Gjest Flystripa Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 En tre mnd gml SUV, 5 dørs, middelstor, 4x4, automat, 110 hk bensin. Maks utstyr. Barn? Det var ikke billig, men jeg har aldri hatt ny bil. Ved opptelling: 11 gamle. 1960 mod Fiat 1100 er ikke bra. Ved å løfte opp gulvmatta kunne jeg se ned på veien. Bagasjelokket falt av i en sving. *flirer* Bagasjelokk er jo upraktisk, så det hadde vel ingenting å si... ;o) 0 Siter
Reg@l Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 -Hvilken bil har dere? Vi har en 1999 BMW 520iAT Shadowline (E39) stasjonsvogn, kjørt 121000 km, og en 1997 Chrysler Grand Voyager 2,5 TD SE kombi. Kjørt 112000 km. -Hvor mange barn har dere, og alder på disse? Vi har en på 5 og venter nr 2 i august. I tillegg har vi en bepelset sønn, også han 5 år, som tar rikelig men plass i bilen. -Er dere fornøyde med bilen? Chrysleren har krafig motor, er god å kjøre, har enorm bagasjeplass men dårlig plass i baksetet. Materialkvaliteten innvendig er så som så. Men dette er mye bil for pengene, så JA vi er fornøyde med denne. Har hatt lite tull med den. BMW'en er en drøm å kjøre, helt grei motormessig, ikke mer bagasjeplass enn det må være men grei plass i baksetet. Vi har mye tilleggsutstyr som navigasjon, fastmontert mobil m/handsfree osv, og det er med på å dra bilen opp synes nå jeg. Kvalitetsfølelsen er helt tipp topp, ikke noe billig plastikk som skrangler eller sprekker her nei. Det vi har å utsette på den er at den har kostet oss alt for mye de siste månedene, mye dyrt som har røket. Men så er heller ikke BMW berømt for kvalitet på det elektriske. Det er også bittesmå antydninger til rust enkelte steder, det imponerer meg heller ikke. Tatt i betraktning at dette er en relativt dyr bil så forventer jeg faktisk mer av den. Så denne bilen er vi sånn passelig fornøyd med for øyeblikket. (Hadde du spurt meg for noen måneder siden hadde jeg vært kjempefornøyd) Har vært og kikket på VW Touran, men er ikke helt overbevist der heller. Tidligere har vi hatt 1994 Audi 80 2,0E avant Color edition, 1985 Opel Corsa 1,0, 1987 Opel Omega 2,0 LS og 1994 Chrysler Grand Voyager 3,3 SE lux. Omegaen er utvilsomt den bilen som har gitt mest kjøreglede og minst bekymringer for pengene. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 toyota rav4 har vi, tre barn 15, 12 og 8år. Grei plass og flott å ta seg frem med.Joda, den bruker litt bensin da....men er kjempefornøyd!! Foreldrene mine har en Rav 4 sånn ca. 2003-modell. Jeg synes den har et ganske ubehagelig baksete? Har dere en annen modell, eller synes barna likevel at baksetet er greit? 0 Siter
Reg@l Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Månedskort er tingen :-) Hva skal man med månedskort når man har frikort? :-p 0 Siter
Hawkwind Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 *ler* Kan jeg spørre hvor gammel du er (siden du har klart å bytte biler så mange ganger)? Er du dame eller mann? Er 34, mann - og har familie. Og dårlig økonomi *s* Så siden samlivsbrudd jeg hadde i 2001, har jeg kjøpt biler til rundt 5000,-, kjørt dem så lenge de har holdt - og så kjøpt ny fremfor å reparere. 11 av bilene på lista er kjøpt i perioden 2001 til i dag... Og årlig kostnad på kjøp av bil har i snitt vært 10.000,-, tro det eller ei *s* 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Er 34, mann - og har familie. Og dårlig økonomi *s* Så siden samlivsbrudd jeg hadde i 2001, har jeg kjøpt biler til rundt 5000,-, kjørt dem så lenge de har holdt - og så kjøpt ny fremfor å reparere. 11 av bilene på lista er kjøpt i perioden 2001 til i dag... Og årlig kostnad på kjøp av bil har i snitt vært 10.000,-, tro det eller ei *s* *hehe* Da har du jo i grunnen gjort butikk med vrakpanten, da ;o) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 *hehe* Da har du jo i grunnen gjort butikk med vrakpanten, da ;o) Har nok ikke tjent penger på dette totalt sett; men har et svært lavt forbruk på bil sammenlignet med mange andre ihvertfall. Ikke det, kjenner til folk som bytter bil hvert annet år og stort sett greier å tjene litt penger hver gang de bytter. Men da må man ha en del penger, og svært god oversikt over bruktbilpriser. Samt være en svært god selger *s* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg har to unger og kjører en Saab 9-5 stasjonsvogn 2003 modell. http://www.saab.no/main/NO/no/model/95_WAGON/showroom_flash.shtml Strøken bil. Kjørekomfort av en annen verden - den desiderte beste bilen jeg noen gang har hatt. