Gå til innhold

Matpakke og termos på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de nekte folk å ta med matpakke? En brus? Vann på flaske? Øl?

SAS skal nå ha 30 kr for en øl, andre skal ha 30-40 kr for en baguett eller sændvitsj.

Snart får du ingenting inkludert i prisen på kortdistanseflya, og salget er blitt en inntektskilde.

På Scandianvian hadde jeg med matpakke, som ca en tredel av de andre også hadde. Baguettene de solgte var triste, klinete, kalde og seige, sa sidemannen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Personifica
Skrevet

På Aeroflot blir man oppfordret til å ha med matpakke.

Skrevet

Tja, jeg har ofte hatt med egen mat til barnet, og det har vært helt problemfritt.

Mne betviler at du får lov til å drikke medbragt alkohol.

Skrevet

Tja, jeg har ofte hatt med egen mat til barnet, og det har vært helt problemfritt.

jeg gikk på flyet på sola og skulle til oslo nå i april, med en liter absolutt i håndbagasjen.... ingen som stoppet meg...

Skrevet

vannflaske har jeg alltid med på fly. Og gjerne sjokolade og litt frukt også. Men har i grunnen aldri tatt med matpakke, men kan ikke se hvorfor noen skulle nekte deg det. Øl? Aldri prøvd... men har flydd med sprit i håndbagasjen...

Skrevet

Neste gang tar jeg med en papp lunsjboks og øl. Prisen blir for stiv, ølet er varmt og baguettene for seige og vonde. De må jo bli lei av å rydde søppel uten å tjene noe?

Skrevet

jeg gikk på flyet på sola og skulle til oslo nå i april, med en liter absolutt i håndbagasjen.... ingen som stoppet meg...

Som du drakk opp på flyet og f eks skjenket til de andre passasjerene?

Skrevet

Ja, du får lov å ha det med i bagasjen. Men hvis du f eks flyr utenriks og velger å kjøpe tax free ombord i flyet, så opplyses det at man ikke får konsumere dette ombord. Da må man kjøpe av de småflaskene som er beregnet til konsum der oppe.

Gjest Elextra
Skrevet

Selvfølgelig kan man ha med mat.

Jeg synes det er helt greit at man betaler for det man spiser. Forutsatt at vi dermed får billigere flybilletter, selvfølgelig.

Skrevet

Som du drakk opp på flyet og f eks skjenket til de andre passasjerene?

nei.. men hva skulle de gjort om jeg hadde åpnet den og tatt en slurk? kastet meg ut? :P

Skrevet

På et charterfly jeg tok ble en mann nektet å spise matpakken sin av hygieniske årsaker. Jeg har alltid med mat. Da vi reiste til Spania hadde jeg deilige sandwicher med omelett:)

Mary Poppins
Skrevet

Det er klart du får lov til å ha med sprit i håndbagasjen. F.eks er det jo mange som kjøper sprit på taxfree og for å få med seg det må man ha det med seg i håndbagasjen:)

Skrevet

På et charterfly jeg tok ble en mann nektet å spise matpakken sin av hygieniske årsaker. Jeg har alltid med mat. Da vi reiste til Spania hadde jeg deilige sandwicher med omelett:)

Hygieniske årsaker? Hvilke skulle det være?

Gjest Alltid med matpakke
Skrevet

Hygieniske årsaker? Hvilke skulle det være?

Kommer kanskje an på hva man har med seg? Brødmat går sikkert bra.

Skrevet

Mat må vel være lov å ha med. Men øl? For å selge øl må de vel ha skjenkebevilling og da kan man ikke ha med medbragt alkohol, hvertfall ikke så lenge man er under norske lover og regler. Flyet er jo et offentlig sted, som en hvilken som helst bar.

Skrevet

Mat må vel være lov å ha med. Men øl? For å selge øl må de vel ha skjenkebevilling og da kan man ikke ha med medbragt alkohol, hvertfall ikke så lenge man er under norske lover og regler. Flyet er jo et offentlig sted, som en hvilken som helst bar.

Når flyet letter fra bakken er de på internasjonalt territorium lovmessig sett. Lover og regler om alkohol gjelder da bare besetningens drikke og tilstand.

Men de kan sikkert stile betingelser før du kjøper billett.

Tror jeg.

Vaniljeprinsessen
Skrevet

Klart man kan ha med matpakke. Har hatt det flere ganger, spesielt på charterflyvninger.

ALkohol for konsum ombord tror jeg nok ikke er lov å ha med.

Men juice, melk, saft o.l. har jeg hatt med til barn og meg selv uten problem., :-)

Skrevet

Mat og alkoholfri drikke vil jeg tro er kurant.

Men en øl tviler jeg på blir særlig populært å ta fram.

Skrevet

Det blir ikke helt det samme. En bar, som har sjenkebevilning, har ikke lov å la kundene ta med seg alkoholen ut derfra. Dette kan man på fly, og det blir dermed å regne som alkoholutsalg. Men - iom. at man har lov til å drikke det der, så blir det litt av begge deler :-)

"............................................"

Skrevet

Du har jo lov å gå på slottsplassen med det samme i veska, så hvorfor skulle de stoppe deg på flyet?

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...