Gjest kassebil/personbil Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Nå har vi gjort noe dumt, eller... Lånte en caravelle sist helg når vi var på camping, med tre unger, mye pikkpakk og stor campingvogn.. (har en volvo som ikke gidder å gjøre jobben sin uten å supe tanken) Vi likte caravellen, god å drage vogn, lavt forbruk, ungene trivdes i høyden tross kort utgave med "steile" rygger bak. Nå teller vi på knappene, bytte eller ikke... Har hørt så uendelig mye dritt om caravellen mht registerreim/vannpumpe, forstilling, eksosanlegg osv Så kjære caravelleeiere, hvordan og hvor dyrt er det å eie en caravelle egentlig? 0 Siter
flisa Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Alt det du sier om forstilling/registerreim etc. er sant - men likevel - vi syns fordelene overgår ulempene - om man har råd til de reparasjonene sånn dann og vann - Velg en som er fra etter 1997 (av en eller annen grunn) Vi er såre fornøyd med vår - kjører rundt med 3 unger som aldri blir bilsjuke, bruker 0,8 på mila - diesel, oversikt, masse plass, og vi har tilogmed tydd til å overnatte i den. Man blir glad i en slik! 0 Siter
Excelsion Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Caravelle er drittbiler. Iallefall de halvgamle. De nye vet jeg ikke. Men på de gamle, foruten de feilene du ramset opp, så er girkassen veldig dårlig på de, de fleste skifter den flere ganger. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Vi har en 2001-modell, og JA, vi har blitt avhengige. God å kjøre? Nei, ikke spesielt. Altså, den er ikke så verst, men i forhold til en "god" stasjonsvogn, så merker du selvfølgelig at du kjører "buss". Men vi har totalt fire unger (sambos tre fra før og vår felles baby), og vi har forholdsvis stor hund. Gutta kjører motorcross, står på ski/snowboard, og det er aldri noe problem å få med seg noe som helst (ikke alt samtidig da, så klart...) Vi MÅ ha Caravelle i noen år til... Ihvertfall til snuppa ikke bruker vogn mer. Så får vi se hva vi vurderer da... Men vi trenger en 6-seter, og liker ikke bilene hvor en eller to av ungene sitter omtrent inni bakluka. Nei, har dere behov for en bil som tar "alt", så kjøp gjerne en Caravelle. Ingen Volkswagen-deler er billige - men sånn er det bare. Vi er fornøyd med bilen, og SÅ mye galt har det ikke vært med den heller (men det som har vært galt har kostet litt, det skal sies). Men det er bare SÅ deilig å f.eks. kunne kjøre vogna rett inn bak, når venninner står og demonterer både vogn og hjul og alt som er, for deretter å presse vogna inn i bilen med nøyaktig 4 mm margin på hver side 0 Siter
Gjest kassebil/personbil Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Alt det du sier om forstilling/registerreim etc. er sant - men likevel - vi syns fordelene overgår ulempene - om man har råd til de reparasjonene sånn dann og vann - Velg en som er fra etter 1997 (av en eller annen grunn) Vi er såre fornøyd med vår - kjører rundt med 3 unger som aldri blir bilsjuke, bruker 0,8 på mila - diesel, oversikt, masse plass, og vi har tilogmed tydd til å overnatte i den. Man blir glad i en slik! Dette er en 2,5 tdi syncro (!) 1999 modell, registrert i 1998. Gått 145.000,,, ikke SÅ ille km ihvertfall, men vi må regne med registerreimskifte om 30-40.000 km... 0 Siter
