Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Problemet med mopedene er at de er plombert til å gå bare i 40 km/h, selv om de er laget for å gå fortere. Det er de idiotiske norske særreglene som har sørget for dette. Det er livsfarlig fordi billistene når dem igjen med dobbel hastighet og de kommer raskt på. Men å få regjereringen med sin inkompetanse til å skjønne dette er umulig. Det er vel ikke norske særregler? Når jeg var 16, så var det en maks. tillatt hastighet på 55 km/t. Og det var også slik i sverige, husker jeg. Selv om den jeg hadde gjorde 65 originalt, og nærmere 90 når jeg "fikset" den :-) Dette med 40 (eller 45) km/t - er ikke det en EU-ting, da? "............................................" 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Tror du egentlig det? Da skal det veldig, veldig store økninger til. Se på hva staten gjør når mange er flinke å kildesortere: De innfører en avgift. (Ja, rutebilselskaper er ganske avhengig av statsstøtte.) Det er en fin utopi at alle skal kjøre kollektivt. Men det er først og fremst realistisk i byene og stedene rett utenfor. Dessuten kommer det _aldri_ til å skje noen markant økning, med mindre det blir innført forbud mot bil. ".........................................." Det skal veldig store økninger til ja. Derfor skrev jeg markant. Ikke ALLE, men 70%.... Den dagen SV, Venstre, KrF og Sp får 50 % oppslutning til sammen er vi på god vei.... Det kan skje... om 7-11 år? Optimistisk anslag.. men fullt mulig... 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Nå snakker vel vedkommende over her om sykkel og gangsti og ikke nødvendigvis fortau. Det er uansett 100% lovlig å sykle på fortau, om du så har 1000 dedikerte sykkelveier rundt deg. ".............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det skal veldig store økninger til ja. Derfor skrev jeg markant. Ikke ALLE, men 70%.... Den dagen SV, Venstre, KrF og Sp får 50 % oppslutning til sammen er vi på god vei.... Det kan skje... om 7-11 år? Optimistisk anslag.. men fullt mulig... "Den dagen SV, Venstre, KrF og Sp får 50 % oppslutning til sammen er vi på god vei...." *Ler ræva mi av* Javisst. Det er jo partier som har vist hvor flinke de er til å holde valgløfter... "Det kan skje... om 7-11 år? :)" Aldri. Det vedder jeg gjerne en 5-sifret sum på. Og jeg er glad for at de tre halvfascist-partiene der mest sannsynlig aldri kommer til en samlet makt. "............................................" 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 "Den dagen SV, Venstre, KrF og Sp får 50 % oppslutning til sammen er vi på god vei...." *Ler ræva mi av* Javisst. Det er jo partier som har vist hvor flinke de er til å holde valgløfter... "Det kan skje... om 7-11 år? :)" Aldri. Det vedder jeg gjerne en 5-sifret sum på. Og jeg er glad for at de tre halvfascist-partiene der mest sannsynlig aldri kommer til en samlet makt. "............................................" Bare tiden vil vise 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Bare tiden vil vise Sant nok. Og jeg ser det som lite sannsynlig at vi går bakover i den politiske utviklingen, i stedet for forover. Tross alt - selv med alt det idiotiske nå for tiden tatt i betraktning. "............................................." 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Sant nok. Og jeg ser det som lite sannsynlig at vi går bakover i den politiske utviklingen, i stedet for forover. Tross alt - selv med alt det idiotiske nå for tiden tatt i betraktning. "............................................." Saken er den, at den sentrumskoallisjonen jeg presenterte ennå ikke har vært i flertall i dette landet... derfor vil den representere en utvikling mot noe nytt... SV's samarbeid med Sp pr. idag... er et viktig bidrag på denne veien..... De tre andre har samarbeidet før.. men da under åket av Høyres pengemarkedsfokus.. 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det er uansett 100% lovlig å sykle på fortau, om du så har 1000 dedikerte sykkelveier rundt deg. ".............................................." Selvsagt, men det er lov å bruke hue. 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Selvsagt, men det er lov å bruke hue. Selvfølgelig. Men Sofline over her hevdet at det ikke var lov, noe som er helt feil. ":............................................" 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Saken er den at hvis 70 % av befolkningen tok kollektivtransport som hovedmiddel... så ville vi jo sett et helt annet kollektivtilbud enn idag. Da ville det vært mye hyppigere og smidigere og alt... problemet er at ingen vil ta det første skrittet - jeg setter meg ikke på bussen før tilbudet er bedre og tilbudet blir ikke bedre før jeg (og flere med meg) viser vilje til å kjøre kollektivt 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Saken er den, at den sentrumskoallisjonen jeg presenterte ennå ikke har vært i flertall i dette landet... derfor vil den representere en utvikling mot noe nytt... SV's samarbeid med Sp pr. idag... er et viktig bidrag på denne veien..... De tre andre har samarbeidet før.. men da under åket av Høyres pengemarkedsfokus.. SP har minimalt med greie på politikk som går ut over deres egne fokusområder - bønder, jordbruk etc. SV er sosialister som grenser mot kommunister (selv om de er PK nok til å forsøke å skjule det). De representerer overhodet ingenting positivt på noen plan, men en utvikling som betyr å gå bakover i tid og å plukke opp gamle dogmer og styremåter/prinsipper som har blitt bevist som udugelige og ikke-fungerende igjen og igjen i løpet av nyere historie. KrF er kristne, og vil styre etter kristne vedier, lover og regler. Det aksepterer ikke jeg som ikke-kristen. I tillegg er de ultra-konservative, og det eneste de har bevist at de kan gjøre av radikale endringer har vært å gjøre det værre for enkelte. "..........................................." 