Gå til innhold

Skattespr.....hvor mye får jeg tilbake på skatt?

Anbefalte innlegg

Gjest Subsea
Skrevet

Heisann

Jeg var inne på internett og så på "foreløpig beregnet skatt og avgifter", og der

sto det kr.14 500.

Er dette det beløpet jeg vil få inn på min konto eller trekkes det noe ifra dette beløpet som blir den endelige summen?

reagerte fordi det sto "skatter & avgifter"....

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
uptowngirl1365380300
Skrevet

Du har vel fått en selvangivelse. og hvis du får igjen noe på skatten, så står det "foreløpig beregnet skatt til gode", og så beløpet.

Gjest hallon
Skrevet

Du har vel fått en selvangivelse. og hvis du får igjen noe på skatten, så står det "foreløpig beregnet skatt til gode", og så beløpet.

men hvis man feks skal få tilbake 10 000 på skatten og så skriver man på ting i selvangivelsen som gjør at man tror man får enda mere tilbake, kan man finne ut det noe sted før pengene kommer?

så man vet hvor mye man får...

Gjest subsea
Skrevet

ja..det er jeg veldig klar over, men jeg har jo endel endringer. Da får man ikke noe ny selvang. der det står nytt beløp..

Gjest subsea
Skrevet

ja..det er jeg veldig klar over, men jeg har jo endel endringer. Da får man ikke noe ny selvang. der det står nytt beløp..

Ja..du går på skatteetaten.no og logger deg på med pinkode.

Og der står et foreløpig beregnet skatt og "avgifter" .

Skjønner ikke hvorfor det står avgifter....!?!

Gjest skatt skatt skatt
Skrevet

Hva slags endringer er det du har da?

Hvis du har ført opp kapitalinntekter som ikke sto der, kan du øke skatten med 28% av den inntekten du førte opp.

Førte du opp fradrag som ikke sto der, kan du rduserte den forhåndsutregnede skatten med 28% av fradraget.

Hvis endringene gjelder lønnsposter, er det litt mer komplisert.

Gjest skatt skatt skatt
Skrevet

Ja..du går på skatteetaten.no og logger deg på med pinkode.

Og der står et foreløpig beregnet skatt og "avgifter" .

Skjønner ikke hvorfor det står avgifter....!?!

= trygdeavgift.

Du betaler 7,8% av brutto lønn i trygdeavgift. Men for alle praktiske formål så er dette en skatt, selv om man alstå benytter ordet avgift.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...