Gå til innhold

Store klær...

Anbefalte innlegg

Gjest lei av meg selv....
Skrevet

Jeg er så lei av klærne mine...

skal ut å kjøpe nytt når jeg får feriepenger.Men problemet er at når man kjøper seg noe nytt så har man liksom bare det nye, alt det man hadde er stygt og slitt og så sitter man med lite klær alikevel.

jeg er kraftig og må kjøpe klær i butikker med store strl, er så lei av å aldri føle meg fin når jeg ser meg i speilet. trenger en oppussing tror jeg, hehe. noen som skjønner hva jeg mener? litt merklig problem kanskje, måtte bare få luftet dette litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foreslår at du finner ut nøyaktig hva kroppsfasongen din kler best når det kommer til bukser, fasong på skjørt, type topper osv. I tillegg burde du tenke over hva slags stil du egentlig vil ha. Deretter kjøper du bare klær innenfor disse rammene, så bygger du raskt opp en fin garderobe :)

Gjest lei av meg selv
Skrevet

Jeg foreslår at du finner ut nøyaktig hva kroppsfasongen din kler best når det kommer til bukser, fasong på skjørt, type topper osv. I tillegg burde du tenke over hva slags stil du egentlig vil ha. Deretter kjøper du bare klær innenfor disse rammene, så bygger du raskt opp en fin garderobe :)

det er bare det at eg ikke vet hva jeg bør ha for fasong på klær, er så usikker at jeg ikke stoler helt på hva jeg selv synes er fint. . . .

Skrevet

det er bare det at eg ikke vet hva jeg bør ha for fasong på klær, er så usikker at jeg ikke stoler helt på hva jeg selv synes er fint. . . .

Hvordan er kroppsfasongen din, da? Rette skuldre? Store/små pupper? Rund/flat mage? Brede/smale hofter? Korte/lange bein?

Gjest lei av meg selv
Skrevet

Hvordan er kroppsfasongen din, da? Rette skuldre? Store/små pupper? Rund/flat mage? Brede/smale hofter? Korte/lange bein?

har liksom 2 pølser på magen, bilringer. den øverste er den som er størst og som gjør at jeg ser tjukk ut tror jeg. er 166 cm, store pupper. ikke så lange armer og bein. magen er verst, den ser man så godt uansett hva jeg har på meg.

Skrevet

har liksom 2 pølser på magen, bilringer. den øverste er den som er størst og som gjør at jeg ser tjukk ut tror jeg. er 166 cm, store pupper. ikke så lange armer og bein. magen er verst, den ser man så godt uansett hva jeg har på meg.

Da burde du ha topper som har v-hals (gjerne dypt nok til å fremheve puppene dine, men ha på en god BH!) og topper som henger litt løst over magen. Eventuelt wrap-topper. Buksene burde helst ha glidelås på siden og flat front, dette gjør underverker for magen. Hvis du har litt korte ben, ikke bruk piratbukser. Velg skjørt som går ned til knærne omtrent, det er kledelig for de aller fleste.

Dressjakker og slikt med en/to knapper kneppet vil også skjule magen.

Gjest litt overvektig
Skrevet

Da burde du ha topper som har v-hals (gjerne dypt nok til å fremheve puppene dine, men ha på en god BH!) og topper som henger litt løst over magen. Eventuelt wrap-topper. Buksene burde helst ha glidelås på siden og flat front, dette gjør underverker for magen. Hvis du har litt korte ben, ikke bruk piratbukser. Velg skjørt som går ned til knærne omtrent, det er kledelig for de aller fleste.

Jeg synes bukser med glidelås foran er best, siden de da holder magen inne litt.

Skrevet

Jeg synes bukser med glidelås foran er best, siden de da holder magen inne litt.

Okay, men det er nok bare noe det føles som. Glidelås foran legger til på magen.

Gjest hallon
Skrevet

takk det var gode tips! synd at jeg elsker piratbukser, hehe!

dressjakker liker jeg ikke for jeg ser jo dobbelt så svær ut!

kom hjem med dressjakke en dag og viste samboeren, jeg sa var dette fint? kan jeg ha det imorgen? han svarte javisst men hva skal jeg ha da...kjole? han synes jeg så ut som en mann.... har aldri brukt den, hehe!

Skrevet

takk det var gode tips! synd at jeg elsker piratbukser, hehe!

dressjakker liker jeg ikke for jeg ser jo dobbelt så svær ut!

kom hjem med dressjakke en dag og viste samboeren, jeg sa var dette fint? kan jeg ha det imorgen? han svarte javisst men hva skal jeg ha da...kjole? han synes jeg så ut som en mann.... har aldri brukt den, hehe!

Hehe :) Kanskje den dressjakken var kuttet feil?

Det er selvfølgelig ingen absolutte grenser, man skal finne noe man trives godt med selv. Liker du piratbukser, så skal du selvfølgelig kunne gå med det, men det er fint å huske på at de gjør at du ser lavere ut. Man kan for eksempel kompensere med lignende farger på bukse og topp, pluss litt heler på skoene.

Jeg kan selv alle rådene, men følger de ikke alltid. Det bare hjelper å vite hva som ser aller best ut og så jobbe ut i fra det :)

Gjest lei av meg selv
Skrevet

Hehe :) Kanskje den dressjakken var kuttet feil?

Det er selvfølgelig ingen absolutte grenser, man skal finne noe man trives godt med selv. Liker du piratbukser, så skal du selvfølgelig kunne gå med det, men det er fint å huske på at de gjør at du ser lavere ut. Man kan for eksempel kompensere med lignende farger på bukse og topp, pluss litt heler på skoene.

Jeg kan selv alle rådene, men følger de ikke alltid. Det bare hjelper å vite hva som ser aller best ut og så jobbe ut i fra det :)

du kommer med mange gode råd.... jobber du med klær og mote eller er du bare veldig intressert?

Skrevet

du kommer med mange gode råd.... jobber du med klær og mote eller er du bare veldig intressert?

Overraskende nok... Ingen av delene :) Jeg er laaaangt fra noen butikktråler og synes shopping er et slit. Men kanskje nettopp derfor har jeg en viss interesse av å inneha noen basiskunnskaper? ;)

Jeg drømte riktignok om å bli designer når jeg var ti og liker estetikk generelt :)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Så at du fikk noen ok råd under her. Men jeg har lyst til å føye til noen:

Finn ut hvilke farger du kler og liker, og sats på de. Det betyr mye i forhold til ansikt og hår at man har farger som framhever. Alle kan være både heldig og uheldig med farger; man kan bli blek eller få hissige farger i ansiktet av å bruke feil farge. (Hør i et parfymeri om de vil hjelpe deg med å se hvilke farger du kler.)

Ja, det kan fort bli dyrt å kjøpe helt ny garderobe. Derfor kan du fraishe opp det du har gjennom tilbehør - skjerf, smykker, sminke - kanskje en vest?

Tilbehøret kan framheve farger ellers i antrekket.

Veldig ok å ha noen ting som matcher.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...