Gjest FrivillighetsTina Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg har lenge hatt lyst til å gjøre noe for en veldedig organisasjon, som jeg føler kan bety noe for noen. Har hørt at det er utrolig mange ensomme gamle mennesker som trenger noen å snakke med og kanskje til å gå for å handle til seg. Er det noe sted jeg kan "melde" meg og gå på slike besøk til gamle innimellom? Synes det er for ille at de skal sitte så mye alene 0 Siter
Gjest pleiemedarbeider Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Ja! Se om det finnes en frivillighetssentral der du bor. Det har vi her, og da kan de som vil være med på å besøke eldre. Du kan også snakke med sykehjemmet der du bor. Se om det er en boenhet for eldre der du kan besøke noen av og til. :-) Så fint at du vil besøke noen eldre! Mange sykehjem har heller ikke ressurser til å ta eldre med ut på spasertur. Frivillighetssentralen besøker eldre både på sykehjem og hjemme. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er selv besøksvenn, og det er koselig og givende. Hvor du kan henvende deg for å bli det, avhenger av hvor i landet du bor. I Oslo kan man f.eks. kontakte Røde Kors, Fransiskushjelpen e.l. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Så flott å høre at du vil besøke de gamle! http://redcross.no/article.asp?ArticleID=9553&dID=0&Rank=3&SubRank=1 Her er det sikkert andre enn gamle også du kan besøke. Det er jo mange andre grupper som også har behov for det. Men skriv i skjemaet der at det er spesielt gamle du vil besøke. Så går nok det bra! Godt å høre at du tenker på dette! Lykke til!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.