Gå til innhold

Arrgghhh.. 40-årsfeiring - laaangt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig. Først tenkte jeg en skikkelig god gammeldags fest som foreldrene mine holdt på med i gamle dager... På hytta, masse glade folk, mange som overnatter, sol og glede.

Så kommer motforestillingene: vanskelig å komme seg dit, sankt hansaften, sikkert mange som har andre planer, våre venner og familie er ikke sånn heidundrandes festetyper.

Ha det hjemme i stedet - hyggelig det. Så sitter jeg nå her og ender opp med kaffe, kaker, enkel middag utpå kvelden, langt i fra noen hei og hopp, men "vi er jo voksne, og alle har det jo så travelt, og det er sikkert ingen som vil overnatte likevel, og det er jo så vanskelig å komme seg ut på hytta (man må ta båt eller gå i 15 minutter)".

Sukk, jeg savner mine foreldres venner og deres fester uti de små timer... Selv om det kunne bli litt i overkant hurrastemning utpå natta for ungene så var det jammen meg masse glade folk og gode minner. Synd hvis guttungen bare skal ha minner fra familiesamlinger med kaffe og kaker vel...??

Hva skal en gjøre da? Er det bare noe jeg innbiller meg, eller er folk så travle og "vanskelige" som jeg tror? Hva ville dere foretrukket - en selskapelighet utendørs på stor tomt som strakk seg utover fredagskvelden (med rødvin) og gjerne godt utpå lørdagen, med barn og voksne i skjønn forening og voksenselskapet som strekker seg utover kvelden og natta når ungene har lagt seg, der man måtte anstrenge seg litt for å komme seg dit med evt telt og sovepose, eller å ta bilen helt til døra, være litt selskapelig med kaffe og kaker og prate seg gjennom noen timer utover kvelden og slippe å planlegge noe særlig for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville iallefall foretrukket hytteturen.

Hørtes utrolig koselig ut.

Høres ut som en kjempetopp feiring for både barn og voksne.

Skrevet

Jeg ville foretrukket det første, altså på hytta.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Definitivt hytta!! En aldri så liten drømmefest. Kanskje dere kan ha det som fast midtsommer/bursdagsfest? ;)

mil1365380270
Skrevet

Hytta, hvis man har en plan for overnatting (folk får beskjed om å ta med sovepose eller telt) og det ikke er for langt å kjøre dit. Invitasjon per telefon NU!

Enig i at folk blir vanskeligere og vanskeligere å få ut døra. Presenter alt positivt, og som du har planlagt hver minste detalj, så er det større sjanse for at de kaster seg med :-)

Selv om det blir færre på hytta, ville jeg kost med mye mer med det, enn hageselskap hjemme. Hytta kommer til å bli noe voksne og barn husker resten av livet :-)

Skrevet

Jeg hadde valgt hytta. Med grilling og kanskje en kassegitar utpå kvelden.

*drømmer*

Gjest prust
Skrevet

HYTTA!!!!

Høres kjempekoselig ut for både store og små. De fleste er da innstilte på litt innsats hvis det venter en koselig sommerfest??!!!

Vi har hatt et par sånne med tre familier, og det har vært koselig.

Jeg husker med glede på noen sommerfester noen venner av foreldrene mine arrangerte hver sommer. Det var så moro med både barn og voksne SAMMEN, og at de voksne lekte med oss :-)

Go for it!!!!

Skrevet

Klart hytteturen høres mest spennende ut!

men samtidig må jeg innrømme at i de årene hvor vi går i svært mange 40-årslag, og særlig det året da alle husbondens venner fylte 40, da er jeg i grunnen glad for at ikke alle velger hytta! ;-)

men ingen av dem hadde bare kaffe og kaker, da, det var heidundrandes fester, uten barn, og med mye futt og moro. Men man sov hjemme hos seg selv! ;-)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Spørs jo åssen vennekretsen din er.

Har du erfaring med at de er vanskelige å få med seg? Er de sånne som alltid må jobbe overtid og stille opp på jobben på kort varsel? Sånne som alltid kommer med forbehold og unnskyldninger og sjelden reiser bort med venner? Har du en følelse av at avbudene kommer til å hagle, hvis du planlegger det på hytta?

Eller er det bare en liten angst, fordi dette ikke er noe du gjør til vanlig...

Følg magefølelsen din, og gjør det du har mest lyst til - og som du tror passer best for deg og dine venner.

Gjest sandex
Skrevet

Jeg har det travelt, men jammen hadde jeg foretrukket en tur/fest istedenfor kaffe og kaker! :) :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg var i mange 40-årsdager for noen år siden da mannen min og hans kamerater rundet 40.

