petter smart Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Jeg har et problem som sikkert noen kloke hoder på DOL kan hjelpe meg med. Jeg har en bukse der glidelåsen er blitt slarkete. Dvs at når jeg setter meg ned eller rører mye på meg så glir glidelåsen ned. Dette er en bukse jeg gjerne vil beholde. Å bytte glidelås er siste utvei og noe jeg håper å slippe. Er det noen som vet om en enkel måte en kan fikse dette på? Har prøvd å trykke den sammen med tang, men det hjalp ikke. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Du fester en nøkkelring i hullet på gliselåsen, og nøkkelringen trær du over knappen i buksa før du knepper buksa igjen. Hehe, litt rotete forklart, men funker som bare det. :-) har gjort det på mange bukser. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Du kan begynne å bruke lang skjorte/genser, og venne deg til å ta opp glidelåsen hver gang du reiser deg ;-) 0 Siter
petter smart Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 Du fester en nøkkelring i hullet på gliselåsen, og nøkkelringen trær du over knappen i buksa før du knepper buksa igjen. Hehe, litt rotete forklart, men funker som bare det. :-) har gjort det på mange bukser. Det var en smart løsning :-) Visste vel at dere kunne hjelpe med dette. 0 Siter
petter smart Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 Du kan begynne å bruke lang skjorte/genser, og venne deg til å ta opp glidelåsen hver gang du reiser deg ;-) Det er vel det jeg har gjort hittil, men særlig praktisk er det ikke. Spesielt ikke nå som sommeren er her og en ofte bruker korte skjorter. Nei da fjerner jeg heller hele glidelåsen og syr sammen buksa. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det var en smart løsning :-) Visste vel at dere kunne hjelpe med dette. Det ER smart og glidelåsen holder seg garantert på plass. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det er vel det jeg har gjort hittil, men særlig praktisk er det ikke. Spesielt ikke nå som sommeren er her og en ofte bruker korte skjorter. Nei da fjerner jeg heller hele glidelåsen og syr sammen buksa. Du kan jo spørre hva en skredder skal ha for å bytte glidelås. Sto priser i Aftenposten for en stund siden. Varierte veldig, men tror det var noen nede i rundt 250 kroner. Kanskje lavere også, husker jeg tenkte det ikke var så ille. 0 Siter
petter smart Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 Det ER smart og glidelåsen holder seg garantert på plass. Får bare håpe jeg ikke må skikkelig tisse og glemmer nøkkelringen.... Det er enda flauere å ha pisset på seg enn å ha smekken åpen. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Får bare håpe jeg ikke må skikkelig tisse og glemmer nøkkelringen.... Det er enda flauere å ha pisset på seg enn å ha smekken åpen. Hehe, lykke til. Med både glidelåsen og dobesøkene. 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Dersom det er et hull i hempa til buksa kan du knyte en tråd rund hempa og lage en løkke i den andre enden slik at du kan feste den på en enkel måte i bukseknappen. Har hatt en slik bukse selv. Gjør du det riktig så skal ikke tråden/hyssing vises. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Du kan jo spørre hva en skredder skal ha for å bytte glidelås. Sto priser i Aftenposten for en stund siden. Varierte veldig, men tror det var noen nede i rundt 250 kroner. Kanskje lavere også, husker jeg tenkte det ikke var så ille. 250 kr for å bytte en glidelås? Da kan man jo like gjerne kjøpe en ny bukse! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 250 kr for å bytte en glidelås? Da kan man jo like gjerne kjøpe en ny bukse! Ikke så høy timepris når man tenker på at glidelåsen er med i prisen. Har du en bukse du liker til 7-800 kroner, synes jeg ikke det er noe feil i å bruke 2-300 kroner på å ha den lenger. Men du kan sikkert sy, jeg er talentløs ;-) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Ikke så høy timepris når man tenker på at glidelåsen er med i prisen. Har du en bukse du liker til 7-800 kroner, synes jeg ikke det er noe feil i å bruke 2-300 kroner på å ha den lenger. Men du kan sikkert sy, jeg er talentløs ;-) Jeg kan ikke sy, men jeg har en mamma med symaskin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.