Gå til innhold

Hvilken bil?

Anbefalte innlegg

Gjest -har dere?
Skrevet

Inspirert av alle disse trådene som har vært om biler, så er jeg nysgjerring på en ting:

-Hvilken bil har dere?

-Hvor mange barn har dere, og alder på disse?

-Er dere fornøyde med bilen?

Vi har en volvo 850 stasjonsvogn, tre barn 2, 5, 6 år.

Hårfint med plass, men et enormt forbruk på bensin gjør at vi vurderer bytte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen unger, samboer med egen bil. Ford Orion fra 1986. Kjempebil!

Gjest Personifica
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde en liten rød sportsbil. Cabriolet.Sukk. Og motorsykkel.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ford Focus stasjonsvogn, 2001 modell. Har to gutter på 7 og 5 år, og bilen er akkurat passe til oss fire. Den har utrolig gode kjøreegenskaper, og jeg er veldig godt fornøyd med den.

Skrevet

VW Passat stasjonsvogn 2002-mod. To barn på hhv. 7 og 6 år. Ingen mann. God plass, billig i drift (diesel) og strålende fornøyd. Men jeg skulle gjerne hatt en Triumph eller MG i disse dager

Gjest opel vectra
Skrevet

Opel Vectra stv. TDI 2005 mod., 2 barn (5 og 9 år).

Kjempefornøyd med bilen, har hatt den litt over ett år nå.

Så har vi en motorsykkel, blir mest mannen i huset som er ute å kjører den.

Gjest har vi
Skrevet

toyota rav4 har vi, tre barn 15, 12 og 8år. Grei plass og flott å ta seg frem med.Joda, den bruker litt bensin da....men er kjempefornøyd!!

Gjest -har dere?
Skrevet

Månedskort er tingen :-)

flott for deg at du bor slik at du ikke trenger bil!!

slik er det ikke i bygdenorge!!!!!!!!!!!

Gjest Bilgal
Skrevet

Kia Carens 2,0 CRDi, dieselbil, med andre ord. Plass til 3 barneseter i baksetet (testet bare for gøy sammen med forhandler), men det i midten må være snudd motsatt vei i forhold til de to andre (altså enten to forovervendt og et bakover eller to bakover og et forover). To barneseter og ei pute går også greit. Trepunktsbelte i midten i baksetet. Trekker campingvogn uten problemer. Har hatt med oss 3 barn på 17, 13 og 11 pluss stor hund, og alle hadde god plass. Ungene prøver å få faren til å bytte bil, han har Crysler Voyager, og der sitter de trangt i baksetet...

Gjest blame
Skrevet

flott for deg at du bor slik at du ikke trenger bil!!

slik er det ikke i bygdenorge!!!!!!!!!!!

Bor på landet, men jeg er vant med å bruke kollektiv, og så er jeg under rehabilitering, så jeg trenger ikke transport til jobb.

Har senter og sånt i gangavstand, så alt sånt er jo greit :)

Men snart er det sommerferie, og da tror jo SSL at ingen trenger å dra noe sted..

Gjest nemlig elektrisk
Skrevet

Toyota yaris verso, familien er en sønn på fem og en hund og en mann og en kone. Litt liten når vi skal på langferie, hadde henger på ferie til Nord-Norge i fjor... Men til daglig er det god plass i den. Bruker ganske lite bensin.

Og en "ny" liten brukt Renault clio el-bil :-) Til og fra jobb, fire mil en vei, billig i drift i hvertfall! Vanskelig å reise kollektivt, bruker minst 1,5 time en vei med buss og T-bane, mens bare 50 minutter med el-bil i rushtiden..

Skrevet

En tre mnd gml SUV, 5 dørs, middelstor, 4x4, automat, 110 hk bensin. Maks utstyr.

Barn?

Det var ikke billig, men jeg har aldri hatt ny bil.

Ved opptelling: 11 gamle. 1960 mod Fiat 1100 er ikke bra. Ved å løfte opp gulvmatta kunne jeg se ned på veien. Bagasjelokket falt av i en sving.

Skrevet

"Nyeste" tilskudd i bilparken er en 85 modell BMW 318i. Har hatt den en ukes tid, og er fornøyd så langt. To barn, 3 og 8. Blir nok litt trangt når vi er på tur alle mann, menmen.

Tidligere biler har vært: 87 Citroen BX GTi (kjempebil), 87 Ford Scorpio (fin bil det og), 88/89 Mazda 323 stasjonsvogn (rusthaug, men god å kjøre), 85 Daihatsu Charmant (lite komfort, men startet og gikk bra), 87 Lancia Thema (kjørecomfort til tusen), 86 Mazda 929 (anbefales ikke), 85 Saab 900 (nydelig kjerre), 83(?) Mazda 626 (god å kjøre, men mye plunder med kjerra), 81 Peugeot 505 (fin, men litt primitiv doning), 87 Peugeot 205 (nett lite fremkomstmiddel), 87 Citroen BX TRS (nydelig bil), 87 Mercedes 230 (herlig bil), 85 Volvo 240 stv (grei komfort, men er og blir tanks med hjul).

Gjest Flystripa
Skrevet

"Nyeste" tilskudd i bilparken er en 85 modell BMW 318i. Har hatt den en ukes tid, og er fornøyd så langt. To barn, 3 og 8. Blir nok litt trangt når vi er på tur alle mann, menmen.

Tidligere biler har vært: 87 Citroen BX GTi (kjempebil), 87 Ford Scorpio (fin bil det og), 88/89 Mazda 323 stasjonsvogn (rusthaug, men god å kjøre), 85 Daihatsu Charmant (lite komfort, men startet og gikk bra), 87 Lancia Thema (kjørecomfort til tusen), 86 Mazda 929 (anbefales ikke), 85 Saab 900 (nydelig kjerre), 83(?) Mazda 626 (god å kjøre, men mye plunder med kjerra), 81 Peugeot 505 (fin, men litt primitiv doning), 87 Peugeot 205 (nett lite fremkomstmiddel), 87 Citroen BX TRS (nydelig bil), 87 Mercedes 230 (herlig bil), 85 Volvo 240 stv (grei komfort, men er og blir tanks med hjul).

Du må gjennom din karriere ha betalt mer i omregistreringsavgifter totalt, enn noen av disse doningene har kostet... ;o)

Skrevet

Du må gjennom din karriere ha betalt mer i omregistreringsavgifter totalt, enn noen av disse doningene har kostet... ;o)

Joa, men har fått igjen mer på vrakpant enn jeg har betalt i omregistrering *s*

Gjest Flystripa
Skrevet

Joa, men har fått igjen mer på vrakpant enn jeg har betalt i omregistrering *s*

*ler*

Kan jeg spørre hvor gammel du er (siden du har klart å bytte biler så mange ganger)? Er du dame eller mann?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...