Gjest hvorforhvorfor? Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Muskulatur er det som forbrenner mest også når du hviler, dessuten former det kroppen. Anbefaler deg å få satt opp treningsprogram av en proff. Lykke til. Takk! Desverre har jeg ikke råd til å få satt opp et treningsopplegg av en proff. På treningssenterne viser de en jo bare hvordan maskinene fungerer, og så er man overlatt til seg selv. 0 Siter
Gjest hvorforhvorfor? Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Svært mange jenter trener utrolig feil. De står der og leker seg med småvekter, alt for mange repetisjoner, og gir seg lenge før det virkelig svir. Sånt blir det ikke muskelutvikling av. Tren som de store gutta som står der knallrøde i trynet og leker sinte okser. Det er ingen fare for at du vil bli seendes ut som dem - selv om utrolig mange jenter åpenbart tror det. Jeg skrev at du burde trene hver muskel 1 gang i uka. Det forutsetter at du klarer å presse deg. Men du bør aldri trene hver muskel mer enn 2 ganger i uka. Jeg kan ikke akkurat se for meg meg selv som sånn en muskelbunt. :-) Når jeg skal trene hver muskel en gang i uka, hvor mange muskler er det da som skal trenes? 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Svært mange jenter trener utrolig feil. De står der og leker seg med småvekter, alt for mange repetisjoner, og gir seg lenge før det virkelig svir. Sånt blir det ikke muskelutvikling av. Tren som de store gutta som står der knallrøde i trynet og leker sinte okser. Det er ingen fare for at du vil bli seendes ut som dem - selv om utrolig mange jenter åpenbart tror det. Jeg skrev at du burde trene hver muskel 1 gang i uka. Det forutsetter at du klarer å presse deg. Men du bør aldri trene hver muskel mer enn 2 ganger i uka. hehe, husk nå for all del at man kan ha en frykt for å bli rød i ansiktet mens man løfter 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 hehe, husk nå for all del at man kan ha en frykt for å bli rød i ansiktet mens man løfter Men mange har det. Etter mange år på helsestudio vil jeg si at mellom 90 og 100 % av jentene jeg har sett i løpet av mine år like gjerne kunne trent aerobik. De trener så feil at de like gjerne kunne latt være. Man skal slite. 0 Siter
Atene Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Takk! Desverre har jeg ikke råd til å få satt opp et treningsopplegg av en proff. På treningssenterne viser de en jo bare hvordan maskinene fungerer, og så er man overlatt til seg selv. Det er ikke så veldig vanskelig. Konsentrer deg om de store muskelgruppene. Benkpress, skulderpress, nedtrekk bak ryggen, benpress. Løft tungt. Du blir ikke "seende ut som en mann" uten inntak av diverse forbudte substanser. 0 Siter
Gjest hvorforhvorfor? Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Gi deg selv minst 5-6 måneder. Til 5 kg? Jeg har gått ned samme vekt på tre måneder en gang før. (Jeg hadde gått opp pga. et litt spesielt kosthold jeg ikke kunne gjøre noe ved og gikk tilbake til det "normale igjen".) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Svært mange jenter trener utrolig feil. De står der og leker seg med småvekter, alt for mange repetisjoner, og gir seg lenge før det virkelig svir. Sånt blir det ikke muskelutvikling av. Tren som de store gutta som står der knallrøde i trynet og leker sinte okser. Det er ingen fare for at du vil bli seendes ut som dem - selv om utrolig mange jenter åpenbart tror det. Jeg skrev at du burde trene hver muskel 1 gang i uka. Det forutsetter at du klarer å presse deg. Men du bør aldri trene hver muskel mer enn 2 ganger i uka. Jeg er helt enig i det du skriver om for lette vekter og for mange repitisjoner. Men vet du hva som er årsaken? Jo - jenter er så redde for å få bulende muskler! De har hørt at man får det av tunge vekter og slit, og det skal man jo IKKE ha. Neida, laaaaange, slanke muskler er det de tror de oppnår ved å stå der og løfte fjær 117 ganger. Jeg gremmes innimellom på mitt kjønns vegne... 0 Siter
Gjest hvorforhvorfor? Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Det er ikke så veldig vanskelig. Konsentrer deg om de store muskelgruppene. Benkpress, skulderpress, nedtrekk bak ryggen, benpress. Løft tungt. Du blir ikke "seende ut som en mann" uten inntak av diverse forbudte substanser. Jeg er ikke redd for å komme til å se ut som en mann. :-) Men alt er vanskelig når man ikke vet hvordan. :-) 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Takk! Desverre har jeg ikke råd til å få satt opp et treningsopplegg av en proff. På treningssenterne viser de en jo bare hvordan maskinene fungerer, og så er man overlatt til seg selv. Hm, det er litt synd for du bør ha oppfølging på teknikken din også. Veldig viktig, selv om du ikke løfter 100 kg. Det er hardt å si det, men jeg ville anbefalt at du satte av litt penger til det. Tror det koster ca 200 kr for en time, ev 200 for program og 200 for veiledning i utførelse. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg kan ikke akkurat se for meg meg selv som sånn en muskelbunt. :-) Når jeg skal trene hver muskel en gang i uka, hvor mange muskler er det da som skal trenes? Et program kan f.eks. se sånn ut: Mandag: Bryst og biceps. Tirsdag: Bein. Torsdag: Rygg. Fredag: Skuldre og triceps. Eller: Mandag: Bryst, skuldre og triceps. Tirsdag: Rygg, biceps og bein. Torsdag som mandag og fredag som tirsdag. Eventuelt en tredelt kombinasjon hvor du trener mandag, onsdag og fredag. Det avhenger av hvor ofte du vil trene. 2-3 øvelser per muskelgruppe er fint. En styrkeøkt bør ikke vare mer enn 1 time. Hvis du vil trene lenger kan du heller slenge på 10 minutter med jogging før treninga og 20 minutter etter. 0 Siter
