Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg plages av ganske lange og kraftige menstrasjoner. Jeg har smerter både før og mens jeg har det.

Er det sant at man slipper hele mensen med p-sprøyte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-sprøyte anbefales ikke som langtidsprevensjon hos unge damer (bruk over 2 år) fordi den reduserer bentettheten og kan gi benskjørhet.

Hvis du har lange og smertefulle menstruasjoner, finnes andre prevensjonsmidler som kan hjelpe deg. Snakk med legen din - evt en gynekolog.

Skrevet

Mensen blir også mye mindre, kortere og mindre smertefull av p-piller.

Skrevet

Jeg slapp mensen ved bruk av p-sprøyte.

Og jeg slapp å bruke bunaden min på 17. mai, av samme grunn. Jeg la nemlig på meg 10 kg. Så jeg vet ikke om jeg vil anbefale p-sprøyta, altså.

Skrevet

Hei,

en p-sprøyte inneholder noe som heter gestagen i depotform, dvs. at injeksjonen varer i ca tre måneder.

Den første tiden kan du oppleve en del bivirkninger i form av blødninger innimellom, men ofte forsvinner mensen helt etterhvert. Mange synes dette er en "fin" bivirkning. Man kan dog også få andre uønskede bivirkninger av sprøyten, og hvis den først er satt, så kan det ta ca tre måneder før de forsvinner. Det kan også ta lang tid fra du slutter med sprøyten til du blir gravid.

Hvis du ikke har forsøkt p-piller for å redusere blødningen, kan dette være et enklere alternativ.

Du kan søke på nettet eller pasientutgaven av felleskatalogen.no på Depo-Provera og se hva det står om den.

Gjest Murri
Skrevet

Hei.

Jeg er 23 år og har gått på p-sprøyta i 5 år, jeg anbefaler at du ikke starter på den.

Jeg har hatt masse bivirkninger,og det og bli gravid er jo et hælvete.

Jeg angrer kjempe mye på at jeg startet med den. Mitt råd er la det være bynn på p-piller istedet.

Jeg har hatt et mareritt med p-srøyta

Gjest ikke sign
Skrevet

Hei.

Jeg er 23 år og har gått på p-sprøyta i 5 år, jeg anbefaler at du ikke starter på den.

Jeg har hatt masse bivirkninger,og det og bli gravid er jo et hælvete.

Jeg angrer kjempe mye på at jeg startet med den. Mitt råd er la det være bynn på p-piller istedet.

Jeg har hatt et mareritt med p-srøyta

Hvorfor har du gått på den så lenge om du har så mye bivirkninger? Det må jo finnes annen prevensjon som er bedre for deg? Jeg hadde bivirkninger av p-piller de første 3 månedene, men det gikk over, hadde aldri holdt ut i flere år..

Skrevet

Hei!

Jeg har også vært plaget med ekstreme mens smerter og masse mens, jeg begynte derfor på p sprøyten rundt 18 års alderen, jeg har gått på den frem til jeg var 22. Jeg sluttet for seks måneder siden, pga jeg skal være backpacker en god stund og kan ikke ta sprøyten der.

Jeg har bare gode erfaringer med sprøyten, jeg prøvde p piller først men de hjalp ikke meg. Jeg prøvde flere merker men mensen forsvandt ikke. Eneste dårlige med sprøyten er at det kan ta lang tid før du kan få barn, men det er bare bra for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...