Gå til innhold

Hvilket land liker dere best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spennende! Hva er det ved historien, landskapet og menneskene på Island som fascinerer deg?

Alt! :o) Noe helt konkret kan jeg ikke si egentlig, det bare fasinerer meg så veldig. Har vært der et par ganger og skal definitivt tilbake.

Videoannonse
Annonse
Gjest a survivor
Skrevet

Alt! :o) Noe helt konkret kan jeg ikke si egentlig, det bare fasinerer meg så veldig. Har vært der et par ganger og skal definitivt tilbake.

Takk. Bra å høre!!

Skrevet

Frankrike - for ALT, bortsett fra en god del av politikken.

Skrevet

Hmm. Jeg liker Japan best.

Jeg liker språket, naturen, arktitekturen, menneskene. Og det at de lager anime som jeg liker veldig godt :)

Gjest a survivor
Skrevet

Hmm. Jeg liker Japan best.

Jeg liker språket, naturen, arktitekturen, menneskene. Og det at de lager anime som jeg liker veldig godt :)

Hva er anime? :)

Skrevet

Hva er anime? :)

japanske voksne tegneserier/filmer.

Skrevet

Beste land å bo i: Norge. Jeg har ikke prøvd å bo i noen andre, og jeg ser jo at vi har en del sosiale goder osv. her som er et godt sikkerhetsnett, som ikke er noen selvfølge i alle land. Når det er sagt, så er det mye som ikke fungerer slik det burde her heller, men det er nå bedre enn ingenting, langt bedre :-)

Men som ferieland er Hellas best! Og hvis ting hadde utviklet seg litt annerledes i livet mitt, så hadde jeg kanskje bodd der nede. Ikke at jeg skulle ønske det nå lenger, men det er rart å tenke på hvilke hendelser i ens liv som får avgjørende betydning.

Men nå skal jeg på ferie til Chios i Hellas om få uker, og gleder meg stort! Følelsen av å komme HJEM når jeg lander på flyplassen der - hvor rart det enn høres ut - har jeg absolutt ikke glemt, fra mine mange tidligere turer dit...

:-)

Skrevet

Enig i at kontantstøtten har noe for seg. Mange snakker om tilbakesteg, men problemet før feminismen var jo nettopp at kvinner ikke fikk betalt for den jobben de gjorde. Tenk å måtte tigge om penger i sitt eget hjem...

Dessuten hadde de ikke samme valgfrihet. Så lenge ikke kontantstøtten presser damer tilbake til kjøkkenbenken, synes jeg den er bra. Det viktigste er å ha valgmuligheter i forhold til hvordan man vil legge opp familielivet.

Men du, jeg trodde kontantstøtten var tatt bort igjen? Eller er det bare en trussel fra den nye regjeringen?

SV og AP hadde nok ønsket det, men SP fikk dem til å love at den skulle bli. Men det første de gjorde var å sette den ned. Nå får man i 1 mnd mindre, og ett noe lavere månedsbeløp.

Ellers er jeg helt enig med deg!

delphina1365380402
Skrevet

Det må bli Sør-Afrika - et fantastisk land og mennesker. Har blitt mer og mer betatt av dette landet og skal tilbake med hele familien, for 5. gang over nyttår. Landet er så stort og veriert at jeg ikke kan generalisere hva som er bra, for de ulike regionene har hver sin sjarm.

Snorkfrøken
Skrevet

Jeg vil bo i Norge, men ELSKER England. Har gjort det i maange år. Har sikkert levd der i et tidligere liv eller noe ;o)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

SV og AP hadde nok ønsket det, men SP fikk dem til å love at den skulle bli. Men det første de gjorde var å sette den ned. Nå får man i 1 mnd mindre, og ett noe lavere månedsbeløp.

Ellers er jeg helt enig med deg!

De er visst litt ambivalente i forhold til det der med å lønne kvinner...

Ikke lett å være norsk sosialdemokrat, nei!

Skrevet

De er visst litt ambivalente i forhold til det der med å lønne kvinner...

Ikke lett å være norsk sosialdemokrat, nei!

Du sier noe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...