Gjest Never lose ur hope! Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hei alle sammen, Jeg sliter noe sinnsykt når det gjelder jobbsøking. Skjønner ikke hvordan jeg skal gå fram. I og med at jeg mangler erfaring helt, har jeg store vansker med å finne jobb som tilsvarer min utdanning. Jeg er utdannet som lønnsmedarbeider. Så jeg har fått tilbud fra aetat, at hvis jeg klarer å finne praksisplass så skal de betale lønningen min. Men problemet er vel som så at jeg ikke vet hvor jeg skal ringe rundt. Hadde vært fint om noen her kunne gitt meg noen råd om hvor jeg skal ringe. Hvor trenger en lønnsmedarbeidere? Trenger butikker lønnsmedarbeidere? Når alt er sagt kan jeg vel også nevne at jeg ikke er etnisk norsk og er jente. Håper på svar:) 0 Siter
Gjest et forslag Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Assistent på sykehjem? Så kan du se om du trives og etter hvert ta utdanning som f.eks. hjelpepleier. Mange steder trenges folk til helgestillinger, og det er lett å få ekstravakter. 0 Siter
petter smart Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Lønnsmedarbeider tolker jeg som at du jobber med lønn/økonomi/personal. Da bør du satse på større firmaer. Gjerne så store at de har en egen avdeling for lønn/personal. Siden du ikke har noen erfaring vil du neppe få jobb som enslig lønnsmedarbeider (dvs jobbe alene). En mulighet er å lese avisene og se om noen firma i ditt område har fått nye kontrakter, mer å gjøre osv. Da trenger de fort flere i administrasjonen også. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Vet endel om dette, men da må vi mailes, så kan jeg gi deg noen råd, men det kreves også at du må gjøre endel forarbeid selv. Du må forberede deg godt før du ringer og ikke minst til møte du skal ha med dem etter på. Hvor du skal ringe må du nesten finne ut av selv. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Assistent på sykehjem? Så kan du se om du trives og etter hvert ta utdanning som f.eks. hjelpepleier. Mange steder trenges folk til helgestillinger, og det er lett å få ekstravakter. Hun søker jo som lønnsmedarbeider... Hun søkte ikke etter alternative yrker. Hun ville ha jobb som lønnsmedarbeider. Hvor finnes de jobbene? 0 Siter
Gjest et forslag Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hun søker jo som lønnsmedarbeider... Hun søkte ikke etter alternative yrker. Hun ville ha jobb som lønnsmedarbeider. Hvor finnes de jobbene? Jeg leste litt fort.... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 http://www.zett.no/stilling__stilling_ledig.html?query=text%3Dl%C3%B8nnsmedarbeider ---- http://www.finn.no/finn/job/fulltime/browse1 Skriv inn 'lønnsmedarbeider' i søkefeltet' gir 19 treff ------ https://www.aetat.no/sbl/as/stillingssok/enkelt.do Skriv inn 'lønnsmedarbeider' i søkefeltet, og trykk Søk... gir 23 treff 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Kommuner og fylkeskommuner har stort sett lønnsavdelinger så der kan du jo høre om praksis... Eller store firmaer. (Men har ikke vi lest nøyaktig det samme innlegget her flere ganger i vår?) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.