cec5 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Dekker den evt nye arbeidsgiveren dette, eller må man punge ut selv? Hva er vanlig? 0 Siter
Gjest Varg i Veum Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Ganske vanlig at arbeidsgiver betaler, jeg har aldri betalt selv for sånne reiser ihvertfall. Altså, den potensielle arbeidsgiveren 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Det kommer vel litt an på hva det er snakk om? Jeg hadde ikke dekket det om en fra en annen kant av landet kom hit på intervju - men en annen type arbeidsgiver hvor reising er en forutsetning gjør det kanskje? 0 Siter
fresja Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Vi pleier dekke reiseutgifter, ogsæ for søkere fra utlandet som blir kallet inn til intervju. 0 Siter
cec5 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Ganske vanlig at arbeidsgiver betaler, jeg har aldri betalt selv for sånne reiser ihvertfall. Altså, den potensielle arbeidsgiveren Godt å høre. Jeg trodde også det var vanlig at ny arbeidsgiver betaler flyttelasset, men det hører jeg fra andre at det ikke er noen selvfølge. Må nesten bare høre med dem hva de er villige til å dekke. Det er egentlig ikke snakk om intervju. Bare at gubben skulle få sett arbeidsplassen og møtt folka der. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Vi tar imot kvitteringer/ billetter og refunderer det utlagte. Selv om søkeren ikke får jobben. 0 Siter
cec5 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Det kommer vel litt an på hva det er snakk om? Jeg hadde ikke dekket det om en fra en annen kant av landet kom hit på intervju - men en annen type arbeidsgiver hvor reising er en forutsetning gjør det kanskje? Hehe, det er faktisk snakk om lange avstander ja. 260 mil eller noe sånt. Men siden det er de som mener han (min samboer altså) burde komme nedover en tur, er det vel lov å håpe at de også betaler kostnadene?! Han skal sjekke det imorgen. Jeg er bare nyskjerrig her... 0 Siter
cec5 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Vi tar imot kvitteringer/ billetter og refunderer det utlagte. Selv om søkeren ikke får jobben. Ok, takk for svar. Han har allerede fått tilbud om jobben. De mente bare han burde komme dit en tur før han takket ja. 0 Siter
cec5 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Vi pleier dekke reiseutgifter, ogsæ for søkere fra utlandet som blir kallet inn til intervju. Får håpe dette firmaet også gjør det:-) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Hehe, det er faktisk snakk om lange avstander ja. 260 mil eller noe sånt. Men siden det er de som mener han (min samboer altså) burde komme nedover en tur, er det vel lov å håpe at de også betaler kostnadene?! Han skal sjekke det imorgen. Jeg er bare nyskjerrig her... Akkurat - da er jeg forsåvidt enige i at de skal/burde betale 0 Siter
Gjest MistahFox Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Det er vanlig å få det dekket... i allefall fikk jeg det da jeg var på psykolog-intervju, men kanskje varierer dette....? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Reiser man langt nok på intervju, eksempelvis flyreise, så dekker firmaet. Kan sikkert også få dem til å dekke korte reiser innad i byen, men det er vel mer uvanlig å be om fra vår egen side... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Har inntrykk av at det offentlige og støre bedrifter ofte dekker det, men ikke mindre private bedrifter. Har innkalt folk på intervju selv, og tror ikke jeg en gang ville tenkt på at søkere forventet å få eventuell reise dekket. Men også mindre bedrifter ville naturligvis også dekke reisen om søkeren var spesielt interessant, da etter særskilt avtale. Og jada, det finnes sikkert mange unntak. 0 Siter
nypa Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Tror det er veldig vanlig at de dekker reisa ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.