Gå til innhold

vond skulder/sykmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i 4 år nå slitt med høyre skulder.... Den er til tider voldsomt vond, og jeg klarer ikke å løfte, skrive med blyant, gire i bilen osv. Jeg har gått på et utall Naproxen-kurer, uten forbedring (annet enn at jeg blir sinnsykt dårlig i magen)

Etter helga, med kun vanlige ting på timeplanen, ingen harde tak/løft eller noe, var det så besett vondt, at jeg måtte gå ut av klasserommet (håndarbeidsrommet) på mandag flere ganger, bare for å tørke tårer. Det gjorde så infernalsk vondt!

Jeg underviser i kunst og handverk og musikk i år, og det er veldig vanskelige kombinasjoner med denne vonde skuldra. Jeg har gått på Naproxen i hele mai.

I dag gikk jeg til legen, og ble sykmeldt, og fikk et annet merke tabletter. Dette rapporterte jeg selvsagt til sjefen, og fikk DEN kjeften!

Hun mente at bare jeg tok noen tabletter nå i dag, så var det over. Det var tullete med sykmelding...Hun hadde nemlig også hatt litt vondt i skuldrene, men etter 2 dager på Naproxen var hun like fin igjen!

Jeg forsøkte å forklare at jeg faktisk har gått på de samme tablettene som hun snakka om, i lengre tid, og at det _ikke_ fungerer fint!

Jeg har 3 unger på 2, 4 og 6 år, jeg har hus og hjem, og jeg undervise if ag der jeg faktisk må bruke hendene, enten jeg vil eller ei!

Hun ga meg så sinnsykt dårlig samvittighet for denne sykmeldinga!

Det var da vitterlig legen som sporenstraks sykmeldte meg, etter å ha spurt hva slags jobb jeg hadde, og hørte at jeg har 3 unger!?!

Seff håper jeg at disse nye tablettene skal hjelpe, og at jeg kommer meg på jobb på mandag, men ikke for enhver pris! Ikke for å slite og gå med tårer i øynene på jobben!

Hva mener dere? Er sykmelding i en sånn situasjon uakseptabel?

Jeg sitter her og taster med en hånd, så jeg håper noen gidder svare! *irritert og lei meg, jeg nå*

Videoannonse
Annonse
Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, her synes jeg sjefen din var skikkelig urimelig! Så klart du ikke skal tyne deg til å gå på jobb når du har så store smerter. Det er DIN kropp, du har ikke noe igjen for å ødelegge kroppen din for arbeidsgiveren.

Gjest hallon
Skrevet

det klart du skal sykemelde deg!Hvis ikke sjefen skjønner det så er hun en dust! uansett får hun ikke gjort noe med det, er du sykemeldt så er su. hvis du bare fortsetter å jobbe nå så blir du aldri bra i skulderen...

Skrevet

det klart du skal sykemelde deg!Hvis ikke sjefen skjønner det så er hun en dust! uansett får hun ikke gjort noe med det, er du sykemeldt så er su. hvis du bare fortsetter å jobbe nå så blir du aldri bra i skulderen...

Nei, nettopp! Legen sa at jeg ikke skulle smøre niste til alle ungene, en gang! Det må far gjøre! (Noe han forøvrig gjør nesten hver dag/kveld uansett!)

Det jeg gjør nå (taster) skulle jeg heller ikke gjøre, da men...

Skrevet

Du bør finne ut hva som feiler skulderen. Legen klarer ofte ikke å stille noen god diagnose, bare kjører på med betennelsesdempende tabletter eller kortison. Nå når du først er sykemeldt, syns jeg du skal ta litt tak i problemet.

En flink fysioterapeut kan ofte gjøre en bedre undersøkelse enn legen, og stille en bedre diagnose. Han kan også gi råd og evt øvelser eller annen behandling du ikke får hos legen. Jeg syns også du skal spørre legen din om å få tatt bilder av skulderen, for eksempel en MR.

Jeg syns det høres ut som om du kan ha en kraftig betennelse ett eller annet sted i skulderen. Det MÅ tas hensyn til. Du har slitt lenge nok med det, nå er det på tide å bli bedre.

Kan du huske om du har fått en skade/falt på skulderen, eller har det kommet gradvis?

Hold skulderen i ro framover. Og kontakt en fysioterapeut med litt erfaring!

God bedring!

Gjest tonemor70
Skrevet

Jeg har også slitt mye med en vond skulder/arm.

Prøvde både tabletter og sykmelding, men hjalp ikke stort.

Nå har jeg gått jevnlig til fysioterapi siden rett før påske. Har 2-3 timer i uka. Og jammen har det ikke hjulpet. Tok litt tid, men etter ca. 10 timer begynte det sakte og sikkert med bedring. Men jeg skal fortsatt ha en del timer til i følge fysioterapeuten. Kunne ta opptil 6mnd med behandling for skulderproblemer.