Jeg laget selv en stor 40-årsfeiring for min mann,og det angrer jeg ikke på.

Jeg setter pris på slike heidundra fester.Nettopp fordi det blir så alt for skjelden, lever jeg på slike fester.

Men jeg selv skal bare en familiefeiring med brødre svigerinner og tanebarn + mine foreldre. Nærmeste veninne med barn kommer også. Vi skal være på hytta.

Skal ha konfirmasjon i september og et søskenbarntreff rett før, så jeg dropper stor 40-årsfeiring.

Men jeg og venninner drar til syden til høsten og det gleder jeg meg stort til.

Gjest Debra irl
Skrevet

UTE!!! Masse god vin, en som klimprer på gitar, sitte under pleddet eller danse eller nattbade!. Varm suppe. Prate masse. Synge gamle svisker. ÅH som jeg gleder meg til jeg blir 40!

Skrevet

Takk og takk for kommentarer :-)

Kan jo ikke skje noe verre enn at alle melder avbud vel? Så jeg sendte ut innbydelse til hyttefeiring jeg! Hva skal man med stor tomt hvis man ikke skal bruke den på 40-årsdagen sin? Nemlig.

Har bestilt sol og varme også, så da skulle det være i boks!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Takk og takk for kommentarer :-)

Kan jo ikke skje noe verre enn at alle melder avbud vel? Så jeg sendte ut innbydelse til hyttefeiring jeg! Hva skal man med stor tomt hvis man ikke skal bruke den på 40-årsdagen sin? Nemlig.

Har bestilt sol og varme også, så da skulle det være i boks!

Det synes jeg du gjorde rett i. Håper det kommer mange på festen din og at dere får sol og varme:)

Begynner å få lyst på en slik fest selv jeg.

Vaniljeprinsessen
Skrevet

Hytta!

Høres kjempebra ut. Jeg ville ihvertfall vært med på en sånn heidundrandes fest, skulle ønske det var flere sånne.

Virker ofte som det er vanskelig å få med seg folk på sånne ting, det er så mange "jammen atte vi skal jo" "det går kanskje , men så er det ditt og datt".

Synd egentlig. For det er så greit å bare kunne ta ting litt sånn som de er av og til, bare dra dit, gjøre det enkelt, kose seg og ha det gøy, ligge i sovepose på gulvet for en natts skyld - og ha det gøy sammen med gode venner og familie.

Håper jeg får til noe sånt når jeg blir 40.

Skrevet

Hytta!

Høres kjempebra ut. Jeg ville ihvertfall vært med på en sånn heidundrandes fest, skulle ønske det var flere sånne.

Virker ofte som det er vanskelig å få med seg folk på sånne ting, det er så mange "jammen atte vi skal jo" "det går kanskje , men så er det ditt og datt".

Synd egentlig. For det er så greit å bare kunne ta ting litt sånn som de er av og til, bare dra dit, gjøre det enkelt, kose seg og ha det gøy, ligge i sovepose på gulvet for en natts skyld - og ha det gøy sammen med gode venner og familie.

Håper jeg får til noe sånt når jeg blir 40.

Ikke sant?

I "gamle dager" syns jeg stadig vi hadde sånne sammenkomster jeg, men enten var det andre tider, eller mine foreldres venner var/er spesielt festglade, eller jeg husker det som at det var flere enn det var....

Korpsfester, sang og musikk, latter og gode historier, reker og god stemning! *sukk* Det var tider det ;-)

Vaniljeprinsessen
Skrevet

Ikke sant?

I "gamle dager" syns jeg stadig vi hadde sånne sammenkomster jeg, men enten var det andre tider, eller mine foreldres venner var/er spesielt festglade, eller jeg husker det som at det var flere enn det var....

Korpsfester, sang og musikk, latter og gode historier, reker og god stemning! *sukk* Det var tider det ;-)

*sukk*^

NÅ fikk jeg lyst til å tromme sammen noe sånt bare for å få stemningen...

:-D

Mine foreldre var ikke sånn festmennesker, men jeg liker det godt. Og jeg husker at jeg så andre (naboer, venner osv) som hadde den typen fester med latter, musikk, dans, moro, barn og voksne en stund utover kvelden, masse stemning.

Nå er det lenge siden jeg har sett/hørt noen som har hatt noe sånt. Kanskje det blir mer uvanlig.

Håper det blir populært igjen. Kanskje en må stoppe opp litt for å finne tilbake til denne typen fester. For det trengs ikke så mye planlegging heller, men det trengs at folk hiver seg på og bare blir med. Uten så mye om og men.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...