keinstein Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Kan de nekte folk å ta med matpakke? En brus? Vann på flaske? Øl? SAS skal nå ha 30 kr for en øl, andre skal ha 30-40 kr for en baguett eller sændvitsj. Snart får du ingenting inkludert i prisen på kortdistanseflya, og salget er blitt en inntektskilde. På Scandianvian hadde jeg med matpakke, som ca en tredel av de andre også hadde. Baguettene de solgte var triste, klinete, kalde og seige, sa sidemannen. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 På Aeroflot blir man oppfordret til å ha med matpakke. 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Tja, jeg har ofte hatt med egen mat til barnet, og det har vært helt problemfritt. Mne betviler at du får lov til å drikke medbragt alkohol. 0 Siter
Lucretia Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Tja, jeg har ofte hatt med egen mat til barnet, og det har vært helt problemfritt. Mne betviler at du får lov til å drikke medbragt alkohol. jeg gikk på flyet på sola og skulle til oslo nå i april, med en liter absolutt i håndbagasjen.... ingen som stoppet meg... 0 Siter
Lucretia Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 vannflaske har jeg alltid med på fly. Og gjerne sjokolade og litt frukt også. Men har i grunnen aldri tatt med matpakke, men kan ikke se hvorfor noen skulle nekte deg det. Øl? Aldri prøvd... men har flydd med sprit i håndbagasjen... 0 Siter
keinstein Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 Tja, jeg har ofte hatt med egen mat til barnet, og det har vært helt problemfritt. Mne betviler at du får lov til å drikke medbragt alkohol. Neste gang tar jeg med en papp lunsjboks og øl. Prisen blir for stiv, ølet er varmt og baguettene for seige og vonde. De må jo bli lei av å rydde søppel uten å tjene noe? 0 Siter
keinstein Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 jeg gikk på flyet på sola og skulle til oslo nå i april, med en liter absolutt i håndbagasjen.... ingen som stoppet meg... Som du drakk opp på flyet og f eks skjenket til de andre passasjerene? 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 jeg gikk på flyet på sola og skulle til oslo nå i april, med en liter absolutt i håndbagasjen.... ingen som stoppet meg... Ja, du får lov å ha det med i bagasjen. Men hvis du f eks flyr utenriks og velger å kjøpe tax free ombord i flyet, så opplyses det at man ikke får konsumere dette ombord. Da må man kjøpe av de småflaskene som er beregnet til konsum der oppe. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Selvfølgelig kan man ha med mat. Jeg synes det er helt greit at man betaler for det man spiser. Forutsatt at vi dermed får billigere flybilletter, selvfølgelig. 0 Siter
Lucretia Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Som du drakk opp på flyet og f eks skjenket til de andre passasjerene? nei.. men hva skulle de gjort om jeg hadde åpnet den og tatt en slurk? kastet meg ut? 0 Siter
flowy Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 På et charterfly jeg tok ble en mann nektet å spise matpakken sin av hygieniske årsaker. Jeg har alltid med mat. Da vi reiste til Spania hadde jeg deilige sandwicher med omelett:) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 jeg gikk på flyet på sola og skulle til oslo nå i april, med en liter absolutt i håndbagasjen.... ingen som stoppet meg... Det er klart du får lov til å ha med sprit i håndbagasjen. F.eks er det jo mange som kjøper sprit på taxfree og for å få med seg det må man ha det med seg i håndbagasjen:) 0 Siter
keinstein Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 På et charterfly jeg tok ble en mann nektet å spise matpakken sin av hygieniske årsaker. Jeg har alltid med mat. Da vi reiste til Spania hadde jeg deilige sandwicher med omelett:) Hygieniske årsaker? Hvilke skulle det være? 0 Siter
Gjest Alltid med matpakke Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Hygieniske årsaker? Hvilke skulle det være? Kommer kanskje an på hva man har med seg? Brødmat går sikkert bra. 0 Siter
lonelyP Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Mat må vel være lov å ha med. Men øl? For å selge øl må de vel ha skjenkebevilling og da kan man ikke ha med medbragt alkohol, hvertfall ikke så lenge man er under norske lover og regler. Flyet er jo et offentlig sted, som en hvilken som helst bar. 0 Siter
keinstein Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 Mat må vel være lov å ha med. Men øl? For å selge øl må de vel ha skjenkebevilling og da kan man ikke ha med medbragt alkohol, hvertfall ikke så lenge man er under norske lover og regler. Flyet er jo et offentlig sted, som en hvilken som helst bar. Når flyet letter fra bakken er de på internasjonalt territorium lovmessig sett. Lover og regler om alkohol gjelder da bare besetningens drikke og tilstand. Men de kan sikkert stile betingelser før du kjøper billett. Tror jeg. 0 Siter
Vaniljeprinsessen Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Klart man kan ha med matpakke. Har hatt det flere ganger, spesielt på charterflyvninger. ALkohol for konsum ombord tror jeg nok ikke er lov å ha med. Men juice, melk, saft o.l. har jeg hatt med til barn og meg selv uten problem., :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Mat og alkoholfri drikke vil jeg tro er kurant. Men en øl tviler jeg på blir særlig populært å ta fram. 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Mat må vel være lov å ha med. Men øl? For å selge øl må de vel ha skjenkebevilling og da kan man ikke ha med medbragt alkohol, hvertfall ikke så lenge man er under norske lover og regler. Flyet er jo et offentlig sted, som en hvilken som helst bar. Det blir ikke helt det samme. En bar, som har sjenkebevilning, har ikke lov å la kundene ta med seg alkoholen ut derfra. Dette kan man på fly, og det blir dermed å regne som alkoholutsalg. Men - iom. at man har lov til å drikke det der, så blir det litt av begge deler :-) "............................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 jeg gikk på flyet på sola og skulle til oslo nå i april, med en liter absolutt i håndbagasjen.... ingen som stoppet meg... Du har jo lov å gå på slottsplassen med det samme i veska, så hvorfor skulle de stoppe deg på flyet? "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.