Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en del uren hud i ansiktet i det siste. Er en jente på 27 og har aldri vært plaget med kviser før. Er mest på den ene siden av ansiktet og det ser ut som kvisene ligger på undersiden og ikke vil komme opp. De har iallefall ligget på undersiden i ganske mange måneder nå, men de kommer ikke opp. Har prøvd diverse kvisekremer, uten hell. Tydeligvis har huden min overproduksjon av talg, og jeg har hørt at man da skal bruke fuktighetsbevarende krem og ikke fuktighetskrem, men jeg finner ikke noe slikt. Vil ha noe billig også, har ikke råd til produkter til mange hundre kroner. Noen som kan hjelpe meg? Har så lite peiling på hudprodukter.

Videoannonse
Annonse
Gjest PandaMiranda
Skrevet

kanskje en gele er bedre enn fuktighetskrem? De er ikke så fete.

Spør på Vita eller apoteket.

Kanskje en skrubbkrem også kan være noe, for å åpne porene - har du prøvd det? Kanskje ikke lurt å bruke det daglig, men av og til. Etter at man enten har renset eller skrubbet huden, kan det være lurt å bruke et rensevann. Clearasil har et ganske sterkt rensevann - tror man blir kvitt de fleste bakteriene med det.

Gjest Lykke til.
Skrevet

kanskje en gele er bedre enn fuktighetskrem? De er ikke så fete.

Spør på Vita eller apoteket.

Kanskje en skrubbkrem også kan være noe, for å åpne porene - har du prøvd det? Kanskje ikke lurt å bruke det daglig, men av og til. Etter at man enten har renset eller skrubbet huden, kan det være lurt å bruke et rensevann. Clearasil har et ganske sterkt rensevann - tror man blir kvitt de fleste bakteriene med det.

A-DERMA

Avoine Rhealba

Kviserkremer er noe herk! Denne kremen er fet på den måten at huden ikke må produsere mer fett (som gjør at du får ennå mer kviser).

Men den er bakteriemotvirkende (altså forebygger kviser), og er påvist å virke mot uren (og atopisk) hud

Gjest be happy
Skrevet

Selv plaget med kviser, men er nå ofte slik at med dyre kremer får man også litt mer kvalitet. Jeg gikk til hudpleier og var veldig i tvil da hun ba meg kjøpe reativt dyre kremer "beregnet på min hudtype". HUn ba meg samtidig om å IKKE bruke noe av de billigkremene mine på 1 mnd. FUnket det ikke, skulle jeg få pengene tilbake for kremene. Helt sykt - prøver fortsatt å finne på noen annen forklaring enn kremene - men kvisene/sorte prikkene/glinsende hud forsvant. Og nå snakker vi om jeg som har vært plaget av kviser i 4-5 år (25 nå). Dyrt? Ja! (ca 350 pr stk krem/rensemelk etc) Men det å gå med HEVET hode på gata, og bruke under 5min på sminke fordi JEG IKKE TRENGER NOE DEKKENDE er verdt det!

Skrevet

Selv plaget med kviser, men er nå ofte slik at med dyre kremer får man også litt mer kvalitet. Jeg gikk til hudpleier og var veldig i tvil da hun ba meg kjøpe reativt dyre kremer "beregnet på min hudtype". HUn ba meg samtidig om å IKKE bruke noe av de billigkremene mine på 1 mnd. FUnket det ikke, skulle jeg få pengene tilbake for kremene. Helt sykt - prøver fortsatt å finne på noen annen forklaring enn kremene - men kvisene/sorte prikkene/glinsende hud forsvant. Og nå snakker vi om jeg som har vært plaget av kviser i 4-5 år (25 nå). Dyrt? Ja! (ca 350 pr stk krem/rensemelk etc) Men det å gå med HEVET hode på gata, og bruke under 5min på sminke fordi JEG IKKE TRENGER NOE DEKKENDE er verdt det!

Syns det er litt rart at dyre kremer skal fungere bedre ettersom jeg har lest/sett på nyheter at dyre kremer ikke er bedre enn de på supermarkedene. Men men..Vet du hvor mye en time hos hudpleier koster?

Skrevet

A-DERMA

Avoine Rhealba

Kviserkremer er noe herk! Denne kremen er fet på den måten at huden ikke må produsere mer fett (som gjør at du får ennå mer kviser).

Men den er bakteriemotvirkende (altså forebygger kviser), og er påvist å virke mot uren (og atopisk) hud

Hvor får man kjøpt den kremen?

Mary Poppins
Skrevet

Syns det er litt rart at dyre kremer skal fungere bedre ettersom jeg har lest/sett på nyheter at dyre kremer ikke er bedre enn de på supermarkedene. Men men..Vet du hvor mye en time hos hudpleier koster?

Jo hudkremer er som regel av bedre kvalitet når de koster litt mer, det har noe med ingridiensene de bruker.

Har man problemhud kan man takke seg selv hvis man bare bruker loreal, nivea osv.

Skrevet

Hva heter disse kremene?

Skrevet

Hvor får man kjøpt den kremen?

Jeg tipper apotek, der har de andre typer kremer fra A-Derma hvertfall.

Gjest be happy
Skrevet

Jeg betalte ca 400, men det var med hudrens/peeling osv. Skal du kun til konsultasjon slik at de får analysere huden din uten å gjøre noe ekstra dill (men må sies, ansiktsbehandling er DIGG:)) Det merket jeg bruker nå heter Guinot - får kjøpt det på hudpleiesalonger, ikke i parmfymeri. Ellers så vet jeg at Clinique har en del kremer. Men selv føler jeg at jeg får bedre hjelp på hudpleiesalonger sammenlignet med parfymerier. På hupleiesalonger får jeg følelsen av at det er OK å ha uren hud/hudproblemer, og man møter nødvendigvis ikke en oversminket dukke som bare vil selge det Chanel parmfyme (ok, satt litt på spissen, men håper dere skjønner hva jeg mener - ikke ment å provsere). Men som sagt, er jo dyrt, men prøv et par mnd med en rett krem og renseprodukter (rensing hav hud er viktig!) Funker det ikke...vel, da har du lært noe nytt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...