Gå til innhold

Gratis: et forbudt begrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nevn et eneste tilfelle hvor en næringsdrivende betaler 20 000 kr eller mer for annonser, telefonselgere eller kampanjer for å opplyse oss om at de gir bort noe gratis?

Begrepet gratis er forbudt å bruke i næringsdrift. Dette i følge markedsføringslovens §2 og dom i Markedsrådet.

Slumsøstrene gir bort gratis lapskaus, brødskiver og suppe.. Men alle andre stiller betingelser for å "gi bort" noe. Stilles den minste lille betingelse av en eller annen art, så er det forbudt å bruke ordet "gratis". Ikke en gang porto og ekspedisjonsgebyr er det lov å ta.

Hvis noen tilbyr deg en gratis mobiltelefon på gata, så røsk den til deg med makt og gå. Du har full rett, bare si takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest PandaMiranda
Skrevet

Du finner stadig nye saker å kjempe for, gitt...

;-)

Skrevet

Du finner stadig nye saker å kjempe for, gitt...

;-)

Jeg ble dritlei av alle gratis mobiltelefoner jeg skulle få en dag jeg var i Oslo. Men jeg klarte ikke å få tak i noen. En fyr her klarte å få tak i en, men det var en dummy, tom inni. De er nok kloke av skade.

Gjest dilly
Skrevet

Når naboene mine ringer på døren og klager over at de ikke får sove fordi jeg ler så høyt, skylder jeg på deg.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg ble dritlei av alle gratis mobiltelefoner jeg skulle få en dag jeg var i Oslo. Men jeg klarte ikke å få tak i noen. En fyr her klarte å få tak i en, men det var en dummy, tom inni. De er nok kloke av skade.

Hva med å narre en gateselger en gang? Drive litt gjøn med dem? For eksempel oppholde dem lenge og late som du er interessert i produktet. Og så gradvis begynne å misjonere for en eller annen obskur sekt.

Da får du garantert mer moro enn den irritasjonen du nevner her...

:-D

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Når naboene mine ringer på døren og klager over at de ikke får sove fordi jeg ler så høyt, skylder jeg på deg.

Oj, det tror jeg at jeg også skal begynne å gjøre...

Takk for tipset!!

;-)

Skrevet

Hva med å narre en gateselger en gang? Drive litt gjøn med dem? For eksempel oppholde dem lenge og late som du er interessert i produktet. Og så gradvis begynne å misjonere for en eller annen obskur sekt.

Da får du garantert mer moro enn den irritasjonen du nevner her...

Je har vært selger sjøl, stått på messer med mikrofon, solgt malerkoster og smykker : "kom hitover frue, se her får de juggel til spottpris.... og med på kjøpet får de .... bare 299,50"

Men aldri ordet "gratis", det blir for dumt.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Je har vært selger sjøl, stått på messer med mikrofon, solgt malerkoster og smykker : "kom hitover frue, se her får de juggel til spottpris.... og med på kjøpet får de .... bare 299,50"

Men aldri ordet "gratis", det blir for dumt.

Men da vet du i hvert fall åssen de tenker, de som står der... Og kan ta dem med deres egen medisin.

Evt. kan du jo triumferende fortelle dem at du ikke er så dum at du biter på det der-! (De synes sikkert at du virker veldig intelligent da - !)

;-)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Kult! Tror mange, særlig eldre kanskje, ofte blir lurt trill rundt av telefonselgere. Det er ille.

Skrevet

Men da vet du i hvert fall åssen de tenker, de som står der... Og kan ta dem med deres egen medisin.

Evt. kan du jo triumferende fortelle dem at du ikke er så dum at du biter på det der-! (De synes sikkert at du virker veldig intelligent da - !)

;-)

Jeg roper : "GRATIS?"

HAHAHAHAHAHAHAHA.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg roper : "GRATIS?"

HAHAHAHAHAHAHAHA.

Hi-hi... Synes jeg hører deg...

Skrevet

Hi-hi... Synes jeg hører deg...

Det er fler som tenker: "Å nei, der kommer han igjen!". Men det ar bare folk som ikke skjønner hva en kunde er.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det er fler som tenker: "Å nei, der kommer han igjen!". Men det ar bare folk som ikke skjønner hva en kunde er.

...for som vi vet, har jo kunden alltid rett...

(...og særlig hvis den heter keinstein... Hi-hi!)

Skrevet

...for som vi vet, har jo kunden alltid rett...

(...og særlig hvis den heter keinstein... Hi-hi!)

Særlig kokken som ville diskutere om crabfish er det samme som krabbe.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Særlig kokken som ville diskutere om crabfish er det samme som krabbe.

Han fikk gjennomgå, tenker jeg...?

Du trakk vel inn noen politiske momenter i samme slengen, da tipper jeg?

;-)

Skrevet

Han fikk gjennomgå, tenker jeg...?

Du trakk vel inn noen politiske momenter i samme slengen, da tipper jeg?

;-)

Jeg lærte han at det er hvitlaks, ikke krabbe, og det røde er most krabbe-og rekeskall.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg lærte han at det er hvitlaks, ikke krabbe, og det røde er most krabbe-og rekeskall.

...mye kalk i rekeskall, har jeg hørt...

Skrevet

...mye kalk i rekeskall, har jeg hørt...

Og kitin. Sunt og greit.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Og kitin. Sunt og greit.

Da synes jeg du skal gå for crabfish, jeg. Så tar jeg krabben.

Skrevet

Da synes jeg du skal gå for crabfish, jeg. Så tar jeg krabben.

Jeg turde aldri spise noe han laget eter det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...