Gå til innhold

Hva er "normativitet"?

Anbefalte innlegg

Gjest Signert
Skrevet

Sitter og leser til eksamen og forfatteren av boken jeg leser bruker dette ordet i alle mulige sammenhenger, men uten å gi noen tydelig forklaring av hva han mener med det. Jeg har slått opp i alle ordbøker og leksika jeg har tilgjengelig, men finner ingen definisjon. Er det noen som kan forklare meg hva det betyr? Faget er rettsfilosofi...

Skrevet

Normativitetsbegrepet er sikkert avledet fra normbegrepet som sier noe om hvordan det forventes at man skal opptre i ulike situasjoner.Dersom man opptrer normativt ønker man å gi føringer for hvordan man skal handle og tenke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...