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 problemet er at ingen vil ta det første skrittet - jeg setter meg ikke på bussen før tilbudet er bedre og tilbudet blir ikke bedre før jeg (og flere med meg) viser vilje til å kjøre kollektivt Vil man ha en endring, så må man gå foran og vise veien, hver lille en av oss teller. Faktisk. I det lange løp... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 SP har minimalt med greie på politikk som går ut over deres egne fokusområder - bønder, jordbruk etc. SV er sosialister som grenser mot kommunister (selv om de er PK nok til å forsøke å skjule det). De representerer overhodet ingenting positivt på noen plan, men en utvikling som betyr å gå bakover i tid og å plukke opp gamle dogmer og styremåter/prinsipper som har blitt bevist som udugelige og ikke-fungerende igjen og igjen i løpet av nyere historie. KrF er kristne, og vil styre etter kristne vedier, lover og regler. Det aksepterer ikke jeg som ikke-kristen. I tillegg er de ultra-konservative, og det eneste de har bevist at de kan gjøre av radikale endringer har vært å gjøre det værre for enkelte. "..........................................." Og Venstre da? 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Og Venstre da? De kjenner jeg ikke så godt til, eller jeg er ikke så sikker på dem. Kanskje fordi de er et parti som svaier mye? De virker uansett ikke å være spesiellt ekstreme på så mange områder. Gode potensielle samarbeidspartnere for høyre, ville noen sagt. "............................................." 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 De kjenner jeg ikke så godt til, eller jeg er ikke så sikker på dem. Kanskje fordi de er et parti som svaier mye? De virker uansett ikke å være spesiellt ekstreme på så mange områder. Gode potensielle samarbeidspartnere for høyre, ville noen sagt. "............................................." Det jeg vil frem til er at noe alle disse fire partiene har felles, er et fokus på miljøpolitikk, og her kommer kollektivtransporten inn. Det kan også pekes på andre fellesområder. Men temaet for denne tråden var jo samferdsel. 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det jeg vil frem til er at noe alle disse fire partiene har felles, er et fokus på miljøpolitikk, og her kommer kollektivtransporten inn. Det kan også pekes på andre fellesområder. Men temaet for denne tråden var jo samferdsel. "Det jeg vil frem til er at noe alle disse fire partiene har felles, er et fokus på miljøpolitikk, og her kommer kollektivtransporten inn." Jeg synes ikke kollektivtransport er viktig nok til at jeg ønsker å leve i et samfunn med 1) Null privat eiendomsrett (staten eier alt), 2) Forbud mot homofili, abort etter voldtekt, 3) En statskirke med økt makt og økonomi, og manglende religionsfrihet, 4) Krampaktig støtte til landbruk, selv om det går med dundrende underskudd. O.s.v. Kollektivtransport er fint, men ikke for enhver pris. "..........................................." 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 "Det jeg vil frem til er at noe alle disse fire partiene har felles, er et fokus på miljøpolitikk, og her kommer kollektivtransporten inn." Jeg synes ikke kollektivtransport er viktig nok til at jeg ønsker å leve i et samfunn med 1) Null privat eiendomsrett (staten eier alt), 2) Forbud mot homofili, abort etter voldtekt, 3) En statskirke med økt makt og økonomi, og manglende religionsfrihet, 4) Krampaktig støtte til landbruk, selv om det går med dundrende underskudd. O.s.v. Kollektivtransport er fint, men ikke for enhver pris. "..........................................." Intet av det du der forespeiler vil skje, bortsatt fra punkt 4. Og det er viktig for et land å ha et visst nivå av egen matproduksjon. Man skal ikke gå mer enn 66 år tilbake i tid, før man ser nytten av det. Og også katastrofer andre steder i verden, kan lamme transport av mat til en verdens utkant som Norge. Det eneste som alle kan enes om, er vel at mat er livsnødvendig. 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Intet av det du der forespeiler vil skje, bortsatt fra punkt 4. Og det er viktig for et land å ha et visst nivå av egen matproduksjon. Man skal ikke gå mer enn 66 år tilbake i tid, før man ser nytten av det. Og også katastrofer andre steder i verden, kan lamme transport av mat til en verdens utkant som Norge. Det eneste som alle kan enes om, er vel at mat er livsnødvendig. Nå husker jeg ikke hva som var de forskjellige punktene, men: KrF vil selvfølgelig styke statskirken, mens den egentlig burde vært fjernet. Krampaktig støtte til uholdbart jordbruk er også en realitet, uansett hva man mener om det. Hadde KrF fått den hele og fulle makten, så hadde selvfølgelig også både homofili og abort blitt forbudt, selv om akkurat en slik situasjon selvsagt er umulig. ".........................................." 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Nå husker jeg ikke hva som var de forskjellige punktene, men: KrF vil selvfølgelig styke statskirken, mens den egentlig burde vært fjernet. Krampaktig støtte til uholdbart jordbruk er også en realitet, uansett hva man mener om det. Hadde KrF fått den hele og fulle makten, så hadde selvfølgelig også både homofili og abort blitt forbudt, selv om akkurat en slik situasjon selvsagt er umulig. ".........................................." KrF vil heller ikke i samarbeid med SV og Venstre klare å få gjennomslag for de etiske punktene du nevner. Når det gjelder Statskirken, så er også Sp for dette, og store deler av Ap og Frp og sannsynligvis Høyre. Så dette er en sak man kan kalle for partiuavhengig, og det vil ikke dermed påvirkes av flertallskonstellasjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.