Gå til innhold

Komplimenter.

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har blitt flinkere etterhvert.

Men jeg blir fremdeles flau, prøver bare å skjule det...

Ja, det er ikke lett. Føler meg liksom så innbilsk når jeg tar imot komplimenten. Men jeg jobber med saken. :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

5

• ShitDiddelyDo

3

• Vaniljeprinsessen

3

• willow

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

jeg prøver å takke. men jeg har vanskelig for å tro på komplimenter.

Hvorfor har du vanskelig for å tro på det?

Skrevet

Det kommer an på komplimentet (kanskje også hvem som gir det?).

Komplimenter av typen "så fin du er" (siktet på klærne jeg har på) er lett å smile og si takk til, gjerne etterfulgt av et "du var også kjempefin!".

Men komplimenter rettet mot mine egne prestasjoner, eller mitt utseende etc. sliter jeg med. Og det er sikkert pga mangel på selvtillit :P

Gjest Princess Peach
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148971282' post='3138745]

Nei! Jeg er dårlig. Blir bare flau.. Blir helt flau bare av å tenke på det! He he..

Da må du prøve å forandre tankemønsteret ditt. Det er ikke lett, men man må bare bite sammen tenna. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det kommer an på komplimentet (kanskje også hvem som gir det?).

Komplimenter av typen "så fin du er" (siktet på klærne jeg har på) er lett å smile og si takk til, gjerne etterfulgt av et "du var også kjempefin!".

Men komplimenter rettet mot mine egne prestasjoner, eller mitt utseende etc. sliter jeg med. Og det er sikkert pga mangel på selvtillit :P

Ja, det er jeg enig i! Det er lett å si seg enig i komplimenter angående hår og klær og slikt, for det er ting som jeg faktisk har valgt ut selv og er fornøyd med, så jeg kan jo ikke nekte og si at det er stygt når det faktisk er noe jeg liker! :)

Men når det går på meg som person, blir det litt mer intimt, på en måte. Får vel bli flinkere til å ta til meg det også. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg mener selv at jeg takler bra å ta imot kompimenter.

Jeg pleier å svare noe sånt som "synes du det? Ja, jeg er fornøyd selv også" - eller noe som passer som svar utfra hva som blir komplimentert (hvor jeg ev. kjøpte et klesplagg som blir kommentert, e.l.). Noen ganger kan jeg si at jeg ble glad for akkurat den kommentaren og spør om vedkommende virkelig mener det, fordi jeg er _litt_ usikker selv om det passer meg, etc.

Det kan jo også forekomme at jeg faktisk ikke _er_ helt fornøyd med f.eks. sveisen eter en tur hos frisøren. Da starter jeg likevel med å takke, men kan godt slenge på hva jeg selv er litt misfornøyd med e.l.

Høres ut som en bra taktikk. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg syns det er veldig hyggelig å få komplimenter.

Så når jeg får det, så smiler jeg og takker.

Jeg er også flink til å gi komplimenter, og jeg mener det jeg sier.

Flott! :)

Det er morsomt å gi komplimenter når folk blir glade og takker, ikke sant?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg ble veldig flau da jeg var yngre, men nå tar jeg i mot alle komplimenter med takk og glede ;)

Kjempebra! :)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har vanskelig for å ikke måtte gi en "Back at ya..!"...Som går fint hvisdet går på sånt som så pen du var i dag etc...Vanskeligere om den mannlige bartenderen sier jeg har fint skjørt..;-P

Jeg er litt dårlig på det..Slår blikket ned..Sevom jeg gjerne vil ha, så klart!

Dessuten er det mye lettere å ta komplimeneter på ting som klær og sånn, eller egenskaper som flink kokk etc enn komplimenter på at en er søt & pen og sånn..Selvom de er superkoselige! Sånn føler hvertfall jeg.

:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har vanskelig for å ikke måtte gi en "Back at ya..!"...Som går fint hvisdet går på sånt som så pen du var i dag etc...Vanskeligere om den mannlige bartenderen sier jeg har fint skjørt..;-P

Jeg er litt dårlig på det..Slår blikket ned..Sevom jeg gjerne vil ha, så klart!

