Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118143

Hva om de selv viste littegrann respekt for oss bilister?

Har mer en en gang irritert meg grønn over disse rumpevrikkende idiotene som beslaglegger et helt kjørefelt og absolutt ikke bryr seg om at det ligger en kilometerlang kø bak dem.

Videoannonse
Annonse
Gjest a survivor
Skrevet

Hvor mange ganger har du irritert deg over dette? Det er da ikke så mange aktive syklister i dette landet? Dette kan da umulig være et stort effektivitetsproblem for transportnæringen vår?

Skrevet

Jeg er så enig med deg!!

De værste syklistene bruker jo halve veien når det faktisk finnes et tørt og folkefritt gangfelt en halv meter til høyre!! Det er vanskelig å manøvrere seg rundt dem i rushtiden og spesiellt stresset blir man når det danner seg lang kø bak....

De skulle ha hatt fik og deng!

Skrevet

Jeg mener at mopeder også bør kunne bruke sykkelstiene sånn som de gjør i Danmark, det er ikke bare syklene her som irriterer meg...

Gjest a survivor
Skrevet

Kan man ikke heller sykle selv? Eller ta bussen?

Så kan veinettet brukes av kollektivtransport, lastebilnæringen og av syklister.

Da har vi kommet langt åp mange områder.

Skrevet

Hvor mange ganger har du irritert deg over dette? Det er da ikke så mange aktive syklister i dette landet? Dette kan da umulig være et stort effektivitetsproblem for transportnæringen vår?

Tenkte på syklister sånn generelt jeg.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ligget bak syklister som ikke gidder å slippe meg forbi når jeg kommer bak med fullastet buss. Det er jo viktigere at de får ligge å dulle midt i veien enn at 48 personer skal få komme seg hjem fra jobb?

Gjest a survivor
Skrevet

Tenkte på syklister sånn generelt jeg.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ligget bak syklister som ikke gidder å slippe meg forbi når jeg kommer bak med fullastet buss. Det er jo viktigere at de får ligge å dulle midt i veien enn at 48 personer skal få komme seg hjem fra jobb?

Hvorfor er dette viktig for deg akkurat nå? Du sitter jo ikke køen nå?

Og hva om alle kjørte med kollektivtransport, slik som var vanlig for noen tiår siden.... ?

Skrevet

Jeg er så enig med deg!!

De værste syklistene bruker jo halve veien når det faktisk finnes et tørt og folkefritt gangfelt en halv meter til høyre!! Det er vanskelig å manøvrere seg rundt dem i rushtiden og spesiellt stresset blir man når det danner seg lang kø bak....

De skulle ha hatt fik og deng!

Det er ikke lov å sykle på fortauet når det går folk der. Så må man sykle i veien.

Gjest neineig
Skrevet

Jeg er svært enig her.

Det er veldig inn å sykle midt på veien,gjerne en hel gruppe syklende i lag og opptar HELE høyre kjørefelt.Her er det ikke snakk om bare proffe sykelister men også halvgamle damer/menn som har fått det for seg at dem skal fjerne 70 kg overflødig fett mens de sykler i bredde og skravler i et serdeles lavt tempo...hvorfor ikke da heller bruke sykkel og gangfeltet?

Skrevet

Jeg mener at mopeder også bør kunne bruke sykkelstiene sånn som de gjør i Danmark, det er ikke bare syklene her som irriterer meg...

Helt enig :)

Aner ikke hvor mange ganger jeg har havnet bak en moped i oppoverbakker i sneglefart. Ikke råd å komme seg forbi heller pga mange svinger og uoverskiktlig. Irriterer meg grønn over de og syklister i veien som tror de eier veien...

Skrevet

Hvorfor er dette viktig for deg akkurat nå? Du sitter jo ikke køen nå?

Og hva om alle kjørte med kollektivtransport, slik som var vanlig for noen tiår siden.... ?

Ikke meg imot om folk blir flinkere til å reise kollektivt :-)

Gjest Signert
Skrevet

Kan man ikke heller sykle selv? Eller ta bussen?

Så kan veinettet brukes av kollektivtransport, lastebilnæringen og av syklister.

Da har vi kommet langt åp mange områder.

