Gå til innhold

Overtramp i media?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke riktingnok ikke norsk presse, men svensk.

Jeg reagerte på det her allerede da jeg leste intervjuet i Dagbladet (gjengitt fra svensk presse) i går.

Jente ble, så vidt jeg vet, voldtatt og knvistukket natt til lørdag eller natt til søndag. Venninnen hennes ble drept.

Den svenske avisa intervjuet jenta i går.

Hun er 13 år gammel.

Herregud!

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/05/30/467609.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg syntes også det var rart når jeg leste det i går...

Skrevet

satt akkurat å leste det samme. Vel, det er jo moren og jenta selv som ønsker å fortelle dette -som et ledd i å bearbeide og avmystifisere dette. Slik at Malin ikke skal føle noen skyld.

Mulig politiet skulle ha sagt at de ikke fikk lov å uttale seg, ellers gjør de vel som de vil med det?

ShitDiddelyDo
Skrevet

satt akkurat å leste det samme. Vel, det er jo moren og jenta selv som ønsker å fortelle dette -som et ledd i å bearbeide og avmystifisere dette. Slik at Malin ikke skal føle noen skyld.

Mulig politiet skulle ha sagt at de ikke fikk lov å uttale seg, ellers gjør de vel som de vil med det?

Jeg vet ikke hvordan reglene er, men man skulle jo tro media ville beskytte en 13-åring mest mulig. Hadde hun vært 25, så greit nok, men er en 13-åring i stand til å ta en sånn avgjørelse noen få timer etter noe som må ha vært en sjokkartet opplevelse for henne?

Og er moren det? Hun må rimelig sikkert være i sjokk hun også.

De kan jo umulig ha rukket å tenke noe rundt det heller. Rett ut av sykehuset og der står pressen og venter.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan reglene er, men man skulle jo tro media ville beskytte en 13-åring mest mulig. Hadde hun vært 25, så greit nok, men er en 13-åring i stand til å ta en sånn avgjørelse noen få timer etter noe som må ha vært en sjokkartet opplevelse for henne?

Og er moren det? Hun må rimelig sikkert være i sjokk hun også.

De kan jo umulig ha rukket å tenke noe rundt det heller. Rett ut av sykehuset og der står pressen og venter.

Tja - det står jo;

" Ikke i sjokk

Han har ikke noe sans for argumentet om at jenta og familien ikke forsto hva de var med på, siden intervjuet ble gjort bare to dager etter at den dramatiske episoden inntraff.

- Mennesker er ikke alltid i sjokk når noe har skjedd. Det sier flere katastrofeforskere. Denne familien er absolutt ikke i noen sjokktilstand, de vet hva de gjør, sier Gerdin.

"

Skrevet

Tja - det står jo;

" Ikke i sjokk

Han har ikke noe sans for argumentet om at jenta og familien ikke forsto hva de var med på, siden intervjuet ble gjort bare to dager etter at den dramatiske episoden inntraff.

- Mennesker er ikke alltid i sjokk når noe har skjedd. Det sier flere katastrofeforskere. Denne familien er absolutt ikke i noen sjokktilstand, de vet hva de gjør, sier Gerdin.

"

Hvordan går det an å gå gjennom noe sånt uten å være i sjokk... Det forstår ikke jeg.

Skrevet

Hvordan går det an å gå gjennom noe sånt uten å være i sjokk... Det forstår ikke jeg.

De har vel rett - krisepsyko-folka, regner jeg med. Folk er ulike.

Skrevet

De har vel rett - krisepsyko-folka, regner jeg med. Folk er ulike.

Joda, folk er jo forskjellige...

Men disse må jamen være hardbarket.

Skrevet

Joda, folk er jo forskjellige...

Men disse må jamen være hardbarket.

Entene det - eller så får de etterreaksjonene den dagen media har "glemt dem" - nå har de liksom noe å drive med.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja - det står jo;

" Ikke i sjokk

"

Det er avisas redaktør som sier det. Det eneste han tenker er penger. Det er klart det her selger aviser.

Skrevet

Tror jeg kan garantere at dette her i landet ville blitt oppfattet som et soleklart brudd på "Vær varsom" retningslinjene norske aviser forplikter seg til å følge.

Gidder ikke en gang å plinge min stefar (som har jobbet i avis i alle år) for å sjekke ut det...

Skrevet

Uff, det der er et av de styggeste overtrampene jeg noen gang har sett. De bør skamme seg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...