Gjest Midt immellom ingenting Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Er i min andre runde som sykemeldt som følge av en benlengde forskjell med dertil liggende problemer i fot/hoft/rygg kombinert med et fysisk tungt yrke som følge av lite utdanning. Forrige periode varte ett år, og gikk rett over i sv.sk.permisjon. Det eneste tiltaket som kom ut fra dette var ombygging av sko/innleggssåler. Nå har jeg vært sykemeldt i ni uker, og min fysio kaller dette for kroniske plager i rygg/hoft. det er muskulært og vil ikke bedre seg med årene. (er idag 27 år og trebarnsmor) Jeg er avhengig av å fungere både hjemme og på jobb, så dette går ikke. Har jeg rett til hjelp/krav på hjelp for å få meg et annet yrke? Å gå hjemme og være til ingen nytte er feil, vil ikke leve på systemet, men tjene ærlige penger! Føler meg som en snylter. Hadde jeg ikke hatt barn, så kunne jeg økonomisk sett tatt en utdannelse, men jeg har ikke sjans å leve for 6000,-/mnd som er det lånekassen utbetaler pr mnd... Det er sikkert noen der ute som vet, og som har prøvd. Hva får man økonomisk hjelp til under utdannelsen? Og hvor mye? 0 Siter
Gjest et steg videre Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Når man ikke kan komme tilbake i jobben pga sykdom, har man rett til yrkesrettet attføring. Det får du ordnet gjennom a-etat. Utdanning må ikke overskride 100.000kr, og kan tas over to, max tre år. Du vil få sykepenger i ett år før y.attføring, men så reduseres inntekt med ca 40%. Hør med a.etat duog lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.