Gjest single mum Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg har muligheten til å skifte jobb. Et skifte vil bety mindre penger, men mer tid sammen med min lille datter på 2 år. Hvis jeg skifter jobb vil jeg få utbetalt ca 14.000 kr i måneden inkludert barnetrygd osv. Er dette nok til å kunne leve sånn passe normalt eller kommer det til å holde hardt, mon tro? Jeg har ingen gjeld jeg må betjene, men har tenkt å ta opp billån. What say you? 0 Siter
Gjest mieke Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hvor mye har du nå da? DET er vel det vestentlige, hva klarer du deg på nå, og hvor mye mindre blir det. Hva slags utgifter har du? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det kommer jo an på hva slags utgifter du har i husleie, transport til jobb, barnepass osv osv. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg synes det høres overkommelig ut. Men som de andre sier, kommer det jo an på hva du har i boutgifter, barnehageutgifter eller andre utgifter, og hvor mye du har hatt å rutte med tidligere. 0 Siter
Gjest single mum Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hvor mye har du nå da? DET er vel det vestentlige, hva klarer du deg på nå, og hvor mye mindre blir det. Hva slags utgifter har du? Nå har jeg utbetalt ca 20.000 i mnd, og i tillegg kommer barnetrygd, kontantstøtte og bidrag fra faren. Jeg har dagmamma og derfor ikke utgifter til barnehage. Hvis jeg tar den nye jobben blir jeg nødt til å ta bilen ca en halvtime hver vei. Det er ikke lenge siden bruddet, og jeg bor foreløpig sammen med min datter i en leid leilighet til kr 5000 pr mnd, inkl strøm. Har veldig lyst til å ha mer tid sammen med henne, spesielt siden pappa'n nesten aldri har tid sammen med henne. Samtidig er jeg redd for at det skal bli FOR trangt økonomisk. Valgets kval. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det kommer jo helt an på hvor mye du har i boutgifter osv. Om du betaler 3000 kr i husleie eller 8000 kr. Jeg hadde klart meg fint med 14 000, også med et barn, men så er jeg vant til å leve på studielån da. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Nå har jeg utbetalt ca 20.000 i mnd, og i tillegg kommer barnetrygd, kontantstøtte og bidrag fra faren. Jeg har dagmamma og derfor ikke utgifter til barnehage. Hvis jeg tar den nye jobben blir jeg nødt til å ta bilen ca en halvtime hver vei. Det er ikke lenge siden bruddet, og jeg bor foreløpig sammen med min datter i en leid leilighet til kr 5000 pr mnd, inkl strøm. Har veldig lyst til å ha mer tid sammen med henne, spesielt siden pappa'n nesten aldri har tid sammen med henne. Samtidig er jeg redd for at det skal bli FOR trangt økonomisk. Valgets kval. Hvor mye bruker du nå da? Bruker du alle pengene, eller bruker du ikke mer en 14000 i måneden nå? 0 Siter
Gjest single mum Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hvor mye bruker du nå da? Bruker du alle pengene, eller bruker du ikke mer en 14000 i måneden nå? Har vel en tendens til å bruke det jeg har. Sløser sikkert litt innimellom, kjøper ikke alltid mat på de billigste butikkene osv. Sånn sett kunne jeg sikkert lært noen nye sparetriks til senere også 0 Siter
Sofline Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Har vel en tendens til å bruke det jeg har. Sløser sikkert litt innimellom, kjøper ikke alltid mat på de billigste butikkene osv. Sånn sett kunne jeg sikkert lært noen nye sparetriks til senere også Det skal nok veldig mye til å sette ned forbruket med 6000 kr ++ i måneden, mer enn å handle billig mat. 0 Siter
puttelull Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 I utg.pkt er det nok overkommelig. MAnge har mindre enn det! Men- hvis det ikke er lenge siden bruddet, kan det vel hende at du ikke har gjort deg noen særlig erfaring med å være enslig mamma med et barn, heller... Jeg ville nok ventet, satt opp en oversikt over de faktiske utgiftene og inntektene over en litt lengre periode, 2 måneder eller noe, og sett hva du virkelig må ha av inntekt for ikke å streve økonomisk. Det er ikke nok med en måned, for å si det slik! Men du må sikkert ta denne avgjørelsen snart, og da ville jeg nok holdt til der jeg var, hvis jeg var deg... 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Har vel en tendens til å bruke det jeg har. Sløser sikkert litt innimellom, kjøper ikke alltid mat på de billigste butikkene osv. Sånn sett kunne jeg sikkert lært noen nye sparetriks til senere også Tenk deg godt om, og sett opp budsjett hvor du fører opp hver eneste utgift i noen måneder. Hvis du bare søker permisjon og kan gå tilbake til opprinnelig lønn når du måtte ønske det hadde jeg ikke nølt, men å si opp en jobb og gå så kraftig ned i lønn hadde jeg ikke gjort. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Nå har jeg utbetalt ca 20.000 i mnd, og i tillegg kommer barnetrygd, kontantstøtte og bidrag fra faren. Jeg har dagmamma og derfor ikke utgifter til barnehage. Hvis jeg tar den nye jobben blir jeg nødt til å ta bilen ca en halvtime hver vei. Det er ikke lenge siden bruddet, og jeg bor foreløpig sammen med min datter i en leid leilighet til kr 5000 pr mnd, inkl strøm. Har veldig lyst til å ha mer tid sammen med henne, spesielt siden pappa'n nesten aldri har tid sammen med henne. Samtidig er jeg redd for at det skal bli FOR trangt økonomisk. Valgets kval. Du sier du har dagmamma og har derfor ikke utgifter til barnehage, men dagmammaen er da vel ikke gratis?! Og dersom barnet er under 3 år så du får kontantstøtte nå så varer jo ikke den evig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Du blir ikke akkurat rik da. Kommer jo litt an på boutgiftene dine, jeg har omtrent det samme som deg i inntekt og 5000 kr i boutgifter + strøm og jeg klarer meg selv om jeg betaler 2400 for skole og sfo for minstemann. Og så har jeg en bil som koster litt innimellom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.