Gyda Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 i følge en svensk (og en engelsk) journalist. http://www.dagbladet.no/dinside/2006/05/30/467595.html Jeg liker meg godt her likevel, jeg. Tror hun svenske er bare misunnelig. ;o) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er enig med henne, jeg. "I artikkelen raljerer hun over Norges annerledeshet, og fyrer av en rekke treffende bredsider både mot brødskiver, bunader, korpsmusikk og Brustadbuer." Ok. Brødskiver: Vi er vel det eneste landet i verden som baserer kostholdet vårt på noe så idiotisk som brød. Oppå brødskiva klinker vi til med geitost eller gulost - og på toppen av det hele lurer vi på hvorfor vi blir feite. Bunader: Hvilke andre folkeslag er det som kler seg i denne typen nasjonalplagg? Det er samene og muslimene. Ikke akkurat folk vi vil identifisere oss med. Korpsmusikk. Dette er noe av det sykeste av det syke. Jeg har en nabo som er stor fan av genren. Det er faktisk helt sant. Han spiller korpsmusikk og nyter det (!) store deler av døgnet. Ikke bare selv, men han har det også på cd. Før han flytta inn ante jeg ikke engang at man fikk korpsmusikk på cd. Men det gjør man. Og denne søplemusikken spiller vi hver eneste gang det er noe å feire. Brustadbua trenger jeg vel ikke engang å nevne. Men det er en ting kvinnen med slaget mot Norge glemte: Vår ekstreme vilje til å synge. Ved minste mulighet. Vi lærer det allerede første skoledag. Vi synger og synger og synger. Ok. Greit at unger gjør det, men vi drar det jo med oss inn i voksenverdenen. Hva gjør politikere når de har landsmøte? Jo. De synger. Hva gjør streikerne når de streiker? Jo. De synger. Sånn er det over hele linja. Jeg er helt enig med svenskene. Vi er klin kokos. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det verste er at det er sant det som skrives i artikkelen. 0 Siter
petter smart Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Kort summert er artikkelen slik "Jeg fikk ikke kjøpt spriten min, bla bla bla og noe mer bla som bare var med som fyllmateriale. Dermed er Norge et drittland." 0 Siter
flisa Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er enig med henne, jeg. "I artikkelen raljerer hun over Norges annerledeshet, og fyrer av en rekke treffende bredsider både mot brødskiver, bunader, korpsmusikk og Brustadbuer." Ok. Brødskiver: Vi er vel det eneste landet i verden som baserer kostholdet vårt på noe så idiotisk som brød. Oppå brødskiva klinker vi til med geitost eller gulost - og på toppen av det hele lurer vi på hvorfor vi blir feite. Bunader: Hvilke andre folkeslag er det som kler seg i denne typen nasjonalplagg? Det er samene og muslimene. Ikke akkurat folk vi vil identifisere oss med. Korpsmusikk. Dette er noe av det sykeste av det syke. Jeg har en nabo som er stor fan av genren. Det er faktisk helt sant. Han spiller korpsmusikk og nyter det (!) store deler av døgnet. Ikke bare selv, men han har det også på cd. Før han flytta inn ante jeg ikke engang at man fikk korpsmusikk på cd. Men det gjør man. Og denne søplemusikken spiller vi hver eneste gang det er noe å feire. Brustadbua trenger jeg vel ikke engang å nevne. Men det er en ting kvinnen med slaget mot Norge glemte: Vår ekstreme vilje til å synge. Ved minste mulighet. Vi lærer det allerede første skoledag. Vi synger og synger og synger. Ok. Greit at unger gjør det, men vi drar det jo med oss inn i voksenverdenen. Hva gjør politikere når de har landsmøte? Jo. De synger. Hva gjør streikerne når de streiker? Jo. De synger. Sånn er det over hele linja. Jeg er helt enig med svenskene. Vi er klin kokos. Vi er herrrrlige 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hun har helt rett i at vi er et merkelig folkeferd. Med en utpreget kvalm ego-nasjonalistisk kultur. 0 Siter