Gjest hvorforhvorfor? Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Hm, det er litt synd for du bør ha oppfølging på teknikken din også. Veldig viktig, selv om du ikke løfter 100 kg. Det er hardt å si det, men jeg ville anbefalt at du satte av litt penger til det. Tror det koster ca 200 kr for en time, ev 200 for program og 200 for veiledning i utførelse. Vet du om alle treningsstudioer tilbyr det? Jeg må nok sette av litt penger, men jeg trodde det var MYE dyrere. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Men mange har det. Etter mange år på helsestudio vil jeg si at mellom 90 og 100 % av jentene jeg har sett i løpet av mine år like gjerne kunne trent aerobik. De trener så feil at de like gjerne kunne latt være. Man skal slite. Klart, men noen kan av forfengelighet synes det er litt pinlig å bli rød og sprengt i ansiktet om de virkelig presser. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Et program kan f.eks. se sånn ut: Mandag: Bryst og biceps. Tirsdag: Bein. Torsdag: Rygg. Fredag: Skuldre og triceps. Eller: Mandag: Bryst, skuldre og triceps. Tirsdag: Rygg, biceps og bein. Torsdag som mandag og fredag som tirsdag. Eventuelt en tredelt kombinasjon hvor du trener mandag, onsdag og fredag. Det avhenger av hvor ofte du vil trene. 2-3 øvelser per muskelgruppe er fint. En styrkeøkt bør ikke vare mer enn 1 time. Hvis du vil trene lenger kan du heller slenge på 10 minutter med jogging før treninga og 20 minutter etter. Gurimusa, du må da anbefale henne litt mer oppvarming 0 Siter
Gjest hvorforhvorfor? Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Et program kan f.eks. se sånn ut: Mandag: Bryst og biceps. Tirsdag: Bein. Torsdag: Rygg. Fredag: Skuldre og triceps. Eller: Mandag: Bryst, skuldre og triceps. Tirsdag: Rygg, biceps og bein. Torsdag som mandag og fredag som tirsdag. Eventuelt en tredelt kombinasjon hvor du trener mandag, onsdag og fredag. Det avhenger av hvor ofte du vil trene. 2-3 øvelser per muskelgruppe er fint. En styrkeøkt bør ikke vare mer enn 1 time. Hvis du vil trene lenger kan du heller slenge på 10 minutter med jogging før treninga og 20 minutter etter. Takk for hjelpen! :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er helt enig i det du skriver om for lette vekter og for mange repitisjoner. Men vet du hva som er årsaken? Jo - jenter er så redde for å få bulende muskler! De har hørt at man får det av tunge vekter og slit, og det skal man jo IKKE ha. Neida, laaaaange, slanke muskler er det de tror de oppnår ved å stå der og løfte fjær 117 ganger. Jeg gremmes innimellom på mitt kjønns vegne... Jeg vet. De tror de vil bli forandre seg til kvinnelige Terminator-utgaver hvis de tar i for hardt. Utrolig. Men det er mange treningsinstruktører som skal få lov til å ta på seg mye av skylda. På studioer som Sats og Elexia er det viktigere at kundene koseklemser på treninga enn at de faktisk svetter og sliter og får resultater. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Vet du om alle treningsstudioer tilbyr det? Jeg må nok sette av litt penger, men jeg trodde det var MYE dyrere. Jeg har ikke sjekket opp i prisene, men tenker at det er noe sånn det ligger på. Alle treningssenter tilbyr det, meg bekjent. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Klart, men noen kan av forfengelighet synes det er litt pinlig å bli rød og sprengt i ansiktet om de virkelig presser. Ja. Sminken kunne jo begynne å flyte utover. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Til 5 kg? Jeg har gått ned samme vekt på tre måneder en gang før. (Jeg hadde gått opp pga. et litt spesielt kosthold jeg ikke kunne gjøre noe ved og gikk tilbake til det "normale igjen".) Ja. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Gurimusa, du må da anbefale henne litt mer oppvarming Nja. 10 minutter på tredemølla holder det. Men det er klart: Det skader jo ikke å jogge i 20 minutter. Det er bare jeg som er litt lat med mine 10 minutter. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg vet. De tror de vil bli forandre seg til kvinnelige Terminator-utgaver hvis de tar i for hardt. Utrolig. Men det er mange treningsinstruktører som skal få lov til å ta på seg mye av skylda. På studioer som Sats og Elexia er det viktigere at kundene koseklemser på treninga enn at de faktisk svetter og sliter og får resultater. Å herregud... Koseklemse????!!!! Ja-ja, forundrer meg i grunnen ikke. Synes forresten at disse helsestudioinstruktørene er noen skikkelige raringer, ja. Jeg har jo vært innom noen i løpet av mitt voksne liv, og uten unntak har de blitt a) forbauset over at jeg kan være "så sterk" og sjokkert over at jeg blir skikkelig svett. Ja-ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.