Gå til innhold

Hvordan funker PayPal?

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg opprettet en PayPal konto i går. Jeg vant ikke budrunden på ebay, men fikk en mail om second chance offer. Jeg har takket ja, og skal overføre 40 pund. Hjelpes, hvordan gjøres dette? Må innrømme at jeg er _rimelig_ treg når det gjelder sånt noe.

*gremmes*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette er en seriøs greie via ebay, får man som regel en link med en ferdig oppskrift hvor det bare er å fylle inn beløp, samt logge inn på Paypal et sted på veien.

Om dette er et privat initiativ fra selger, ville jeg sjekket selgers status på ebay før jeg gjorde noe mer.

Først og fremst at selger har vært på ebay i en lengre tidsperiode, har mer enn en håndfull positive tilbakemeldinger, og at tilbakemeldingene er av relativt ny dato (innen siste året).

Grunnet til at jeg svarer slik fremfor å gi direkte svar på hva du spør om: Synes dette høres litt suspekt ut - sånn i utgangspunktet - dette med "second chance"...

Gjest Flystripa
Skrevet

Om dette er en seriøs greie via ebay, får man som regel en link med en ferdig oppskrift hvor det bare er å fylle inn beløp, samt logge inn på Paypal et sted på veien.

Om dette er et privat initiativ fra selger, ville jeg sjekket selgers status på ebay før jeg gjorde noe mer.

Først og fremst at selger har vært på ebay i en lengre tidsperiode, har mer enn en håndfull positive tilbakemeldinger, og at tilbakemeldingene er av relativt ny dato (innen siste året).

Grunnet til at jeg svarer slik fremfor å gi direkte svar på hva du spør om: Synes dette høres litt suspekt ut - sånn i utgangspunktet - dette med "second chance"...

Det står i annonsen at han/hun har mange eksemplarer i samme kategori. Det står listet opp forskjellige størrelser og farger å velge mellom. Jeg var inne nå nettopp, og jeg ser at den ene (som sikkert er reservert for meg), er tatt ut av lista. Men jeg har ikke fått noen svarmail ennå.

100% positivt på mange handler!

Skrevet

Det står i annonsen at han/hun har mange eksemplarer i samme kategori. Det står listet opp forskjellige størrelser og farger å velge mellom. Jeg var inne nå nettopp, og jeg ser at den ene (som sikkert er reservert for meg), er tatt ut av lista. Men jeg har ikke fått noen svarmail ennå.

100% positivt på mange handler!

Be om å få tilsendt faktura via ebay-systemet, forklar at du er helt grønn på slikt.

Da bør dette gå smertefritt.

Hvis ikke det går, mener jeg man kan logge seg inn på paypal, og bruker epost-adressen til betalingsmottaker som adresse for betalingen - og at det meste går av seg selv der.

Lenge siden jeg hadde en slik betaling - men husker det var overraskende enkelt, i bunn og grunn.

Gjest Flystripa
Skrevet

Be om å få tilsendt faktura via ebay-systemet, forklar at du er helt grønn på slikt.

Da bør dette gå smertefritt.

Hvis ikke det går, mener jeg man kan logge seg inn på paypal, og bruker epost-adressen til betalingsmottaker som adresse for betalingen - og at det meste går av seg selv der.

Lenge siden jeg hadde en slik betaling - men husker det var overraskende enkelt, i bunn og grunn.

Takk for svar! Jeg må bare avvente til jeg får svar-mail, da. :o)

Skrevet

Second chance på ebay er overhodet ikke suspekt, det har jeg fått flere ganger. Hvis selger syns ditt bud er akseptabelt og vedkommende har flere av samme vare hender det man får et slikt tilbud. Det betyr bare at man får en sjanse til å kjøpe varen for sitt høyeste bud selv om noen andre bød over.

Tilbudet kommer via ebay og aksept+betaling foregår som når man vinner en vare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...