birdie Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er enig med henne, jeg. "I artikkelen raljerer hun over Norges annerledeshet, og fyrer av en rekke treffende bredsider både mot brødskiver, bunader, korpsmusikk og Brustadbuer." Ok. Brødskiver: Vi er vel det eneste landet i verden som baserer kostholdet vårt på noe så idiotisk som brød. Oppå brødskiva klinker vi til med geitost eller gulost - og på toppen av det hele lurer vi på hvorfor vi blir feite. Bunader: Hvilke andre folkeslag er det som kler seg i denne typen nasjonalplagg? Det er samene og muslimene. Ikke akkurat folk vi vil identifisere oss med. Korpsmusikk. Dette er noe av det sykeste av det syke. Jeg har en nabo som er stor fan av genren. Det er faktisk helt sant. Han spiller korpsmusikk og nyter det (!) store deler av døgnet. Ikke bare selv, men han har det også på cd. Før han flytta inn ante jeg ikke engang at man fikk korpsmusikk på cd. Men det gjør man. Og denne søplemusikken spiller vi hver eneste gang det er noe å feire. Brustadbua trenger jeg vel ikke engang å nevne. Men det er en ting kvinnen med slaget mot Norge glemte: Vår ekstreme vilje til å synge. Ved minste mulighet. Vi lærer det allerede første skoledag. Vi synger og synger og synger. Ok. Greit at unger gjør det, men vi drar det jo med oss inn i voksenverdenen. Hva gjør politikere når de har landsmøte? Jo. De synger. Hva gjør streikerne når de streiker? Jo. De synger. Sånn er det over hele linja. Jeg er helt enig med svenskene. Vi er klin kokos. Skriveriene dine var noe av det jeg savnet da jeg hadde DOL-pause. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er enig med henne, jeg. "I artikkelen raljerer hun over Norges annerledeshet, og fyrer av en rekke treffende bredsider både mot brødskiver, bunader, korpsmusikk og Brustadbuer." Ok. Brødskiver: Vi er vel det eneste landet i verden som baserer kostholdet vårt på noe så idiotisk som brød. Oppå brødskiva klinker vi til med geitost eller gulost - og på toppen av det hele lurer vi på hvorfor vi blir feite. Bunader: Hvilke andre folkeslag er det som kler seg i denne typen nasjonalplagg? Det er samene og muslimene. Ikke akkurat folk vi vil identifisere oss med. Korpsmusikk. Dette er noe av det sykeste av det syke. Jeg har en nabo som er stor fan av genren. Det er faktisk helt sant. Han spiller korpsmusikk og nyter det (!) store deler av døgnet. Ikke bare selv, men han har det også på cd. Før han flytta inn ante jeg ikke engang at man fikk korpsmusikk på cd. Men det gjør man. Og denne søplemusikken spiller vi hver eneste gang det er noe å feire. Brustadbua trenger jeg vel ikke engang å nevne. Men det er en ting kvinnen med slaget mot Norge glemte: Vår ekstreme vilje til å synge. Ved minste mulighet. Vi lærer det allerede første skoledag. Vi synger og synger og synger. Ok. Greit at unger gjør det, men vi drar det jo med oss inn i voksenverdenen. Hva gjør politikere når de har landsmøte? Jo. De synger. Hva gjør streikerne når de streiker? Jo. De synger. Sånn er det over hele linja. Jeg er helt enig med svenskene. Vi er klin kokos. Det er ikke all korpsmusikk som er søplemusikk skjønner du. Mye av det er rett og slett vakkert. Det du hører av korpsmusikk er sikkert dårlige korps ute i gata, men korpsmusikk er veldig mye mer. Bare det at du ikke visste at det fantes korpsmusikk på CD sier litt om din enorme uvitenhet om generen. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det er ikke all korpsmusikk som er søplemusikk skjønner du. Mye av det er rett og slett vakkert. Det du hører av korpsmusikk er sikkert dårlige korps ute i gata, men korpsmusikk er veldig mye mer. Bare det at du ikke visste at det fantes korpsmusikk på CD sier litt om din enorme uvitenhet om generen. Du har rett. Jeg har overhodet ikke peiling på genren. Men jeg kan ikke si jeg skammer meg av den grunn. 0 Siter
