Gå til innhold

FU: Hvilket yrke drømte du om, og hvilket endte du opp med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken jobb drømte du om som ung, og hvilken jobb endte du opp med? :)

Drømte om å bli marinebiolog eller veterinær.

Endte opp med å bli førskolelærer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drømte om verktøymaker og i tilegg maskiningeniør.

Ble noe helt ubestemmelig noe.

Mary Poppins
Skrevet

Da jeg var veldig ung drømte jeg om å bli superstars (jepp med s på slutten ;) ). Da jeg ble litt eldre var det skuespiller jeg drømte om å bli.

Jeg ender (studerer fortsatt) opp med å bli siv.øk. og forhåpentligvis akjsemegler.

Skrevet

Jeg drømte om å bli arkitekt. Nå er jeg sjøfartsutdannet, men vil utdanne meg til noe annet. For å gjøre det hele mer komplisert er jeg for tiden deltidsstudent, men studerer ikke noe jeg vil bli. Kanskje blir jeg arkitekt allikevel. Innerst inne tror jeg jeg ender som biolog, ingeniør, noe pedagogisk, arkeolog eller geolog.

Gjest Personifica
Skrevet

Drømte om å bli lege.

Nå vil jeg bli sosionom eller sykepleier.

Gjest quando
Skrevet

Jeg er evig glad for at jeg ikke valgte det yrket jeg drømte om. Rent tilfeldig havnet jeg i noe helt annet. Det angrer jeg ikke et sekund på, og syns i dag at mitt drømmeyrke virker ganske stusselig.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Endte opp med den jeg drømte om.

Angelica :o)
Skrevet

Jeg ville bli brannmann(dame) eller frisør.

Ble førskolelærer =)

Gjest filosofine
Skrevet

Da jeg var lita drømte jeg om å bli selvstendig næringsdrivenede. I hva visste jeg ikke da. Det drømmer jeg om ennå, men forretnings-ideèn begynner å ta mer form nå.

Skrevet

jeg drømte mye forskjellig. vaskedame, pga vasketralla. den fikk jeg prøvd ut, og det var ikke så gøy. lærer, forfatter, journalist, radioreporter. jeg har vel prøvd med på forfatter og journalist, men bare det siste det har kommet lønn ut av. nå jobber jeg i butikk og med et chattespill..............

Skrevet

Jeg hadde flere drømmer underveis. Først ballettdanser, så skuespiller, så advokat, så tolk.

Jeg ble ikke noe av dette.

Gjest angrer nå
Skrevet

Jeg drømte om å bli oversetter eller jobbe i reiselivsbransjen. Jeg endte opp som sekretær og kom meg aldri videre ... Skulle ønske jeg hadde nådd mitt mål og tatt mere utdannelse mens jeg var ung.

Skrevet

Jeg ville bli Jordmor, Brannmann og lokfører.

Nå jobber jeg hjemme med å lese korrektur og sånn.

Men det er mulig at jeg ender opp som Jordmor etterhvert.

Gjest Nillli
Skrevet

Jeg ville bli Jordmor, Brannmann og lokfører.

Nå jobber jeg hjemme med å lese korrektur og sånn.

Men det er mulig at jeg ender opp som Jordmor etterhvert.

Du lever av å lese korrektur, men skriver selv Brannmann og Jordmor?

Gjest stadium arcadium
Skrevet

Jeg drømte om å bli forfatter, men til slutt ble jeg sykepleier.

Skrevet

Jeg drømte om å bli astronom. Nå studerer jeg geologi... (Ikke så altfor fjernt fra drømmen egentlig)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kan huske at jeg i forskjellige perioder ønsket å bli: Dyrepasser, dyrlege, innehaver av dyrebutikk, medlem i kiss, roadie, (!),sirkusartist(!), forfatter, frisør, eller hjemmeværende med minst fem unger og en drømmeprins av en mann(!)...

Jeg ble...hva da egentlig...flink med tegneserier og bøker (?!)...men det er vel ikke noe yrke....Så vi får si slask..;-P

Men jeg har litt utdannelse, men den spriker i mange retninger.

:-)

Gjest Tror jeg dropper nicket nå....
Skrevet

Drømte om å bli pilot. Ble dataprogrammerer...

Skrevet

Du lever av å lese korrektur, men skriver selv Brannmann og Jordmor?

Jepp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...