Gjest the fox in the woods Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hva er det og hva er bra med det? Har vanlig Internet Explorer, men om jeg laster ned Firefox,hvordan kan det gjøre maskinen min til en bedre maskin? Har lest litt om det på pcworld.no,men er ikke helt inne på alle utrykk og sånnt som brukes... 0 Siter
birdie Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det er en bra nettleser først og fremst fordi den i utgangspunktet er "enkel"/kompakt/lett, dvs. at den har ikke så mange innebygde finurligheter - disse kan du heller selv velge å installere i ettertid. De kalles extensions, og inkluderer alle mulige funksjoner som kan gjøre surfingen enklere for deg, fra søkemotorer og ordbøker til blogg- og bokmerkeverktøy. Firefox har også en svært bra fungerende popupstopper (ikke minst viktig i forhold til spionprogrammer), og så er den, som de fleste nyere nettlesere, programmert slik at den skal gjengi korrekt kodede nettsider slik de var ment å vises (mens Internet Explorer til sammenligning ikke takler alle standarder like bra). Det er vel de viktigste elementene fortalt på en lettvint måte. 0 Siter
Simen Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det er en bra nettleser først og fremst fordi den i utgangspunktet er "enkel"/kompakt/lett, dvs. at den har ikke så mange innebygde finurligheter - disse kan du heller selv velge å installere i ettertid. De kalles extensions, og inkluderer alle mulige funksjoner som kan gjøre surfingen enklere for deg, fra søkemotorer og ordbøker til blogg- og bokmerkeverktøy. Firefox har også en svært bra fungerende popupstopper (ikke minst viktig i forhold til spionprogrammer), og så er den, som de fleste nyere nettlesere, programmert slik at den skal gjengi korrekt kodede nettsider slik de var ment å vises (mens Internet Explorer til sammenligning ikke takler alle standarder like bra). Det er vel de viktigste elementene fortalt på en lettvint måte. Det viktigste for meg er at den er mye sikrere enn IE. I tillegg har den funksjoner som f.eks. "tabbed browsing" (dette kommer først i neste versjon av IE). Den har eget søkefelt hvor du kan søke i masse søkemotorer, oppslagsverk osv. De du trenger som ikke er der, kan du enkelt legge til selv. 0 Siter
Gjest the fox in the woods Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det viktigste for meg er at den er mye sikrere enn IE. I tillegg har den funksjoner som f.eks. "tabbed browsing" (dette kommer først i neste versjon av IE). Den har eget søkefelt hvor du kan søke i masse søkemotorer, oppslagsverk osv. De du trenger som ikke er der, kan du enkelt legge til selv. Supert. Men hvor finner jeg dette programmet for nedlastning? Vet dere det? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Supert. Men hvor finner jeg dette programmet for nedlastning? Vet dere det? http://www.mozilla.com/firefox/ 0 Siter
Gjest the fox in the woods Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 http://www.mozilla.com/firefox/ Andre som har dette på maskina da? Er litt små nervøs for å innstallere ting jeg ikke har 100% peiling på.... 0 Siter
NeaNoor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Andre som har dette på maskina da? Er litt små nervøs for å innstallere ting jeg ikke har 100% peiling på.... Jeg har det. Ingen fare. 0 Siter
citoyen Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Andre som har dette på maskina da? Er litt små nervøs for å innstallere ting jeg ikke har 100% peiling på.... Firefox er helt trygt. 0 Siter
Gjest hghrewhrhgfds Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Andre som har dette på maskina da? Er litt små nervøs for å innstallere ting jeg ikke har 100% peiling på.... Ja, mange tusen bruker Firefox (31% av de besøkende på min webside bruker Firefox, mens ca. 59% fremdeles bruker MSIE) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.