Reg@l Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118143 Hva om de selv viste littegrann respekt for oss bilister? Har mer en en gang irritert meg grønn over disse rumpevrikkende idiotene som beslaglegger et helt kjørefelt og absolutt ikke bryr seg om at det ligger en kilometerlang kø bak dem. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hvor mange ganger har du irritert deg over dette? Det er da ikke så mange aktive syklister i dette landet? Dette kan da umulig være et stort effektivitetsproblem for transportnæringen vår? 0 Siter
Starina Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er så enig med deg!! De værste syklistene bruker jo halve veien når det faktisk finnes et tørt og folkefritt gangfelt en halv meter til høyre!! Det er vanskelig å manøvrere seg rundt dem i rushtiden og spesiellt stresset blir man når det danner seg lang kø bak.... De skulle ha hatt fik og deng! 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg mener at mopeder også bør kunne bruke sykkelstiene sånn som de gjør i Danmark, det er ikke bare syklene her som irriterer meg... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Kan man ikke heller sykle selv? Eller ta bussen? Så kan veinettet brukes av kollektivtransport, lastebilnæringen og av syklister. Da har vi kommet langt åp mange områder. 0 Siter
Reg@l Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Skrevet 30. mai 2006 Hvor mange ganger har du irritert deg over dette? Det er da ikke så mange aktive syklister i dette landet? Dette kan da umulig være et stort effektivitetsproblem for transportnæringen vår? Tenkte på syklister sånn generelt jeg. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ligget bak syklister som ikke gidder å slippe meg forbi når jeg kommer bak med fullastet buss. Det er jo viktigere at de får ligge å dulle midt i veien enn at 48 personer skal få komme seg hjem fra jobb? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Tenkte på syklister sånn generelt jeg. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ligget bak syklister som ikke gidder å slippe meg forbi når jeg kommer bak med fullastet buss. Det er jo viktigere at de får ligge å dulle midt i veien enn at 48 personer skal få komme seg hjem fra jobb? Hvorfor er dette viktig for deg akkurat nå? Du sitter jo ikke køen nå? Og hva om alle kjørte med kollektivtransport, slik som var vanlig for noen tiår siden.... ? 0 Siter
Sofline Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er så enig med deg!! De værste syklistene bruker jo halve veien når det faktisk finnes et tørt og folkefritt gangfelt en halv meter til høyre!! Det er vanskelig å manøvrere seg rundt dem i rushtiden og spesiellt stresset blir man når det danner seg lang kø bak.... De skulle ha hatt fik og deng! Det er ikke lov å sykle på fortauet når det går folk der. Så må man sykle i veien. 0 Siter
Gjest neineig Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er svært enig her. Det er veldig inn å sykle midt på veien,gjerne en hel gruppe syklende i lag og opptar HELE høyre kjørefelt.Her er det ikke snakk om bare proffe sykelister men også halvgamle damer/menn som har fått det for seg at dem skal fjerne 70 kg overflødig fett mens de sykler i bredde og skravler i et serdeles lavt tempo...hvorfor ikke da heller bruke sykkel og gangfeltet? 0 Siter
EllaJo Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Jeg mener at mopeder også bør kunne bruke sykkelstiene sånn som de gjør i Danmark, det er ikke bare syklene her som irriterer meg... Helt enig Aner ikke hvor mange ganger jeg har havnet bak en moped i oppoverbakker i sneglefart. Ikke råd å komme seg forbi heller pga mange svinger og uoverskiktlig. Irriterer meg grønn over de og syklister i veien som tror de eier veien... 0 Siter
