Gjest unni45 Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Streiken er uansett over før den tid. Tror nok ikke denne streiken kommer til å bli langvarig nei. Men som du skrev viser tv2 flest av kampene, så da går vi ikke glipp av så mye selv om den mot formodning skulle vare lenger. 0 Siter
EllaJo Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 NRK-streik bryr meg mitt i r***. Men kanskje vi skulle trekke det fra lisensregninga neste gang den kommer ?? Vi får jo ikke det vi har (ufrivillig) betalt for. 0 Siter
Gjest midjemål Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 NRK-streik bryr meg mitt i r***. Men kanskje vi skulle trekke det fra lisensregninga neste gang den kommer ?? Vi får jo ikke det vi har (ufrivillig) betalt for. Enig med deg EllaJo; vi burde kunne trekke dette fra på neste regning. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det betyr ikkje så mye for meg, da eg prøver å begrense tv tittinga til ett minimum. Har bare Nrk1 og Tv2, kvalitetsmessig så er definitivt Nrk fullstendig overlegne så det beste for meg ville vært om Tv2 streika! Tv2 er en kanal med og for åndspygmeer, kun Amerikanske og Norske såpeserier eller diverse seskapsleker for "voksne", latterlig og unødvendig. 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Sjekket nå. NRK viser få kamper, i hvert fall før 14. juni. Tv2 viser det meste. he he, jeg tenkte også først på fotball-vm da jeg så at det ble streik! ;-) Husker du et år da NRK viste _kampene_ i gruppespillet i VM, mens kommentatorene (med flere) var i streik? Skikkelig kjedelige greier - jeg er såpass grønn på fotball at jeg må ha en kommentator til å varsle meg om at det er en spennende situasjon! ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Ser generelt ikke mye på TV, men det meste av det jeg ser er faktisk på NRK. Jeg må sikkert være veldig kjedelig . 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 he he, jeg tenkte også først på fotball-vm da jeg så at det ble streik! ;-) Husker du et år da NRK viste _kampene_ i gruppespillet i VM, mens kommentatorene (med flere) var i streik? Skikkelig kjedelige greier - jeg er såpass grønn på fotball at jeg må ha en kommentator til å varsle meg om at det er en spennende situasjon! ;-) Ja, det husker jeg. Men jeg mener å erindre at jeg så kampene på svensk tv den gang. Liker å ha kommentatorer jeg også. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Har en 3-årig gutt som er sterkt uenig med deg ;-) Personlig er jeg stort sett enig - om man ser bort fra nyhetene. Kvasi-tabloid-nyhetene til TV2 er og blir kvalitativt langt dårligere enn nyhetene på NRK. Selv om NRK også i litt for stor grad har tabloidisert sine nyhetssendinger det siste tiåret. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Jeg ser så og si aldri på NRK så den streiken kommer jeg ikke til å legge merke til. 0 Siter
Gjest skivebom Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 NRK-streik bryr meg mitt i r***. Men kanskje vi skulle trekke det fra lisensregninga neste gang den kommer ?? Vi får jo ikke det vi har (ufrivillig) betalt for. Problemet er at du ikke betaler lisens for å ha NRK kanalen, men du betaler for å ha tv-apparat. Ergo kan de kreve inn lisens enten du vil ha kanalen eller ikke. DusteNorge på sitt beste. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Er det noe jeg har misforstått her? I media får jeg beskjed om at det dreier seg om penger. Det er derfor de streiker. De NRK-ansatte har blitt tilbudt en lønnsøkning på 11900 kroner. Deres krav var 16000 kroner. Det er jo bare snakk om småpenger? Og likevel bærer de seg om at streiken skal bli langvarig? 0 Siter
Gjest midjemål Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Er det noe jeg har misforstått her? I media får jeg beskjed om at det dreier seg om penger. Det er derfor de streiker. De NRK-ansatte har blitt tilbudt en lønnsøkning på 11900 kroner. Deres krav var 16000 kroner. Det er jo bare snakk om småpenger? Og likevel bærer de seg om at streiken skal bli langvarig? Jepp, bare småpenger. Det var visst også noe med at de ville ha noe mer fritid også........men hvem vil ikke ha det??? 0 Siter
Gyda Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Jeg klarer meg fint uten NRK. At de ikke kunne godta et tilbud på 12 000 mer i året i forhold til et krav på 16 000 er smålig. Datteren min (8) ble derimot veldig skuffa. Hun hadde time til audition til Barnas superjul (det blir NRKs julekalender i 2007 basert på Barnas supershow), men en tekstmelding kom og avlyste den pga streiken. Vi trøster og sier at hun får tatt det igjen senere. Så det år'nær seg nok! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.