Gjest kassebil/personbil Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Vi har en 2001-modell, og JA, vi har blitt avhengige. God å kjøre? Nei, ikke spesielt. Altså, den er ikke så verst, men i forhold til en "god" stasjonsvogn, så merker du selvfølgelig at du kjører "buss". Men vi har totalt fire unger (sambos tre fra før og vår felles baby), og vi har forholdsvis stor hund. Gutta kjører motorcross, står på ski/snowboard, og det er aldri noe problem å få med seg noe som helst (ikke alt samtidig da, så klart...) Vi MÅ ha Caravelle i noen år til... Ihvertfall til snuppa ikke bruker vogn mer. Så får vi se hva vi vurderer da... Men vi trenger en 6-seter, og liker ikke bilene hvor en eller to av ungene sitter omtrent inni bakluka. Nei, har dere behov for en bil som tar "alt", så kjøp gjerne en Caravelle. Ingen Volkswagen-deler er billige - men sånn er det bare. Vi er fornøyd med bilen, og SÅ mye galt har det ikke vært med den heller (men det som har vært galt har kostet litt, det skal sies). Men det er bare SÅ deilig å f.eks. kunne kjøre vogna rett inn bak, når venninner står og demonterer både vogn og hjul og alt som er, for deretter å presse vogna inn i bilen med nøyaktig 4 mm margin på hver side De gangene det har vært noe galt, og det tydeligvis har kostet. Hva er det som har vært galt? 0 Siter
flisa Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Dette er en 2,5 tdi syncro (!) 1999 modell, registrert i 1998. Gått 145.000,,, ikke SÅ ille km ihvertfall, men vi må regne med registerreimskifte om 30-40.000 km... Jeg anbefaler dere å prøve et år Vi har forelsket oss i Frankrike og kjører dit - en sommer kjørte vi 600 mil (var innom halve Norge også) - og ingen av oss ble slitne - ikke han som kjørte engang! Vi kjøpte oss GPS da - og bedre kan man ikke ha det. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 De gangene det har vært noe galt, og det tydeligvis har kostet. Hva er det som har vært galt? *tenke* Dette er jo egentlig sambo sitt bord, jeg er bare med på å betale kalaset... *flire* MEN: registerreima røyk her! Vi var innenfor skifte-intervall og alt sånt, men røyk gjorde den allikevel (det husker jeg godt, for det var jeg som kjørte da...) Ellers er det vel ikke noe spesielt som har vært galt, tror jeg - bare slitedeler som må byttes (og Volkswagendeler koster mer enn feks. deler til Opel - vi har nemlig en Opel også...) Vi kjører MYE (har svigerfamilie 50 mil unna), så ikke rart at de må byttes med ujevne mellomrom. Ellers har det vel ikke skjedd noe som man ikke kunne regnet med, såvidt jeg kan huske (og det tror jeg at jeg hadde husket). Vi har hatt bilen i nøyakig 2 år nå. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 De gangene det har vært noe galt, og det tydeligvis har kostet. Hva er det som har vært galt? Vi har forresten en turbodieselmotor. Anbefaler det, sånn i forhold til "sprekhet" - men det er selvfølgelig ikkeno' "must" (dieselbiler er jo dyrere i innkjøp, men drivstoffet er billigere) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg har ikke Caravelle - men en i familien har, og jeg foretrekker å reise på tur med den fremfor min stasjonsvogn. Vi sitter like godt i den (gode seter), vi ser mer, det er MYE bedre plass, og vi får med oss absolutt alt uten å true det ned i bager og kasser. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Glemte å si; Det har ikke vært mange eller store utgiftene med den, og eieren er superfornøyd med både kvalitet, holdbarhet, og komfort! Nå har den vart siden 92 (?) tror jeg, og utgiftene har ikke vært på mange tusenlappene ifht antall år. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Vi har diesel, 97 modell. Vil ikke bytte den på mange år enda! Trenger ikke tenke på plassen når vi ferierer, bare dytter inn alt vi vil! Fin oversikt når vi kjører og sitter på ;-) Vi kjører over 30tusen i året, så vi må bruke en del penger på oljeskift, filter, osv. slike ting som må byttes med jevne mellomrom. Skal bytte registerremma nå, gått litt over 200. Bruker 0,6 på mila ved langkjøring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.