Gjest en-lei-frida Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 jeg har alltid hatt mange venner,men har etterhvert silet noen ut. Jeg føler ofte jeg bidrar mere i vennskap enn det den andre gjør. Jeg stilte alltid opp for venninner som ønsket selskap til diverse aktiviteter,hadde kjærlighetssorg,økonomiske problemer(til en viss grad) Venner tok som en selvfølge å bli invitert til middag oss meg "jeg kommer på middag på søndag.Du er jo bare så fantastisk fink å lage mat" Dette fra en person som har blitt servert utallige ganger hos meg,men jeg har ved en anledning drukket 2 glass vin hos henne. Hun har også innimellom hatt kjærester,dem har hun tatt med seg.De har spist i full fart for så å bare forsvinne ut døren etter en liten halvtime.Skjønner dem er forelsket,men føles litt trist etter å brukt så lang tid på matlaging.. Jeg er den som blir tatt som en selvfølge,men har selv hatt problemer ved to anledninger( dødsfall i familien) da var det ingen som hadde tid til MEG. Alt annet var så mye viktigere enn å stikke innom hos meg. Men problemet mitt er,skal jeg kutte ut alle "enveis" vennskapene,så har jeg jo ingen venner igjen. Vi mennesker er vel kanskje av natur egeostisk..(Jeg også som tenker disse tankene) Det er jo slett ikke lett å få nye venner.Vennene mine(jeg er faktisk glad i dem)har jeg alle kjent hele livet mitt og jeg er 26... Det er ikke helt meg å presse noen ved ultimatum som sier gi du også eller gå..? Hint har jeg prøvd men alt blir bevvist(?) ignorert. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Hvis du kutter ut enveisvennskapene vil du få en periode hvor du blir mye alene men etterhvert vil du finne nye og bedre venner, kjære deg, du er 26 år, det er mange år til alderdommen, 0 Siter
Perlemoren Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det er i vanskelige tider man ser hvem de virkelige vennene våre er.. Desverre. Det kan være en tung ting å ta inn over seg.. Jeg synes du skal ta en liten runde med deg selv og se på hvem som "sliter" deg ut og hvorfor. De personene kan nok ikke gi deg så mye positivt uansett,så kanskje ikke det store tapet heller? Er dere like ellers? Interesser og slike ting.. Kanskje du kan få deg en ny fritidsinteresse eller noe? Treffe litt nye mennesker som setter pris på deg for den du er og ikke det du gjør for dem.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.