Gjest unni45 Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hvis svenskene synes det er så ille her, er det jammen rart det bor så mange svensker her i landet! Selv synes jeg norge er et utrolig bra land. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Skriveriene dine var noe av det jeg savnet da jeg hadde DOL-pause. Har du vært i fengsel eller noe sånt? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er enig med henne, jeg. "I artikkelen raljerer hun over Norges annerledeshet, og fyrer av en rekke treffende bredsider både mot brødskiver, bunader, korpsmusikk og Brustadbuer." Ok. Brødskiver: Vi er vel det eneste landet i verden som baserer kostholdet vårt på noe så idiotisk som brød. Oppå brødskiva klinker vi til med geitost eller gulost - og på toppen av det hele lurer vi på hvorfor vi blir feite. Bunader: Hvilke andre folkeslag er det som kler seg i denne typen nasjonalplagg? Det er samene og muslimene. Ikke akkurat folk vi vil identifisere oss med. Korpsmusikk. Dette er noe av det sykeste av det syke. Jeg har en nabo som er stor fan av genren. Det er faktisk helt sant. Han spiller korpsmusikk og nyter det (!) store deler av døgnet. Ikke bare selv, men han har det også på cd. Før han flytta inn ante jeg ikke engang at man fikk korpsmusikk på cd. Men det gjør man. Og denne søplemusikken spiller vi hver eneste gang det er noe å feire. Brustadbua trenger jeg vel ikke engang å nevne. Men det er en ting kvinnen med slaget mot Norge glemte: Vår ekstreme vilje til å synge. Ved minste mulighet. Vi lærer det allerede første skoledag. Vi synger og synger og synger. Ok. Greit at unger gjør det, men vi drar det jo med oss inn i voksenverdenen. Hva gjør politikere når de har landsmøte? Jo. De synger. Hva gjør streikerne når de streiker? Jo. De synger. Sånn er det over hele linja. Jeg er helt enig med svenskene. Vi er klin kokos. Hehe...ganske enig med deg i det meste her ;-) Men det er vel noen flere med nasjonaldrakter enn samene, oss og muslimer..? India f.eks.? Hater også korpsmusikk, og er derfor heller ikke veldig glad i 17.mai. Synes den dagen er rimelig overdrevet... Men, synger høyresiden i politikken på sine landsmøter etc? Jeg forbinder det mest med AP, jeg... Det virker vanvittig tåpelig når de står der og synger 0 Siter
lyngon Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er enig med henne, jeg. "I artikkelen raljerer hun over Norges annerledeshet, og fyrer av en rekke treffende bredsider både mot brødskiver, bunader, korpsmusikk og Brustadbuer." Ok. Brødskiver: Vi er vel det eneste landet i verden som baserer kostholdet vårt på noe så idiotisk som brød. Oppå brødskiva klinker vi til med geitost eller gulost - og på toppen av det hele lurer vi på hvorfor vi blir feite. Bunader: Hvilke andre folkeslag er det som kler seg i denne typen nasjonalplagg? Det er samene og muslimene. Ikke akkurat folk vi vil identifisere oss med. Korpsmusikk. Dette er noe av det sykeste av det syke. Jeg har en nabo som er stor fan av genren. Det er faktisk helt sant. Han spiller korpsmusikk og nyter det (!) store deler av døgnet. Ikke bare selv, men han har det også på cd. Før han flytta inn ante jeg ikke engang at man fikk korpsmusikk på cd. Men det gjør man. Og denne søplemusikken spiller vi hver eneste gang det er noe å feire. Brustadbua trenger jeg vel ikke engang å nevne. Men det er en ting kvinnen med slaget mot Norge glemte: Vår ekstreme vilje til å synge. Ved minste mulighet. Vi lærer det allerede første skoledag. Vi synger og synger og synger. Ok. Greit at unger gjør det, men vi drar det jo med oss inn i voksenverdenen. Hva gjør politikere når de har landsmøte? Jo. De