Gå til innhold

Stor blodmangel på Ahus

Anbefalte innlegg

Gjest Ideer?
Skrevet

Leser i Romerikes blad at det er stor blodmangel på AHus nå. Hvorfor skriver de da ikke er telefonnummer man kan ringe om man vil gi blod? Jeg ville nok kanskje impulsivt ringt om det sto et nummer foran meg. Men regner med jeg ikke kan gi enda siden jeg ammer. Hvorfor har ikke sykehuset åpningstider som passer bedre for de som skal gi? Å gi blod mitt i arbeidstiden er ikke alltid så lett. Jeg tror at mange flere ville gitt bold om åpningstidene for å gi blod var mye lengre.

Hvorfor kan de ikke komme med litt smartere ideeer for å få folk til å gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sånne enkle grep som du nevner, med kveldsåpent, telefonnummeret lett tilgjengelig osv kunne sikkert hjulpet mye.

Gjest blomsterløk
Skrevet

På A-hus er blodbanken åpen kveldstid en gang i uka, tror det er på tirsdager.

I tillegg er det kveldsåpent for å gi blod på torsdag ettermiddag/kveld på lillestrøm sykhus.

Skal selv til registrering denne uka, til 'intervju' og blodprøvetaking. Sjekke om jeg kan brukes som blodgiver.

Skrevet

Jeg vil gjerne gi jeg, men jeg får ikke lov.

Ikke er jeg syk eller noe heller.

Gjest ideer?
Skrevet

På A-hus er blodbanken åpen kveldstid en gang i uka, tror det er på tirsdager.

I tillegg er det kveldsåpent for å gi blod på torsdag ettermiddag/kveld på lillestrøm sykhus.

Skal selv til registrering denne uka, til 'intervju' og blodprøvetaking. Sjekke om jeg kan brukes som blodgiver.

Ok, da er det litt bedre enn jeg trodde. Men hvorfor har de ikke telefonnummeret i avisa? Hvorfor deler de ikke ut brosjyrer i postkassene til folk om oppfordring til å gi? Syns de er liksom så passive med tiltak. Ikke rart det da blir for lite blod.

Gjest printa
Skrevet

Vet du hva. Dette blir "off topic", men jeg så innslaget på nyhetene i går, ang. lange køer for å få pass.

I intervjuet sa dama som ble intervjuet, at Akershus har fire skrankeansatte for å utstede pass, med arbeidstid fra 0900 - 1400.

Jeg tenkte litt det samme som deg. Hvorfor har de ikke lengre åpningstider, iallfall nå i sommerhalvåret, når etterspørslen er så stor?.

Hvorfor er ikke åpningstidene tilpasset normal arbeidstid?

Er det normalt å få fri i arbeidstiden for å gå til politiet å få utstedt pass?

Jeg ante ikke at det er så dårlig tilrettelagt i enkelte etater, som skal betjene publikum.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ok, da er det litt bedre enn jeg trodde. Men hvorfor har de ikke telefonnummeret i avisa? Hvorfor deler de ikke ut brosjyrer i postkassene til folk om oppfordring til å gi? Syns de er liksom så passive med tiltak. Ikke rart det da blir for lite blod.

Helt enig med deg i at de burde gjøre litt mer.

F. eks. telefonnummer i avisa når det først var en stor artikkel om blodmangel.

Jeg prøvde å reg. meg som blodgiver i vinter. Fikk en time, men den dagen var det utrolig mye snø, så jeg brukte mange timer hjem fra jobb, så jeg rakk ikke timen. Da ringte jeg å ga beskjed, og de skulle ringe meg tilbake med ny time. De ringte aldri tilbake.

Men etter et par måneder tenkte jeg at jeg fikk melde meg på nytt igjen. Så får håpe jeg kan brukes da!

Gjest blodtype B
Skrevet

jeg har masse ledig tid, og kunne gitt blod når som helst, men siden jeg har blodtype B, så er jeg ikke interessant nok. Blir aldri innkalt, mens faren min som er 0 får stadige innkallinger

Så man må nok ha riktig blodtype også ja;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...