ShitDiddelyDo Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1149007249' post='3139976] Jeg sier ofte at du er kjekk! (Var det nå du skulle rødme?) Jeg vet. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1149006271' post='3139949] Ahh..det er derfor du gir meg kompliment altså.. Sånn at jeg blir god til å ta i mot. Du er jammen meg en luring! Som du kan lese litt under her, så mener jeg det når jeg gir komplimenter. Du er ei nydelig jente, det er derfor du får så mange komplimenter :-) At du i tillegg får øvd deg på å ta i mot dem er bare en liten tilleggseffekt :-) 0 Siter
willow Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Hvorfor har du vanskelig for å tro på det? lav selvtillit og lite bekreftelse/anerkjennelse i oppveksten. det hender jeg tror det, men etterhvert klarer jeg å lage "konspirasjonsteorier" som "hun sier det bare fordi...." og så blir det ikke ekte mer. f.eks." hun sier det bare for å få meg til å føle meg bedre." 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Ånei, det er så dumt når den en gir et komplement til svarer sånn! Du får tenke på at når du reagerer sånn, så er det lite hyggelig for den som gir deg komplementet. Og sannsynligheten for at vedkommende har lyst å si noe pent til deg en annen gang minsker betraktelig for hver gang du reagerer på den måten... "Og sannsynligheten for at vedkommende har lyst å si noe pent til deg en annen gang minsker betraktelig for hver gang du reagerer på den måten..." Der støtter jeg deg! Jeg merker det veldig godt selv. Jeg har noen som svarer på den måten, og det blir lengre mellom hver gang jeg får lyst til å si noe pent til dem. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 lav selvtillit og lite bekreftelse/anerkjennelse i oppveksten. det hender jeg tror det, men etterhvert klarer jeg å lage "konspirasjonsteorier" som "hun sier det bare fordi...." og så blir det ikke ekte mer. f.eks." hun sier det bare for å få meg til å føle meg bedre." Det var synd. Jeg er sikker på at de som gir deg komplimenter, gjør det fordi de mener det. Du er garantert kjempeflott! 0 Siter
Vaniljeprinsessen Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 "Og sannsynligheten for at vedkommende har lyst å si noe pent til deg en annen gang minsker betraktelig for hver gang du reagerer på den måten..." Der støtter jeg deg! Jeg merker det veldig godt selv. Jeg har noen som svarer på den måten, og det blir lengre mellom hver gang jeg får lyst til å si noe pent til dem. *nikker* Jeg vet og om ei som som regel alltid må si noe negativt når jeg kommer med et komplement, som f eks "nei den er gammel" eller "nei uff syns du det? Den passer liksom ikke helt, og er ikke fargen litt rar til meg?" Må nærmest anstrenge meg for å si noe hyggelig til henne, for det kommer garantert en sånn negativ reaksjon etterpå. Kjekkere når folk bare kan smile og si takk skal du ha, eller noe sånt. .-) 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Lettere å gi komplimenter Men prøver å ta imot også. I grunn er det jo en fornermelse mot dem som gir komlimentene,om en ikke sier "takk" og tar imot. Hvis noen sier "Så fin du var i dag",og du sier "nei,syns du det"? Det er jo det samme som å si "du har dårlig smak".... Ikke direkte,men indirekte 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 *nikker* Jeg vet og om ei som som regel alltid må si noe negativt når jeg kommer med et komplement, som f eks "nei den er gammel" eller "nei uff syns du det? Den passer liksom ikke helt, og er ikke fargen litt rar til meg?" Må nærmest anstrenge meg for å si noe hyggelig til henne, for det kommer garantert en sånn negativ reaksjon etterpå. Kjekkere når folk bare kan smile og si takk skal du ha, eller noe sånt. .-) Jeg hadde en sånn opplevelse nå i går også. Det var en nabo som jeg har litt perifer kontakt med. Jeg spurte henne om hun hadde farget håret. Jeg sa at det så så naturlig og fint ut at jeg begynte å lure på om jeg hadde husket feil, og at dette var hennes naturlige farge. I stedet for å takke, så bare la hun ut om hvor mye bedre det ville bli etter noen hårvasker når fargen fikk dempet seg litt. Da tenkte jeg at jeg nok skal være mer tilbakeholdende med å kommentere noe en annen gang... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.