Gjest Lett irritert? Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Mulig dette er et signal om at jeg har for få alvorlige problemer her i livet: Men jeg klarer ikke la være å irritere meg hver gang "Nyheter på tegnspråk" inntar TV-skjermen! Hvorfor i all verden kan de ikke tekste denne sendingen, eller for den saks skyld ha tale ved siden av?? Slik det er lagt opp nå, så et dette interessant kun for den forsvinnende lille delen av befolkningen som kan tegnspråk! For alle oss andre er dette bare noen meningsløse minutter som ikke gir oss noenting... Jeg unner for all del de hørselshemmede å ha et nyhets innslag tilpasset dem! Men det er jo så forbausende lite som skal til for at dette innslaget kan gi mening for alle!! Derfor irriterer det meg! Er jeg sær eller?? 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 du har lite å gjøre hører jeg. Det er da bare å se på en annen kanal eller slå av TV'n de stakkars få minuttene nyheter på tegnspråk varer. Jeg har også stusset over at ikke NRK har tale i tillegg slik STV har. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Ja, du er sær. Tror du de døve har noen eksklusive nyheter som ikke vi hørende får vite om? Neppe, det er nok akkurat de samme kjedelige nyhetene som du som hørende får se hver eneste time om formiddagen. Så en lusen sending kan du vel unne dem? 0 Siter
Gjest Varg i Veum Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Sær blir et mildt uttrykk å bruke her, tror jeg.. 0 Siter
Gjest Lett irritert? Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 du har lite å gjøre hører jeg. Det er da bare å se på en annen kanal eller slå av TV'n de stakkars få minuttene nyheter på tegnspråk varer. Jeg har også stusset over at ikke NRK har tale i tillegg slik STV har. Selvfølgelig kan jeg bare skifte kanal! Er forøvrig sjelden jeg sitter foran Tv`n på det tidspunktet. Det er mere prinsippet som irriterer meg, ikke at det plager meg personlig! 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Selvfølgelig kan jeg bare skifte kanal! Er forøvrig sjelden jeg sitter foran Tv`n på det tidspunktet. Det er mere prinsippet som irriterer meg, ikke at det plager meg personlig! _Prinsippet_? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Du kødder nå, sant? Resten ev tv-nyhetene oppfattes vel av døve som du oppfatter de stakkars 4 minuttene.... 0 Siter
Gjest Lett irritert? Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Ja, du er sær. Tror du de døve har noen eksklusive nyheter som ikke vi hørende får vite om? Neppe, det er nok akkurat de samme kjedelige nyhetene som du som hørende får se hver eneste time om formiddagen. Så en lusen sending kan du vel unne dem? Er ikke redd for at jeg skal gå glipp av hemmelige nyheter nei.... Og som jeg skrev, så unner jeg hørselhemmede en nyhetssending tilpasset dem. Synes bare det er merkelig at det ikke gjøres tilgjengelig for "alle" når det er så lite som skal til? 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Er ikke redd for at jeg skal gå glipp av hemmelige nyheter nei.... Og som jeg skrev, så unner jeg hørselhemmede en nyhetssending tilpasset dem. Synes bare det er merkelig at det ikke gjøres tilgjengelig for "alle" når det er så lite som skal til? For å snu det på hodet: Synes du at alle andre programmer skal være tekstet eller tolket på tegnspråk? 0 Siter
Gjest gulrota Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Synes de kunne tilpasset de vanlige nyhetssendingene for hørselshemmende å jeg. Hvorfor skal vi hørende ha opptil 6-7 nyhetssendinger i løpet av kvelden, som varer i fra 10-30 minutter....og de hørselshemmende bare få usle 4 minutter!!! Kan hende de irriterer seg over at de ikke er tilrettelagt for dem, eller i det minste tekstet. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Alle programmer burde tekstes eller ha simultantolk. At lisenskanalen ikke har det er en skam. 0 Siter
