Gå til innhold

Gnisselår og utslitte strømpebukser

Anbefalte innlegg

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Lårene mine gnisser når jeg går, og det er egentlig helt greit, foruten om det at bomullsstrømpebuksene mine blir utslitt bare etter få gangers bruk – jeg bruker skjørt og strømpebukser til daglig

Kjøper strømpebuksene på H&M, og de oser vel ikke akkurat av kvalitet. Jeg hadde noen andre som varte lenger, men husker ikke hvor jeg kjøpte dem.

Er det noen som vet om noen bra strømpebukser?

Videoannonse
Annonse
Gjest heryt
Skrevet

Ville vel heller vurdert å redusere str på låra om de gnisser, kan da ikke være særlig behagelig? Alle bukser blir vel også slitt ut?

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Ville vel heller vurdert å redusere str på låra om de gnisser, kan da ikke være særlig behagelig? Alle bukser blir vel også slitt ut?

Jeg visste noen ville si det. Det er ikke ubehagelig og de gnisser ikke konstant heller.

Noen bukser blir jo fortere slitt enn andre også.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har også gnisselår ;-)

For meg ser det ut til at glatte strømpebukser slites mindre enn bomullsstrømpebukser.

Ellers så løser jeg problemet med å går med sykkelbukse eller shorts under skjørt om sommeren. Da kan jeg også ha bare ben uten å få gnagsår på innsida av låra.

Gjest heryt
Skrevet

For meg ser det ut til at glatte strømpebukser slites mindre enn bomullsstrømpebukser.

Ellers så løser jeg problemet med å går med sykkelbukse eller shorts under skjørt om sommeren. Da kan jeg også ha bare ben uten å få gnagsår på innsida av låra.

*kremt* Låra er så digre at du får gnagsår på dem? Likevel slanker du deg ikke, eller trener dem, men knepper på ei sykkelbukse under. Alt man skal høre...

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Da får jeg prøve glatte strømpebukser :)

Ehm, vet du hvor man får kjøpt sykkelbukser?

Skrevet

Ikke alle som har lår som er lette å redusere.

Gjest heryt
Skrevet

Ikke alle som har lår som er lette å redusere.

Nei, kanksje ikke, men burde være nok å ta av om de gnisser sp man får sår. Og DA har man da virkelig også en god grunn og motivasjon, skulle en tro da.

Gjest wolford
Skrevet

Har hatt god erfaring med Wolford strømpebukser, 70 denier. Antar du er ute etter en "tkkere" erstatning ettersom du bruker bomullsstrømpebukse i dag.

Wolford holder utrolig bra uten å nuppe.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Har hatt god erfaring med Wolford strømpebukser, 70 denier. Antar du er ute etter en "tkkere" erstatning ettersom du bruker bomullsstrømpebukse i dag.

Wolford holder utrolig bra uten å nuppe.

Hvor er de å få kjøpt?

fuji1365380447
Skrevet

*kremt* Låra er så digre at du får gnagsår på dem? Likevel slanker du deg ikke, eller trener dem, men knepper på ei sykkelbukse under. Alt man skal høre...

Lårene er store etter mange års dype knebøy, og en genetisk tilbøyelighet til store lårmuskler.

Både min far og mor har samme problemet om sommeren.

fuji1365380447
Skrevet

Da får jeg prøve glatte strømpebukser :)

Ehm, vet du hvor man får kjøpt sykkelbukser?

Sykkelbukser får du kjøpt i alle sportsforetninger.

Et annet alternativ er slike kjærringaktige "hold-in" shortser som de selger i velassorterete undertøysforretninger.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Sykkelbukser får du kjøpt i alle sportsforetninger.

Et annet alternativ er slike kjærringaktige "hold-in" shortser som de selger i velassorterete undertøysforretninger.

Å, det tenkte jeg ikke på. Jeg er ikke akkurat kjent for å frekventere sportsforretninger. Sånne hold-in-ting tror jeg at jeg holder meg unna :)

Takk for tips :)

Gjest wolford
Skrevet

Hvor er de å få kjøpt?

Jeg har kjøpt på Steen & Strøm i Oslo. Finnes sikkert i flere andre parfymerier/strømpebutikker. De koster en god del, flere ganger mer enn strømpebukser fra H&M, men det er absolutt verdt prisen.

Har bl a kjøpt 70% opaque og vært veldig fornøyd mht nupping.

bugge -jenta
Skrevet

Jeg bruker bare en sort strømpebukse, sort, hudfarget.(til den brune garderoben)

Falke. 20 den, 160 kr, holder inn og opp, og jeg holder ut:o) Finnes uten hold in også. Fin overgang i strikken i midja. Skjærer ikke inn. De har en enorm holdbarhet, og er utrolig sterk i tråden. Ser like fin ut etter mye bruk. Verd hver krone. Billigere i lengden enn såkalte billige. Eller halvdyre. Oroblu for eksempel kan ikke måle seg med Falke. Du må på en strømpesalong eller lignende for å få tak i dem. På et lite sted er det nok ikke så lett.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Jeg bruker bare en sort strømpebukse, sort, hudfarget.(til den brune garderoben)

Falke. 20 den, 160 kr, holder inn og opp, og jeg holder ut:o) Finnes uten hold in også. Fin overgang i strikken i midja. Skjærer ikke inn. De har en enorm holdbarhet, og er utrolig sterk i tråden. Ser like fin ut etter mye bruk. Verd hver krone. Billigere i lengden enn såkalte billige. Eller halvdyre. Oroblu for eksempel kan ikke måle seg med Falke. Du må på en strømpesalong eller lignende for å få tak i dem. På et lite sted er det nok ikke så lett.

De må jeg prøve :)

Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...