Reg@l Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Skrevet 30. mai 2006 Hvorfor er dette viktig for deg akkurat nå? Du sitter jo ikke køen nå? Og hva om alle kjørte med kollektivtransport, slik som var vanlig for noen tiår siden.... ? Ikke meg imot om folk blir flinkere til å reise kollektivt :-) 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Kan man ikke heller sykle selv? Eller ta bussen? Så kan veinettet brukes av kollektivtransport, lastebilnæringen og av syklister. Da har vi kommet langt åp mange områder. God ide. For å komme fra Lommedalen til Universitetet må jeg først sykle ned fra et fjell, så over et fjell og så en del kilometer i slak neddoverbakke/oppoverbakke. Hjem blir det en stigning på 200 m. Dette orker man ikke etter 10-12 timer på lesesalen. Uaktuelt. Kollektivt tar over en time og koster 78 kr hver vei. dessuten er både buss og t-bane svært lite pålitelig. særlig om vinteren. Heldigvis har jeg flyttet midt i byen, men når jeg er hjemme hos mor og far tar jeg bilen. Ingen diskusjon. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 God ide. For å komme fra Lommedalen til Universitetet må jeg først sykle ned fra et fjell, så over et fjell og så en del kilometer i slak neddoverbakke/oppoverbakke. Hjem blir det en stigning på 200 m. Dette orker man ikke etter 10-12 timer på lesesalen. Uaktuelt. Kollektivt tar over en time og koster 78 kr hver vei. dessuten er både buss og t-bane svært lite pålitelig. særlig om vinteren. Heldigvis har jeg flyttet midt i byen, men når jeg er hjemme hos mor og far tar jeg bilen. Ingen diskusjon. Saken er den at hvis 70 % av befolkningen tok kollektivtransport som hovedmiddel... så ville vi jo sett et helt annet kollektivtilbud enn idag. Da ville det vært mye hyppigere og smidigere og alt... 0 Siter
Prozak Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Saken er den at hvis 70 % av befolkningen tok kollektivtransport som hovedmiddel... så ville vi jo sett et helt annet kollektivtilbud enn idag. Da ville det vært mye hyppigere og smidigere og alt... Og det tror du skjer, med prisene som kollektivtransporten tar? Og uansett, så er det mange tilfeller hvor kollektivt rett og slett ikke er et alternativ - uansett pris og dekning. Folk som aldri har bodd annet enn i en by har ofte vanskelig for å brette huet rundt denne tanken, virker det som. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det er ikke lov å sykle på fortauet når det går folk der. Så må man sykle i veien. Tullprat. "....................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det er ikke lov å sykle på fortauet når det går folk der. Så må man sykle i veien. Lov er det, men man skal ikke sykle så man er til ulempe for fotgjengerne. 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Jeg mener at mopeder også bør kunne bruke sykkelstiene sånn som de gjør i Danmark, det er ikke bare syklene her som irriterer meg... Problemet med mopedene er at de er plombert til å gå bare i 40 km/h, selv om de er laget for å gå fortere. Det er de idiotiske norske særreglene som har sørget for dette. Det er livsfarlig fordi billistene når dem igjen med dobbel hastighet og de kommer raskt på. Men å få regjereringen med sin inkompetanse til å skjønne dette er umulig. 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det er ikke lov å sykle på fortauet når det går folk der. Så må man sykle i veien. Nå snakker vel vedkommende over her om sykkel og gangsti og ikke nødvendigvis fortau. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Og det tror du skjer, med prisene som kollektivtransporten tar? Og uansett, så er det mange tilfeller hvor kollektivt rett og slett ikke er et alternativ - uansett pris og dekning. Folk som aldri har bodd annet enn i en by har ofte vanskelig for å brette huet rundt denne tanken, virker det som. "............................................." Saken er den at hvis markant mange flere mennesker begynner å ta kollektivtransport, så vil prisene synke markant. Og det vil også bli bedre tilbud i distriktene, slik det var for en tjue år siden i distriktene. 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Saken er den at hvis markant mange flere mennesker begynner å ta kollektivtransport, så vil prisene synke markant. Og det vil også bli bedre tilbud i distriktene, slik det var for en tjue år siden i distriktene. Tror du egentlig det? Da skal det veldig, veldig store økninger til. Se på hva staten gjør når mange er flinke å kildesortere: De innfører en avgift. (Ja, rutebilselskaper er ganske avhengig av statsstøtte.) Det er en fin utopi at alle skal kjøre kollektivt. Men det er først og fremst realistisk i byene og stedene rett utenfor. Dessuten kommer det _aldri_ til å skje noen markant økning, med mindre det blir innført forbud mot bil. ".........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.