Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dekker den evt nye arbeidsgiveren dette, eller må man punge ut selv?

Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg i Veum
Skrevet

Ganske vanlig at arbeidsgiver betaler, jeg har aldri betalt selv for sånne reiser ihvertfall. Altså, den potensielle arbeidsgiveren :)

Gjest Persille
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva det er snakk om?

Jeg hadde ikke dekket det om en fra en annen kant av landet kom hit på intervju - men en annen type arbeidsgiver hvor reising er en forutsetning gjør det kanskje?

Skrevet

Vi pleier dekke reiseutgifter, ogsæ for søkere fra utlandet som blir kallet inn til intervju.

Skrevet

Ganske vanlig at arbeidsgiver betaler, jeg har aldri betalt selv for sånne reiser ihvertfall. Altså, den potensielle arbeidsgiveren :)

Godt å høre. Jeg trodde også det var vanlig at ny arbeidsgiver betaler flyttelasset, men det hører jeg fra andre at det ikke er noen selvfølge. Må nesten bare høre med dem hva de er villige til å dekke.

Det er egentlig ikke snakk om intervju. Bare at gubben skulle få sett arbeidsplassen og møtt folka der.

Gjest Debra irl
Skrevet

Vi tar imot kvitteringer/ billetter og refunderer det utlagte. Selv om søkeren ikke får jobben.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hva det er snakk om?

Jeg hadde ikke dekket det om en fra en annen kant av landet kom hit på intervju - men en annen type arbeidsgiver hvor reising er en forutsetning gjør det kanskje?

Hehe, det er faktisk snakk om lange avstander ja. 260 mil eller noe sånt. Men siden det er de som mener han (min samboer altså) burde komme nedover en tur, er det vel lov å håpe at de også betaler kostnadene?! Han skal sjekke det imorgen. Jeg er bare nyskjerrig her...

Skrevet

Vi tar imot kvitteringer/ billetter og refunderer det utlagte. Selv om søkeren ikke får jobben.

Ok, takk for svar.

Han har allerede fått tilbud om jobben. De mente bare han burde komme dit en tur før han takket ja.

Skrevet

Vi pleier dekke reiseutgifter, ogsæ for søkere fra utlandet som blir kallet inn til intervju.

Får håpe dette firmaet også gjør det:-)

Gjest Persille
Skrevet

Hehe, det er faktisk snakk om lange avstander ja. 260 mil eller noe sånt. Men siden det er de som mener han (min samboer altså) burde komme nedover en tur, er det vel lov å håpe at de også betaler kostnadene?! Han skal sjekke det imorgen. Jeg er bare nyskjerrig her...

Akkurat - da er jeg forsåvidt enige i at de skal/burde betale :)

Gjest MistahFox
Skrevet

Det er vanlig å få det dekket... i allefall fikk jeg det da jeg var på psykolog-intervju, men kanskje varierer dette....?

Gjest a survivor
Skrevet

Reiser man langt nok på intervju, eksempelvis flyreise, så dekker firmaet.

Kan sikkert også få dem til å dekke korte reiser innad i byen, men det er vel mer uvanlig å be om fra vår egen side...

Gjest Elextra
Skrevet

Har inntrykk av at det offentlige og støre bedrifter ofte dekker det, men ikke mindre private bedrifter. Har innkalt folk på intervju selv, og tror ikke jeg en gang ville tenkt på at søkere forventet å få eventuell reise dekket. Men også mindre bedrifter ville naturligvis også dekke reisen om søkeren var spesielt interessant, da etter særskilt avtale. Og jada, det finnes sikkert mange unntak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...