Gjest Lett irritert? Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 _Prinsippet_? Det er prinsippielt irriterende at saker som lett kunne vært løst bedre,ikke gjøres. At det er lagt opp til å "utestenge" alle som ikke kan tegnspråk, når det så enkelt kunne vært tilsatt tekst eller tale! Det synes jeg er tåpelig. 0 Siter
Gjest mieke Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg har også tenkt det du tenker, men de tar 5? minutter? Reklame som går mellom programmer er også unyttig og uinterressant, og også mange programmer. Må da være ok at det er noe for enhver smak og behov? De får vel ikke med seg våre nyheter så... 0 Siter
Speak Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Har tenkt tanken mange ganger. Om de hadde snakket ved siden av hadde jo alt vært løst. 0 Siter
Gjest Lett irritert? Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 For å snu det på hodet: Synes du at alle andre programmer skal være tekstet eller tolket på tegnspråk? Svært mange programmer er tekstet, og er derfor interessante også for hørselshemmede! Nå er vel litt av poenget mitt at de hørselshemmede tross alt tilhører en minoritetsgruppe. Så prosentmessig er det adskillig flere som ville ha vært tjent med at deres sending ble tilpasset alle, enn at andre programmer ble tilpasset de som bruker tegnspråk. Forøvrig synes jeg at også alle norske TV sendinger burde være tekstet, både med tanke på de som hører dårlig + at man slipper å ha på så mye volum, eller være så stille for å få med seg alt som blir sagt. Hadde heller ikke vært meg imot med en liten "tegnspråkmann" i hjørnet på skjermen, men det er jo TV selskapene sin sak.. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Svært mange programmer er tekstet, og er derfor interessante også for hørselshemmede! Nå er vel litt av poenget mitt at de hørselshemmede tross alt tilhører en minoritetsgruppe. Så prosentmessig er det adskillig flere som ville ha vært tjent med at deres sending ble tilpasset alle, enn at andre programmer ble tilpasset de som bruker tegnspråk. Forøvrig synes jeg at også alle norske TV sendinger burde være tekstet, både med tanke på de som hører dårlig + at man slipper å ha på så mye volum, eller være så stille for å få med seg alt som blir sagt. Hadde heller ikke vært meg imot med en liten "tegnspråkmann" i hjørnet på skjermen, men det er jo TV selskapene sin sak.. Ok, greit, så lenge det går begge veier og du ikke bare vil ha tale på tegnspråkprogrammene. Jeg synes likevel det er en rar ting å henge seg opp i. Hadde forstått det bedre om en døv klaget over at ikke alle programmer var tekstet. 0 Siter
flisa Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Svært mange programmer er tekstet, og er derfor interessante også for hørselshemmede! Nå er vel litt av poenget mitt at de hørselshemmede tross alt tilhører en minoritetsgruppe. Så prosentmessig er det adskillig flere som ville ha vært tjent med at deres sending ble tilpasset alle, enn at andre programmer ble tilpasset de som bruker tegnspråk. Forøvrig synes jeg at også alle norske TV sendinger burde være tekstet, både med tanke på de som hører dårlig + at man slipper å ha på så mye volum, eller være så stille for å få med seg alt som blir sagt. Hadde heller ikke vært meg imot med en liten "tegnspråkmann" i hjørnet på skjermen, men det er jo TV selskapene sin sak.. Livesendinger også? 0 Siter
Gjest Lett irritert? Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Livesendinger også? Det er en helt annen sak hvis det er praktiske grunner til at noen sendinger ikke kan tilpasses alle... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det er sikkert fordi hørende skal få en følelse av hvordan det er å slå på tv'n og ikke skjønne bæret ;-) Jeg antar manglende teksting er av økonomiske årsaker. Det er også mulig at teksten lett havner foran hendene til den som snakker. Det hadde forresten vært flott om innslagene var teksta eller at man hadde stemme bak. Da hadde folk kanskje snappa opp noen tegn i samme slengen... Jeg skal maile en av de som jobber med Nyheter på tegnspråk og spørre hva årsaken til manglende teksting/stemme i bakgrunnen er! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.