Gå til innhold

Hvilket land liker dere best?

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor
Skrevet

Hvilket land liker dere best, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest glaice
Skrevet

BRASIL!!!

Deilig land, hyggelige mennesker, god mat, deilige strender, mye å se og oppleve, blir aldri ferdig med det landet!!!

åååå drømme drømme!!!

Vært der 2 ganger 12 uker tilsammen, ønsker meg tilbake!

Skrevet

Island! Har historie over alt, oser av atmosfære og interessante ting, utrolig spennende landskap og herlige mennesker - og hester! :o)

Gjest a survivor
Skrevet

Island! Har historie over alt, oser av atmosfære og interessante ting, utrolig spennende landskap og herlige mennesker - og hester! :o)

Spennende! Hva er det ved historien, landskapet og menneskene på Island som fascinerer deg?

Gjest a survivor
Skrevet

Norge, fordi jeg har det godt her.

Hva er det ved Norge som gjør at du har det godt her?

Gjest togli
Skrevet

Jeg liker aller best Norge fordi det er her jeg er født og oppvokst. Av den grunn kjenner jeg Norge selvsagt best :-)

De skiftende årstidene er noe av det jeg liker aller best med Norge. Dessuten kjennes Norge som et "trygt" land å bo i i forhold til mange andre land i verden. Med "trygt" mener jeg bl.a. at man i Norge har store muligheter til å få ulike former for hjelp dersom man trenger det.

Gjest a survivor
Skrevet

Jeg liker aller best Norge fordi det er her jeg er født og oppvokst. Av den grunn kjenner jeg Norge selvsagt best :-)

De skiftende årstidene er noe av det jeg liker aller best med Norge. Dessuten kjennes Norge som et "trygt" land å bo i i forhold til mange andre land i verden. Med "trygt" mener jeg bl.a. at man i Norge har store muligheter til å få ulike former for hjelp dersom man trenger det.

takk for fint svar!

Skrevet

Hva er det ved Norge som gjør at du har det godt her?

Barna mine har gått/går i en flott barnehage der de blir tatt godt vare på. Eldste går på en flott skole der hun synes og lærer og får gode venner.

JEg nyter for tiden å være i svangerskapspermisjon. Vi er av de få landene som virkelig vet å verdsette den jobben det er å få barn. Dette ved at foreldrene får 53 uker de kan være hjemme med barnet.

Senere skal jeg nyte godt av kontantstøtten slik at jeg kan være hjemme enda ett år med lillebror. (Ja, jeg er tilhenger av kontantstøtten.

*Dukker for kritikk*)

Mannen min har en god jobb. Vi har penger til å kjøpe god mat. Vi har et hus vi trives i. Vi har uberørt natur nesten rett utenfor inngangsdøra.

Vi har et (stort sett) godt helsevesen - hadde bare ikke økonomene fått styre så mye som de gjør.

Vi har brunost!

Jeg føler meg trygg her.

Jeg kan reise til andre flotte land, for så å komme tilbake hit!

Gjest Personifica
Skrevet

land vet jeg ikke helt, men by! New york! Kunne bodd der. Tror jeg. Føler meg så hjemme og levende i den byen.

Gjest a survivor
Skrevet

land vet jeg ikke helt, men by! New york! Kunne bodd der. Tror jeg. Føler meg så hjemme og levende i den byen.

Takk for stilig svar!

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Barna mine har gått/går i en flott barnehage der de blir tatt godt vare på. Eldste går på en flott skole der hun synes og lærer og får gode venner.

JEg nyter for tiden å være i svangerskapspermisjon. Vi er av de få landene som virkelig vet å verdsette den jobben det er å få barn. Dette ved at foreldrene får 53 uker de kan være hjemme med barnet.

Senere skal jeg nyte godt av kontantstøtten slik at jeg kan være hjemme enda ett år med lillebror. (Ja, jeg er tilhenger av kontantstøtten.

*Dukker for kritikk*)

Mannen min har en god jobb. Vi har penger til å kjøpe god mat. Vi har et hus vi trives i. Vi har uberørt natur nesten rett utenfor inngangsdøra.

Vi har et (stort sett) godt helsevesen - hadde bare ikke økonomene fått styre så mye som de gjør.

Vi har brunost!

Jeg føler meg trygg her.

Jeg kan reise til andre flotte land, for så å komme tilbake hit!

Enig i at kontantstøtten har noe for seg. Mange snakker om tilbakesteg, men problemet før feminismen var jo nettopp at kvinner ikke fikk betalt for den jobben de gjorde. Tenk å måtte tigge om penger i sitt eget hjem...

Dessuten hadde de ikke samme valgfrihet. Så lenge ikke kontantstøtten presser damer tilbake til kjøkkenbenken, synes jeg den er bra. Det viktigste er å ha valgmuligheter i forhold til hvordan man vil legge opp familielivet.

Men du, jeg trodde kontantstøtten var tatt bort igjen? Eller er det bare en trussel fra den nye regjeringen?

Skrevet

Er veldig glad i Danmark jeg. Trivelige mennesker og stor takhøyde. Langt mer avslappet på så mangt enn her hjemme, syns jeg.

Hadde det ikke vært for familie her skulle jeg gjerne tatt med meg mann og barn og flyttet. Om bare for en liten periode ;o)

Gjest a survivor
Skrevet

Er veldig glad i Danmark jeg. Trivelige mennesker og stor takhøyde. Langt mer avslappet på så mangt enn her hjemme, syns jeg.

Hadde det ikke vært for familie her skulle jeg gjerne tatt med meg mann og barn og flyttet. Om bare for en liten periode ;o)

takk for gode ord!!

Gjest trocken
Skrevet

...og fortsatt ikke noen angivelse fra deg sjøl?

Gjest a survivor
Skrevet

...og fortsatt ikke noen angivelse fra deg sjøl?

se tilsvarende svar på tilsvarende spm under tråden over.

Gjest uppsala
Skrevet

Ja,Lillemus; Island virker bare helt fantastisk.. *drømmer om å reise dit*

Har du vært der?

Hvordan er det å kommunisere med folk? Forstår vi denne "gammelnorske" tale eller snakker dem også engelsk?

Skrevet

Ja,Lillemus; Island virker bare helt fantastisk.. *drømmer om å reise dit*

Har du vært der?

Hvordan er det å kommunisere med folk? Forstår vi denne "gammelnorske" tale eller snakker dem også engelsk?

Har vært der to ganger og skal garantert tilbake igjen! :o)

Ikke noen problemer å gjøre seg forstått, de fleste snakker engelsk og dessuten snakker de også "skandinavisk", en salig blanding av norsk, dansk og svensk. :o) Men islandsk skjønner vi fint lite av...

Gjest a survivor
Skrevet

Har vært der to ganger og skal garantert tilbake igjen! :o)

Ikke noen problemer å gjøre seg forstått, de fleste snakker engelsk og dessuten snakker de også "skandinavisk", en salig blanding av norsk, dansk og svensk. :o) Men islandsk skjønner vi fint lite av...

Island hørtes spennende ut ja. Takk for tipsene!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...