Går også helt fint å jobbe igjen nå.

Vil iallefall anbefale deg å prøve behandling hvis du ikke allerede har gjort det.

Men det tar tid....

God bedring til deg.

Skrevet

Du bør finne ut hva som feiler skulderen. Legen klarer ofte ikke å stille noen god diagnose, bare kjører på med betennelsesdempende tabletter eller kortison. Nå når du først er sykemeldt, syns jeg du skal ta litt tak i problemet.

En flink fysioterapeut kan ofte gjøre en bedre undersøkelse enn legen, og stille en bedre diagnose. Han kan også gi råd og evt øvelser eller annen behandling du ikke får hos legen. Jeg syns også du skal spørre legen din om å få tatt bilder av skulderen, for eksempel en MR.

Jeg syns det høres ut som om du kan ha en kraftig betennelse ett eller annet sted i skulderen. Det MÅ tas hensyn til. Du har slitt lenge nok med det, nå er det på tide å bli bedre.

Kan du huske om du har fått en skade/falt på skulderen, eller har det kommet gradvis?

Hold skulderen i ro framover. Og kontakt en fysioterapeut med litt erfaring!

God bedring!

Jepp!

JEg er sykmeldt ut uka, og tirsdag etter pinse skal jeg til lege igjen. Er jeg ikke bedre da, skal jeg til røntgen, noe jeg har etterlyst maaaaaaange ganger. Men det er 5 mil for å få tatt det, da...

Jeg har gått hos en osteopat med skuldra, seinest i høst, eller før skolen begynte igjen. Hun mener jeg er veldig skeiv i beinbygningen, og at denne skuldra henger sammen med de plagene jeg har hatt i bekkenet, også!

Har ikke fallt eller gjort noe annet galt....

Jeg er veldig enig i at nå må det skje noe ordentlig! Gidder ikke dette her, lenger!

Har også en mistanke om at sjefen er lei fraværet mitt dette året, men det skyldes jo ungenes helse! Selv har jeg ikke vært sjuk mer enn 1 dag!

Men men... Takk for at du svarte!;-)

Skrevet

Jepp!

JEg er sykmeldt ut uka, og tirsdag etter pinse skal jeg til lege igjen. Er jeg ikke bedre da, skal jeg til røntgen, noe jeg har etterlyst maaaaaaange ganger. Men det er 5 mil for å få tatt det, da...

Jeg har gått hos en osteopat med skuldra, seinest i høst, eller før skolen begynte igjen. Hun mener jeg er veldig skeiv i beinbygningen, og at denne skuldra henger sammen med de plagene jeg har hatt i bekkenet, også!

Har ikke fallt eller gjort noe annet galt....

Jeg er veldig enig i at nå må det skje noe ordentlig! Gidder ikke dette her, lenger!

Har også en mistanke om at sjefen er lei fraværet mitt dette året, men det skyldes jo ungenes helse! Selv har jeg ikke vært sjuk mer enn 1 dag!

Men men... Takk for at du svarte!;-)

Bare for å understreke det, røntgen vil kun vise "feil" på skjelettet, slik som brudd, nedslitt brusk og kalkavleiringer. En evt betennelse vil ikke dukke opp der, men heller på en MR eller ultralyd, som tar bilder av bløtvevet, der en betennelse vil sitte. Så om du ikke finner noe på røntgen, be om henvisning til f.eks MR.

Skrevet

Hei puttelull. Jeg kan anbefale terapeutisk yoga!

Når det gjelder sjefen din ville jeg tatt rennefart og blåst en lang masj i slike ufattelig teite kommentarer. Greit nok at leger til tider nokså fort kan skrive ut sykemeldinger uten særlig grunnlag, men å alltid ta høyde for at legene gjør slett jobb synes jeg er sært. Du har med størst sannsynlighet blitt sykmeldt for en god grunn, og det burde sjefen din akseptere.

Men; terapeutisk yoga; sjekk det, altså. Skikkelig bra greier.

Skrevet

Hei puttelull. Jeg kan anbefale terapeutisk yoga!

Når det gjelder sjefen din ville jeg tatt rennefart og blåst en lang masj i slike ufattelig teite kommentarer. Greit nok at leger til tider nokså fort kan skrive ut sykemeldinger uten særlig grunnlag, men å alltid ta høyde for at legene gjør slett jobb synes jeg er sært. Du har med størst sannsynlighet blitt sykmeldt for en god grunn, og det burde sjefen din akseptere.

Men; terapeutisk yoga; sjekk det, altså. Skikkelig bra greier.

Det er sikkert bra, men jeg bor 16 mil fra noen by, og her jeg bor, tror jeg neppe det finnes noen som kan lære meg/hjelpe meg med det... Det nærmeste jeg har vært borti noe "liknende", er osteopati. Og det hjelper!

Skrevet

Jeg synes en sykemeldig absolutt er på sin plass og at du har en teit sjef.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...