Gå til innhold

Bokhandleren fra Helvete....

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Jeg blir så oppgitt over norske medier og bokbransje som gir Shah Muhammad Rais så utrolig mye oppmerksomhet.

Jeg er enig med Anne B. Ragde som kaller ham en selvopptatt, pompøs fyr som tror at verden handler om ham.

Hvis han ikke hadde reist verden rundt for å forsøke å melke penger ut av Åsne Seierstad, så hadde ingen i Afganistan visst om denne boken og problemet hadde vært ute av verden.

Åsne fortalte om hvor ille kvinneliv i Afganistan er og var. Det var viktig og modig. Men hun var nok litt naiv i sitt valg av familie.

Jeg fatter ikke at norske myndigheter har gitt Rais familiene innreisetillatelse for å stå å syte på en bokmesse!?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• flisa

3

• hare1365380455

3

• fuji1365380447

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Usj, for en patetisk fyr. Til og med jeg skjønner at det er penger han er ute etter!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Helt enig med deg. Han vekker ikke mye sympati.

Han fikk ikke innreisetillatelse først, men etter mye avisoppslag og syting fra bokmessen så fikk han slippe inn likevel.

Det skuffet meg veldig at myndighetene ga etter for presset :(

hare1365380455
Skrevet

Helt enig med deg. Han vekker ikke mye sympati.

Han fikk ikke innreisetillatelse først, men etter mye avisoppslag og syting fra bokmessen så fikk han slippe inn likevel.

Det skuffet meg veldig at myndighetene ga etter for presset :(

Jeg er også enig med dere.

Gjest tonemor70
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor familien i det hele tatt skulle få komme inn i landet jeg.

Ble i grunn så irritert når hans yngste kone stod på scenen og anklaget Åsne Seierstad. Det var jo hennes (Åsnes) skyld at de ikke hadde sett 5-åringen på to år, og jammen var det ikke Åsnes skyld at den nyfødte babyen var syk også.

Går det virkelig an å være så dum!

Nei, Åsne får full støtte og sympati fra meg.

Skrevet

Dette er bare en forbannet idiot som skal melke ut mest mulig kroner. Fatter ikke hvorfor vi skal gi denne apekatten noe oppmerksomhet i det hele tatt.

hare1365380455
Skrevet

Dette er bare en forbannet idiot som skal melke ut mest mulig kroner. Fatter ikke hvorfor vi skal gi denne apekatten noe oppmerksomhet i det hele tatt.

Jeg håper ingen kjøper boken.....

Skrevet

Godt poeng, alle skulle ha boikotten den

Gjest helt ko ko i huet
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor familien i det hele tatt skulle få komme inn i landet jeg.

Ble i grunn så irritert når hans yngste kone stod på scenen og anklaget Åsne Seierstad. Det var jo hennes (Åsnes) skyld at de ikke hadde sett 5-åringen på to år, og jammen var det ikke Åsnes skyld at den nyfødte babyen var syk også.

Går det virkelig an å være så dum!

Nei, Åsne får full støtte og sympati fra meg.

Akkurat det samme tenkte jeg..

Der står henne og sier at det er Åsne sin skyld for at hun ikke hadde sett 5 åringen sin på 2 år, og at hennes nyfødte var syk. Sa de ikke også at det var fordi de reiste så mye og at der var Åsne sin skyld.. Da kunne de vel ha holdt seg hjemme da??

Gjest Rita på tur
Skrevet

Jeg blir kjapp å kjøpe den når jeg får tak i den.

Gjest Rita på tur
Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer uenig med deg og andre i denne tråden.

fuji1365380447
Skrevet

Det er din fulle rett!

Gjest Rita på tur
Skrevet

Det er din fulle rett!

Det skulle bare mangle;)

Gjest togli
Skrevet

Det hadde vært interessant å vite hvorfor du er uenig. Kjekt å se ting fra ulike synsvinkler :-)

Skrevet

Tja...jeg synes det er helt greit at han får tillatelse til å komme hit og syte om pisset sitt. Det som er ille, er at mediene og bokmiljøene gir den idioten masse seriøs oppmerksomhet.

"..............................................."

Skrevet

Det blir jo litt...teit?...å si det, uten å ville utdype det. Da kan man jo vanskelig konkludere med annet enn at du er imot yttringsfrihet, og støtter et samfunn og en kultur som undertrykker kvinner på det mest ynkelige og groveste...:-)

"..........................................."

Gjest Rita på tur
Skrevet

Det hadde vært interessant å vite hvorfor du er uenig. Kjekt å se ting fra ulike synsvinkler :-)

Jeg er ikke uenig i at norsk media kunne fokusert mindre på bokhandleren, på samme måte som de kunne fokusert mindre på Åsne Seierstads vennskap med de kongelige.

Jeg synes diskusjonen er lite nyansert. Åsne SEierstad skrev utefra sin opplevelse av familien, sin vestlige opplevelse. Jeg setter spørsmålstegn ved det. Jeg er uenig i at hun var uheldig med familie. Hun fant en familie som tok vennlig imot henne. Hun fant en familie som var gjestfri og hadde henne boende hos seg.

Vi dyrker helt andre ting i Vesten enn i Midtøsten. Vi har helt annet verdivalg og vi har ovenifra og ned holdning til dem. Den holdningen reagerer de på.

Jeg har det vestlige verdivalget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...