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Har nok ikke tjent penger på dette totalt sett; men har et svært lavt forbruk på bil sammenlignet med mange andre ihvertfall. Ikke det, kjenner til folk som bytter bil hvert annet år og stort sett greier å tjene litt penger hver gang de bytter. Men da må man ha en del penger, og svært god oversikt over bruktbilpriser. Samt være en svært god selger *s* Å tjene penger på å bytte bil, skal vel i grunnen godt gjøres??!? Ja, ja, vi har tapt en del penger på sånt noe, vi. Fortell meg gjerne en hemmelighet eller to. Her i Midt-Norge florerer det av bruktbiler, og man blir knapt nok kvitt bilene sine til gi-bort-pris...! 0 Siter
Hawkwind Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Å tjene penger på å bytte bil, skal vel i grunnen godt gjøres??!? Ja, ja, vi har tapt en del penger på sånt noe, vi. Fortell meg gjerne en hemmelighet eller to. Her i Midt-Norge florerer det av bruktbiler, og man blir knapt nok kvitt bilene sine til gi-bort-pris...! Den ene av de jeg kjenner spaner bruktmarkedet, finner biler som har stått til salg en god stund - kontakter selger og -pruter-. Kjører så bilen et år eller to, gir kjerra en skikkelig oppshining slik at den fremstår i best mulig positivt lys; og får stort sett solgt kjerra for litt mer enn hva han kjøpte den for. Han kjøper da bare biler med godt ry i bruktmarkedet, som holder seg godt i pris. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Volvo 240, stasjonsvogn og to barn :-) Ikke Golden Retriever? 0 Siter
org Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Vi er to voksne og to barn. Har Avensis nå. Flott bil. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Den ene av de jeg kjenner spaner bruktmarkedet, finner biler som har stått til salg en god stund - kontakter selger og -pruter-. Kjører så bilen et år eller to, gir kjerra en skikkelig oppshining slik at den fremstår i best mulig positivt lys; og får stort sett solgt kjerra for litt mer enn hva han kjøpte den for. Han kjøper da bare biler med godt ry i bruktmarkedet, som holder seg godt i pris. Klokt! 0 Siter
Gjest har vi Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Foreldrene mine har en Rav 4 sånn ca. 2003-modell. Jeg synes den har et ganske ubehagelig baksete? Har dere en annen modell, eller synes barna likevel at baksetet er greit? Det tror jeg er samme typen ja. Nei ingen klager bak. Mulig seteryggen må justeres i bilen? Setene bak kan også skyves fremover-bakover som man kan med forsetene.Kjempekjekt! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det tror jeg er samme typen ja. Nei ingen klager bak. Mulig seteryggen må justeres i bilen? Setene bak kan også skyves fremover-bakover som man kan med forsetene.Kjempekjekt! Ah, i foreldrene mine sin er det ikke mulig å skyve bakseteraden framover eller bakover. Men jada, det hjelper litt om man tar ryggen litt bakover. Nå er det bare en 9-åring som daglig bruker baksetet, så det er ikke noe problem, men hadde vært verre om det hadde vært to eldre barn i tillegg hjemme, tror jeg. Virker som om dere har en annen årsmodell enn de har likevel..som sagt er jeg ikke sikker på om det er 2003-modell, det var mer en ren gjetting.. 0 Siter
Gjest -har dere? Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Bor på landet, men jeg er vant med å bruke kollektiv, og så er jeg under rehabilitering, så jeg trenger ikke transport til jobb. Har senter og sånt i gangavstand, så alt sånt er jo greit Men snart er det sommerferie, og da tror jo SSL at ingen trenger å dra noe sted.. Hvis du har senter og sån, så bor du da ikke på landet!! På landet har vi ikke butikker, kiosker, landhandler, bensinstasjon eller noe i den duren!! 0 Siter
Gjest blame Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Hvis du har senter og sån, så bor du da ikke på landet!! På landet har vi ikke butikker, kiosker, landhandler, bensinstasjon eller noe i den duren!! Jeg bor i Nes kommune.. hehe. Tro meg - det er på 'lændet' Eneste som tilsier at sivilisasjonen er her, er det senteret.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.