Dessuten er det mye lettere å ta komplimeneter på ting som klær og sånn, eller egenskaper som flink kokk etc enn komplimenter på at en er søt & pen og sånn..Selvom de er superkoselige! Sånn føler hvertfall jeg.

:-)

Helt enig! :)

Vaniljeprinsessen
Skrevet

Jeg syns det er hyggelig jeg. :-)

Svarer som regel noe sånt som "takk", "så kjekt da!" eller noe sånt. .-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Da må du prøve å forandre tankemønsteret ditt. Det er ikke lett, men man må bare bite sammen tenna. :)

Jeg overøser stadig Angelica med komplimenter, så da får hun øvd seg :-)

Angelica :o)
Skrevet

He he..jeg øver og øver ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes komplimenter er hyggelig, men jeg er ikke noe god til å ta imot.

Hvis en eller annen sier: I dag var du kjekk! svarer jeg sannsynligvis at jeg vet.

Bare for å spøke det bort.

Men nå er ikke det der noe stort problem, for det er jo ikke akkurat sånn at noen sier jeg er kjekk mer en en gang i skuddåret.

Jeg foretrekker komplimenter som går på ting jeg har gjort eller egenskaper jeg har.

Jeg er ikke spesielt begeistra for sånne overfladiske: Åh, nå var du fin på håret, aaaltså.

Selv om jeg gir sånne selv.

ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1149002370' post='3139854]

He he..jeg øver og øver ;)

Men du har ikke nådd så langt. Da jeg sa noe sånt som at bildet du hadde av deg selv på msn i går var søtt, rødma hele msn og maskinen min blei så brennheit i fanget mitt at jeg måtte legge noe under for å unngå varige men. ;)

Vaniljeprinsessen
Skrevet

nei,jeg kan ikke ta i mot komplimenter.blir flau og prøver å "bortforklare"!

"nei,den er gammel"

"nei,jeg ser helt forferdelig ut,ser du ikke at jeg har lagt på meg,fått masse rynker,fått gåre hår,hengepupper og brune tenner"

Her gjelder det å få med alle skavankene slik at komplimenter fullstendig drukner...

Ånei, det er så dumt når den en gir et komplement til svarer sånn!

Du får tenke på at når du reagerer sånn, så er det lite hyggelig for den som gir deg komplementet. Og sannsynligheten for at vedkommende har lyst å si noe pent til deg en annen gang minsker betraktelig for hver gang du reagerer på den måten...

Skrevet

Men du har ikke nådd så langt. Da jeg sa noe sånt som at bildet du hadde av deg selv på msn i går var søtt, rødma hele msn og maskinen min blei så brennheit i fanget mitt at jeg måtte legge noe under for å unngå varige men. ;)

*Rødme igjen*

Egentlig blir jeg aldri flau *kremt* :D

Skrevet

Jeg overøser stadig Angelica med komplimenter, så da får hun øvd seg :-)

Ahh..det er derfor du gir meg kompliment altså.. Sånn at jeg blir god til å ta i mot. Du er jammen meg en luring! :D

Skrevet

Hvis en eller annen sier: I dag var du kjekk! svarer jeg sannsynligvis at jeg vet.

Men nå er ikke det der noe stort problem, for det er jo ikke akkurat sånn at noen sier jeg er kjekk mer en en gang i skuddåret.

Jeg foretrekker komplimenter som går på ting jeg har gjort eller egenskaper jeg har.

Jeg er ikke spesielt begeistra for sånne overfladiske: Åh, nå var du fin på håret, aaaltså.

Jeg sier ofte at du er kjekk! ;)

(Var det nå du skulle rødme?) :P

hare1365380455
Skrevet

"Hvis en eller annen sier: I dag var du kjekk! svarer jeg sannsynligvis at jeg vet."

Det svarer alltid mannen min også...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...