Gjest ikke så grønne fingre Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg drivr å plante blomster i et par blomsterbedd.... det har nok ikke vært plantet noe der på lenge, var ganske igjengrodd. har nå luka bort alt ugras men får jo ikke bort alt med hånda, må vel grave litt.... er det lurt å grave bort øverste laget og så fylle på et lag med ny frisk jord? det var så veldig hardt å vanskelig å grave i det ene beddet..... 0 Siter
Speak Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Dersom det er veldig hardt kan det være mye leire der. I såfall hjelper det med sand. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 JA!!! Ta vekk det øverste laget. Overtok et sånt bed for 5 år siden og fjernet vel 10-20 cm. Tok all jord med røtter, og det har nesten ikke vært luking etterpå. Og jord er billig nå, liten tilleggsinvestering :-) 0 Siter
Gjest ikke groenne fingre her heller Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 JA!!! Ta vekk det øverste laget. Overtok et sånt bed for 5 år siden og fjernet vel 10-20 cm. Tok all jord med røtter, og det har nesten ikke vært luking etterpå. Og jord er billig nå, liten tilleggsinvestering :-) Maa dette gjoeres paa en daarlig velstelt plen ogsaa? Skal lage ny, men trodde jeg kunne bare spa opp gammelt for aa faa luft og bare legge ny jord oppaa. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Maa dette gjoeres paa en daarlig velstelt plen ogsaa? Skal lage ny, men trodde jeg kunne bare spa opp gammelt for aa faa luft og bare legge ny jord oppaa. Plen har jeg ikke greie på. Men har du mye ugress, vil jeg tro det beste er å ta av det øverste laget og legge ferdigplen. Da starter du på nytt og har perfekt plen med en gang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.