Gå til innhold

Komplimenter.

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Er du god til å ta imot komplimenter?

Synes det er veldig flaut når noen gir meg komplimenter, og tidligere prøvde jeg å spøke det bort eller si nei. Men nå har jeg lært at det er uhøflig å avvise et kompliment, og prøver så godt jeg kan å si takk og ikke bli flau.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

5

• ShitDiddelyDo

3

• Vaniljeprinsessen

3

• willow

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt elendig er jeg. Flott med komplimenter, men elendig til å ta imot.

Gjest not very polite
Skrevet

nei,jeg kan ikke ta i mot komplimenter.blir flau og prøver å "bortforklare"!

"nei,den er gammel"

"nei,jeg ser helt forferdelig ut,ser du ikke at jeg har lagt på meg,fått masse rynker,fått gåre hår,hengepupper og brune tenner"

Her gjelder det å få med alle skavankene slik at komplimenter fullstendig drukner...

Gjest janteloven,, kanskje??
Skrevet

Helt elendig er jeg. Flott med komplimenter, men elendig til å ta imot.

Det er typisk nordisk å ikke kunne ta et kompliment...Janteloven lever dessverre i aller høyeste grad ennå, i de fleste av oss.

Gud forby å tro at en ER noe!

Gjest Princess Peach
Skrevet

nei,jeg kan ikke ta i mot komplimenter.blir flau og prøver å "bortforklare"!

"nei,den er gammel"

"nei,jeg ser helt forferdelig ut,ser du ikke at jeg har lagt på meg,fått masse rynker,fått gåre hår,hengepupper og brune tenner"

Her gjelder det å få med alle skavankene slik at komplimenter fullstendig drukner...

Du må jo tenke på at det er veldig skuffende for personen som gir deg komplimentet når du reagerer slik.

Har skjedd med meg noen ganger, og da tenker jeg at jeg gidder ikke å si noe fint til den personen flere ganger, når det er sånn de reagerer.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er typisk nordisk å ikke kunne ta et kompliment...Janteloven lever dessverre i aller høyeste grad ennå, i de fleste av oss.

Gud forby å tro at en ER noe!

Det har nok mye med Janteloven å gjøre, ja.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, det er jeg faktisk flink til. Sier "tusen takk, hyggelig at du sier det" eller lignende, og smiler pent.

Komplimenter er en kunst - både å gi og ta. Min erfaring er at jeg ble flinkere til å ta imot komplimenter etter at jeg ble flinkere til å gi dem selv.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, det er jeg faktisk flink til. Sier "tusen takk, hyggelig at du sier det" eller lignende, og smiler pent.

Komplimenter er en kunst - både å gi og ta. Min erfaring er at jeg ble flinkere til å ta imot komplimenter etter at jeg ble flinkere til å gi dem selv.

Det er bra! Jeg sier det samme som deg når noen gir meg et kompliment, og det føles mye bedre enn å prøve å bortforklare. :)

Gjest Femur
Skrevet

Ja, det er jeg og jeg bruker å svare takk. Er ofte flink til å gi kompliment, men føler en gang ibladt at andre folk ikke er flinke til det.

Jeg får litt fnatt av negative personer som alltid skal trekke frem noe galt med andre.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Ja, jeg tror jeg er veldig flink til å gi komlimenter. Man BARE når jeg mener det. Jeg gir ikke komliment bare for å gjøre det, det må være oppriktig ment.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, jeg tror jeg er veldig flink til å gi komlimenter. Man BARE når jeg mener det. Jeg gir ikke komliment bare for å gjøre det, det må være oppriktig ment.

Det er bra!

Men det jeg spurte om var om du var flink til å ta imot komplimenter. :)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg tar godt imot komplimenter, smiler og sier tusen takk.

Jeg er også veldig flink til å gi komplimenter. Jeg kommenterer ofte andres klær, hår, sminke osv. Jeg gir også ros for godt arbeid.

Jeg synes det er viktig og veldig koselig å gi komplimenter.

Skrevet

Jeg er ikke så god til det alltid. Jeg pleier nok å si, ååå???, takk! Jeg jobber med saken.

Skrevet

Jeg ble veldig flau da jeg var yngre, men nå tar jeg i mot alle komplimenter med takk og glede ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg syns det er veldig hyggelig å få komplimenter.

Så når jeg får det, så smiler jeg og takker.

Jeg er også flink til å gi komplimenter, og jeg mener det jeg sier.

Skrevet

Jeg mener selv at jeg takler bra å ta imot kompimenter.

Jeg pleier å svare noe sånt som "synes du det? Ja, jeg er fornøyd selv også" - eller noe som passer som svar utfra hva som blir komplimentert (hvor jeg ev. kjøpte et klesplagg som blir kommentert, e.l.). Noen ganger kan jeg si at jeg ble glad for akkurat den kommentaren og spør om vedkommende virkelig mener det, fordi jeg er _litt_ usikker selv om det passer meg, etc.

Det kan jo også forekomme at jeg faktisk ikke _er_ helt fornøyd med f.eks. sveisen eter en tur hos frisøren. Da starter jeg likevel med å takke, men kan godt slenge på hva jeg selv er litt misfornøyd med e.l.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det er bra!

Men det jeg spurte om var om du var flink til å ta imot komplimenter. :)

Å... tJa, men jeg liker meg ikke, særlig når det er mange tilstede.

Angelica :o)
Skrevet

Nei! Jeg er dårlig. Blir bare flau.. Blir helt flau bare av å tenke på det! He he..

Skrevet

jeg prøver å takke. men jeg har vanskelig for å tro på komplimenter.

Skrevet

Jeg har blitt flinkere etterhvert.

Men jeg blir fremdeles flau, prøver bare å skjule det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...