Gå til innhold

Avstand mellom over- og underskap?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra husbyggeren.no:

"Avstand fra gulv til overkant underskap bruker å ligge på rundt 90 cm, mens avstanden mellom benkeplate og underkant overskap ligger på ca 45 - 50 cm."

Men jeg tror absolutt jeg har sett større avstand også.

Jeg anbefaler forøvrig takhøye skap, selv om det betyr litt klatring for oss som ikke er så høye. Sett sånt du nesten aldri bruker, på de øverste hyllene.

Takhøye skap er et must på ethvert kjøkken, mener jeg :-) Slipper støvfangeren oppå skapene, masse av ekstra lagringsplass til ting man bruker sjelden.

(Morro med ikea kjøkkenplanlegger :-) Selv har jeg tegna minst 20 forskjellige utkast til vårt kjøkken - som ikke skal fikses før om et par år! Planlegging er tingen ;-)

Fra husbyggeren.no:

"Avstand fra gulv til overkant underskap bruker å ligge på rundt 90 cm, mens avstanden mellom benkeplate og underkant overskap ligger på ca 45 - 50 cm."

Men jeg tror absolutt jeg har sett større avstand også.

Jeg anbefaler forøvrig takhøye skap, selv om det betyr litt klatring for oss som ikke er så høye. Sett sånt du nesten aldri bruker, på de øverste hyllene.

Hm. Hos meg vil det bli rundt 55-60 cm mellom i tilfelle... Må tenke litt på det og måle litt når jeg får leiligheten tror jeg. Klatre må jeg uansett. :o) Setter jeg på en lyslist under overskapet ser det jo fort enda en liten 10 cm lavere ut.

Hm. Hos meg vil det bli rundt 55-60 cm mellom i tilfelle... Må tenke litt på det og måle litt når jeg får leiligheten tror jeg. Klatre må jeg uansett. :o) Setter jeg på en lyslist under overskapet ser det jo fort enda en liten 10 cm lavere ut.

I denne katalogen (på s. 3 eller noe sånt) er det bilde av et kjøkken der avstanden er 65 cm. Det ser ikke rart ut.

http://www.telemarkkjokken.no/images/brosjyre/Telemarkkjokken%20-%20det%20moderne%20kjokken.pdf

Annonse

Gjest Mom33

Takhøye skap er en velsignelse! :-) Som laban sier, så blir det gjerne litt klatring på kjøkkentrapp (heter det det?), men det er det verdt.

Jeg tror det er minstemål på avstanden, men husker ikke hva det er hjemme hos oss. 50 cm kanskje.

Det heter ikke kjøkkentrapp, men KJÆRRINGSKJØYT! :-)

Gjest Elextra

Skjønner man får mer plass med kjøkken helt opp til taket, men husk at slike skap visuelt også spiser av rommet. Om kjøkkenet er smalt, vil det se enda smalere ut med skap helt opp til taket. Med andre ord - kan man over skapet se taket mot veggen, vil rommet virke større.

Hvis du vil ha overskapet lenger ned på veggen, samtidig som det er takhøyt, kan du sette en foring mellom toppen av skapet og taket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...