synger. Hva gjør streikerne når de streiker? Jo. De synger. Sånn er det over hele linja. Jeg er helt enig med svenskene. Vi er klin kokos. Æsj, la folk få være som de er og gjøre som de vil. Det finnes verre ting enn brødskiver og korps. Intoleranse og nedlatenhet er noe av det. La nå disse sidrompa nordmennene få spise brødskivene sine ifred, brødmat er forresten heller ikke noe unikt for Norge. La nordmenn få sprade rundt i bunader på 17.mai har de lyst til det, la folk synge av hjertens lyst og spille i korps til øra detter av. Sist men ikke minst: La for guds skyld folk være samiske eller muslimske uten å bli møtt av dine nedlatende kommentarer. Makan! Så kan jo du flytte til Sverige og menge deg med de trendy og globaliserte svenskene (eller hva de nå måtte være...) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Æsj, la folk få være som de er og gjøre som de vil. Det finnes verre ting enn brødskiver og korps. Intoleranse og nedlatenhet er noe av det. La nå disse sidrompa nordmennene få spise brødskivene sine ifred, brødmat er forresten heller ikke noe unikt for Norge. La nordmenn få sprade rundt i bunader på 17.mai har de lyst til det, la folk synge av hjertens lyst og spille i korps til øra detter av. Sist men ikke minst: La for guds skyld folk være samiske eller muslimske uten å bli møtt av dine nedlatende kommentarer. Makan! Så kan jo du flytte til Sverige og menge deg med de trendy og globaliserte svenskene (eller hva de nå måtte være...) Jeg har da ingen planer om å gjøre mitt for at nordmenn ikke skal få lov til å drite seg ut så mye de vil. 0 Siter
lyngon Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg har da ingen planer om å gjøre mitt for at nordmenn ikke skal få lov til å drite seg ut så mye de vil. Om vi driter oss ut i bunaden eller med korpsmusikken blåser jeg i, svenskene (og andre) kan le så mye de vil. Hvorfor skal vi bry oss om det? Synes man det er fint med bunad så værsågod! Synes man ikke det, så får man finne noe annet å ha på seg. Sånne ting er da ikke viktige. Men å representere holdninger som viser at man anser andre minoriteter som mindreverdige er derimot helt forkastelig. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Om vi driter oss ut i bunaden eller med korpsmusikken blåser jeg i, svenskene (og andre) kan le så mye de vil. Hvorfor skal vi bry oss om det? Synes man det er fint med bunad så værsågod! Synes man ikke det, så får man finne noe annet å ha på seg. Sånne ting er da ikke viktige. Men å representere holdninger som viser at man anser andre minoriteter som mindreverdige er derimot helt forkastelig. Ja, fysj. Må ikke kødde med samer og muslinger. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hvis svenskene synes det er så ille her, er det jammen rart det bor så mange svensker her i landet! Selv synes jeg norge er et utrolig bra land. En (1) svensk journalist skriver dette, og du konkluderer straks med at "svenskene ikke liker oss". Kan jeg dermed si at alle nordmenn generaliserer voldsomt? 0 Siter
birdie Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Har du vært i fengsel eller noe sånt? Ikke akkurat! Bittelitt forumlei en periode, bare. 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Men det er jo rart at helsevesenet i Sverige er så mye bedre og at ungene får gratis varm middag hver dag når vi er så rike og de er fattige. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Du har rett. Jeg har overhodet ikke peiling på genren. Men jeg kan ikke si jeg skammer meg av den grunn. Jeg har veldig liten peiling på mange genrer innen musikk og skammer meg heller ikke av den grunn. MEN, jeg er svært forsiktig med å uttale meg om musikk jeg har hørt lite på;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.