God ide. For å komme fra Lommedalen til Universitetet må jeg først sykle ned fra et fjell, så over et fjell og så en del kilometer i slak neddoverbakke/oppoverbakke. Hjem blir det en stigning på 200 m. Dette orker man ikke etter 10-12 timer på lesesalen. Uaktuelt. Kollektivt tar over en time og koster 78 kr hver vei. dessuten er både buss og t-bane svært lite pålitelig. særlig om vinteren. Heldigvis har jeg flyttet midt i byen, men når jeg er hjemme hos mor og far tar jeg bilen. Ingen diskusjon.

Gjest a survivor
Skrevet

God ide. For å komme fra Lommedalen til Universitetet må jeg først sykle ned fra et fjell, så over et fjell og så en del kilometer i slak neddoverbakke/oppoverbakke. Hjem blir det en stigning på 200 m. Dette orker man ikke etter 10-12 timer på lesesalen. Uaktuelt. Kollektivt tar over en time og koster 78 kr hver vei. dessuten er både buss og t-bane svært lite pålitelig. særlig om vinteren. Heldigvis har jeg flyttet midt i byen, men når jeg er hjemme hos mor og far tar jeg bilen. Ingen diskusjon.

Saken er den at hvis 70 % av befolkningen tok kollektivtransport som hovedmiddel... så ville vi jo sett et helt annet kollektivtilbud enn idag. Da ville det vært mye hyppigere og smidigere og alt...

Skrevet

Saken er den at hvis 70 % av befolkningen tok kollektivtransport som hovedmiddel... så ville vi jo sett et helt annet kollektivtilbud enn idag. Da ville det vært mye hyppigere og smidigere og alt...

Og det tror du skjer, med prisene som kollektivtransporten tar? Og uansett, så er det mange tilfeller hvor kollektivt rett og slett ikke er et alternativ - uansett pris og dekning. Folk som aldri har bodd annet enn i en by har ofte vanskelig for å brette huet rundt denne tanken, virker det som.

"............................................."

Skrevet

Det er ikke lov å sykle på fortauet når det går folk der. Så må man sykle i veien.

Tullprat.

"....................................."

Skrevet

Det er ikke lov å sykle på fortauet når det går folk der. Så må man sykle i veien.

Lov er det, men man skal ikke sykle så man er til ulempe for fotgjengerne.

Skrevet

Jeg mener at mopeder også bør kunne bruke sykkelstiene sånn som de gjør i Danmark, det er ikke bare syklene her som irriterer meg...

Problemet med mopedene er at de er plombert til å gå bare i 40 km/h, selv om de er laget for å gå fortere. Det er de idiotiske norske særreglene som har sørget for dette.

Det er livsfarlig fordi billistene når dem igjen med dobbel hastighet og de kommer raskt på. Men å få regjereringen med sin inkompetanse til å skjønne dette er umulig.

Skrevet

Det er ikke lov å sykle på fortauet når det går folk der. Så må man sykle i veien.

Nå snakker vel vedkommende over her om sykkel og gangsti og ikke nødvendigvis fortau.

Gjest a survivor
Skrevet

Og det tror du skjer, med prisene som kollektivtransporten tar? Og uansett, så er det mange tilfeller hvor kollektivt rett og slett ikke er et alternativ - uansett pris og dekning. Folk som aldri har bodd annet enn i en by har ofte vanskelig for å brette huet rundt denne tanken, virker det som.

"............................................."

Saken er den at hvis markant mange flere mennesker begynner å ta kollektivtransport, så vil prisene synke markant. Og det vil også bli bedre tilbud i distriktene, slik det var for en tjue år siden i distriktene.

Skrevet

Saken er den at hvis markant mange flere mennesker begynner å ta kollektivtransport, så vil prisene synke markant. Og det vil også bli bedre tilbud i distriktene, slik det var for en tjue år siden i distriktene.

Tror du egentlig det? Da skal det veldig, veldig store økninger til. Se på hva staten gjør når mange er flinke å kildesortere: De innfører en avgift. (Ja, rutebilselskaper er ganske avhengig av statsstøtte.)

Det er en fin utopi at alle skal kjøre kollektivt. Men det er først og fremst realistisk i byene og stedene rett utenfor. Dessuten kommer det _aldri_ til å skje noen markant økning, med mindre det blir innført forbud mot bil.

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...