Gjest Never lose ur hope! Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hei alle sammen, Jeg sliter noe sinnsykt når det gjelder jobbsøking. Skjønner ikke hvordan jeg skal gå fram. I og med at jeg mangler erfaring helt, har jeg store vansker med å finne jobb som tilsvarer min utdanning. Jeg er utdannet som lønnsmedarbeider. Så jeg har fått tilbud fra aetat, at hvis jeg klarer å finne praksisplass så skal de betale lønningen min. Men problemet er vel som så at jeg ikke vet hvor jeg skal ringe rundt. Hadde vært fint om noen her kunne gitt meg noen råd om hvor jeg skal ringe. Hvor trenger en lønnsmedarbeidere? Trenger butikker lønnsmedarbeidere? Når alt er sagt kan jeg vel også nevne at jeg ikke er etnisk norsk og er jente. Håper på svar:) 0 Siter
Gjest et forslag Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Assistent på sykehjem? Så kan du se om du trives og etter hvert ta utdanning som f.eks. hjelpepleier. Mange steder trenges folk til helgestillinger, og det er lett å få ekstravakter. 0 Siter
petter smart Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Lønnsmedarbeider tolker jeg som at du jobber med lønn/økonomi/personal. Da bør du satse på større firmaer. Gjerne så store at de har en egen avdeling for lønn/personal. Siden du ikke har noen erfaring vil du neppe få jobb som enslig lønnsmedarbeider (dvs jobbe alene). En mulighet er å lese avisene og se om noen firma i ditt område har fått nye kontrakter, mer å gjøre osv. Da trenger de fort flere i administrasjonen også. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Vet endel om dette, men da må vi mailes, så kan jeg gi deg noen råd, men det kreves også at du må gjøre endel forarbeid selv. Du må forberede deg godt før du ringer og ikke minst til møte du skal ha med dem etter på. Hvor du skal ringe må du nesten finne ut av selv. 0 Siter