Gå til innhold

Har dere ro på dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Gjest gomle
Skrevet

Jeg kom til å tenke på en ting i helga. Jeg er gift og har tre barn. Har ganske stor enebolig, bil, hage, veranda osv. Jeg har aldri ro på meg hjemme, det er alltid noe som skulle vært gjort, jeg driver med noe hele tiden, vasker klær, bærer leker, rydder benken osv. Og når jeg setter meg ned med et blad eller en bok, så sitter jeg og har dårlig samvittighet over at jeg bare sitter der, for det er alltids ting som kunne vært gjort. Mannen min er av det hyperaktive slaget (ikke ADHD, bare aktiv), og sitter sjelden i ro annet enn foran pcen. Han liker heller ikke at jeg sitter i ro, så jeg får dårlig samvittighet hvis han ser at jeg sitter og ikke gjør noe foruftig. Selv om han er vekk noen timer har jeg dårlig samvittighet over å sette meg ned, men ikke fullt så mye. Har dere andre husmødre det på samme måte?? Det er jo litt trist da, at man ikke skal kunne kose seg og slappe av i sitt eget hus. Det er mer avslappende å være på jobb faktisk. Ble litt nysgjerrig på om dere andre med hus og barn har det på samme måte. Savner jammen den gang det var bare meg, og jeg kunne krølle meg i sofaen med bok eller film og godteri, og bare kose meg.

Videoannonse
Annonse
tara21365380985
Skrevet

Har det på akkurat samme måten, føler det bestandig er noe som skulle vært gjort.Og jeg er ganske aktiv å har ikke ro i ræva til å sette meg ned, gubbene er av den avslappa typen, og sier jeg må roe ned tempoet litt. Men det får jeg ikke til!! Liker å ha det orntlig å ryddig rundt meg. Jeg er hjemmestudent, dvs at jeg studerer på nett.Så jeg er mye hjemme, likevel føler jeg at jeg ikke rekker alt.Sjukt.Noen ganger når jeg tenker meg om så finner jeg jeg ut at jeg ikke har sittet på ræva ananet enn ved middagsbordet, og i bilen når jeg hentet ungene på skolen.haha.

tara21365380985
Skrevet

Har det på akkurat samme måten, føler det bestandig er noe som skulle vært gjort.Og jeg er ganske aktiv å har ikke ro i ræva til å sette meg ned, gubbene er av den avslappa typen, og sier jeg må roe ned tempoet litt. Men det får jeg ikke til!! Liker å ha det orntlig å ryddig rundt meg. Jeg er hjemmestudent, dvs at jeg studerer på nett.Så jeg er mye hjemme, likevel føler jeg at jeg ikke rekker alt.Sjukt.Noen ganger når jeg tenker meg om så finner jeg jeg ut at jeg ikke har sittet på ræva ananet enn ved middagsbordet, og i bilen når jeg hentet ungene på skolen.haha.

Gubben mente jeg (og ikke gubbene) har bare en,Hehe.

sarah bernard
Skrevet

Du får si ifra om at du ikke ønsker/skal ha negative tilbakemeldinger på at du tar det med ro.

Forklar hvorfor.

Gjest gomle
Skrevet

Gubben mente jeg (og ikke gubbene) har bare en,Hehe.

Skulle vel holde det ja :-)

Gjest Mom33
Skrevet

Ja, jeg/vi har ro hjemme - når vi bestemmer oss for det.

I sommerhalvåret koser vi oss mye på terrassen, sammen med naboer og venner. Gjør ingenting, og det er bare deilig.

Det er alltid noe som burde vært gjort, men min "unnskyldning" er at det ikke går noe sted.

På kveldene setter vi oss gjerne ned sammen og ser tv, leser eller noe sånt. Det er jo en forutsetning for å klare å leve et godt liv for meg!

Skrevet

Skjønner hva du mener og det er ikke alltid så lett å la roen synke inn. MEN, det må man. Det er ikke klesvask og huslige sysler som er livet. Det er bare praktiske ting som bør gjøres. Det er veldig viktig å finne rolige stunder for seg selv. Hvis jeg ikke gjør det, føler jeg at jeg mister meg selv. Jeg må gjøre noe som jeg liker og som gir meg påfyll av energi. Forklar mannen din at du trenger dette!

Vaniljeprinsessen
Skrevet

Jeg slapper av hjemme jeg. Det er da ikke så utrolig mye å gjøre heller. Blir kjapt ferdig.

Og har god samvittighet når jeg ikke gjør noe, bare sitter og leser, ser på tv eller er på nett. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...