Gjest Calóni Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 http://www.dagbladet.no/dinside/2006/05/31/467715.html Det der skjedde moren min også, da hun var gravid med meg. Skremmende at noe sånt kan skje i det hele tatt, med alt det utstyret og alle de undersøkelsene de har mulighet til å ta i dag Moren min kom riktignok ikke så langt som til narkosen, det ble oppdaget rett før. 0 Siter
nervevrak snart Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Dette opplevde jeg også. Fikk beskjed av legen at det ikke var liv i fosteret mer. Han bestillte time til utskapning uken etter. Jeg var helt knust og fikk en venninne med meg da jeg skulle inn på sykehuset.jeg ville ikke være alene på ultralyden som skulle konstatere at fosteret var dødt. Jeg snudde meg bort da de tok ultralyd, men så hørte jeg venninnen min si han lever jo. Dette er nå ca.fem år siden. Gutten min er nå 4.5 år gammel og er en stor sjarmør. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Dette opplevde jeg også. Fikk beskjed av legen at det ikke var liv i fosteret mer. Han bestillte time til utskapning uken etter. Jeg var helt knust og fikk en venninne med meg da jeg skulle inn på sykehuset.jeg ville ikke være alene på ultralyden som skulle konstatere at fosteret var dødt. Jeg snudde meg bort da de tok ultralyd, men så hørte jeg venninnen min si han lever jo. Dette er nå ca.fem år siden. Gutten min er nå 4.5 år gammel og er en stor sjarmør. Da var det ganske nøyaktig det samme som skjedde med moren min. Hun hadde hatt en spontanabort tidligere også, så hun trodde jo det hadde skjedd igjen. Flott at det gikk bra med deg og gutten, da 0 Siter
Gjest Nå er nå Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Fælt så mye abortprat det var her i det siste, da? Har en av disse ultragruppene en aksjon- skriv pågang? Det er ganske dårlig gjort overfor de kvinner som må ta vanskelige avgjørelser. Depresjoner etter en abort blir man best kvitt ved å tenke lyse tanker og ikke dvele ved det som var og kunne vært. Gjort er gjort, og så får folk en sjanse til å starte pånytt og leve et liv de kan stå inne for. 0 Siter
Gjest Det gikk bra! Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Kjenner meg igjen der jeg også, jeg blødde kraftig og dro til legen, garantert sponanabort sa han, og bestilte time til utskraping dagen etter! Da jeg kom til sykehuset hadde de en samtale med meg og ville forsikre meg om at jeg var inneforstått med at fosteret var dødt. Så tok de en ultralyd og fant ikke noe liv, men besluttet at en annen lege skulle ta en ekstra innvendig en, og da var det faktisk et lite hjerte som slo der inne! Så ringte de opp på sengeposten og avbestilte plassen min _inntil videre_, og jeg fikk beskjed om å dra hjem og la naturen gå sin gang og komme igjen om noen dager, for det ville garantert ende i spontanabort! Jeg dro hjem og etter noen dager dro jeg tilbake, og da var det fortsatt liv, og nøyaktig på termin fødte jeg en stor fin gutt!! Glad de tok feil, og priser meg lykkelig over den ekstra ultralyden!! 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Så grusomt ( Jeg var 19 da jeg begynte å blø i ca uke 12. Kom på sykehuset der var det bestilt ul og muligens utskrapning. Da jeg kom dit var spørsmålet "Var det deg som skulle til utskrapning?" Nei, det var jeg som skulle på ultralyd svarte jeg da... Skikkelig teit spørsmål. -Nei, jeg tror ikke jeg ser liv her. mumlet de mens de tok ultralyd.. Jeg slo meg ikke til ro med "jeg tror" så da tilkalte de flere folk, men de hørtes ikke helt overbevisende ut. Men hva vet vel jeg som førstegangsgravid 19 åring? Når jeg hører slike historier kan man jo lure... -Jeg ble sendt til utskraping forresten.. men hvem vet... 0 Siter
Gjest funderina Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Kjenner meg igjen der jeg også, jeg blødde kraftig og dro til legen, garantert sponanabort sa han, og bestilte time til utskraping dagen etter! Da jeg kom til sykehuset hadde de en samtale med meg og ville forsikre meg om at jeg var inneforstått med at fosteret var dødt. Så tok de en ultralyd og fant ikke noe liv, men besluttet at en annen lege skulle ta en ekstra innvendig en, og da var det faktisk et lite hjerte som slo der inne! Så ringte de opp på sengeposten og avbestilte plassen min _inntil videre_, og jeg fikk beskjed om å dra hjem og la naturen gå sin gang og komme igjen om noen dager, for det ville garantert ende i spontanabort! Jeg dro hjem og etter noen dager dro jeg tilbake, og da var det fortsatt liv, og nøyaktig på termin fødte jeg en stor fin gutt!! Glad de tok feil, og priser meg lykkelig over den ekstra ultralyden!! Jeg blødde så det fosset, men de bestilte tid til ultralyd noen dager etter og da var alt fint. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Fælt så mye abortprat det var her i det siste, da? Har en av disse ultragruppene en aksjon- skriv pågang? Det er ganske dårlig gjort overfor de kvinner som må ta vanskelige avgjørelser. Depresjoner etter en abort blir man best kvitt ved å tenke lyse tanker og ikke dvele ved det som var og kunne vært. Gjort er gjort, og så får folk en sjanse til å starte pånytt og leve et liv de kan stå inne for. Jeg har ikke lagt merke til at det har vært spesielt mange tråder om abort i det siste. I dette tilfellet handlet det ikke om selvbestemt abort. Det handlet om en gravid kvinne som pga feilbehandling på sykehuset var nær ved å miste barnet hun bar på. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Kjenner meg igjen der jeg også, jeg blødde kraftig og dro til legen, garantert sponanabort sa han, og bestilte time til utskraping dagen etter! Da jeg kom til sykehuset hadde de en samtale med meg og ville forsikre meg om at jeg var inneforstått med at fosteret var dødt. Så tok de en ultralyd og fant ikke noe liv, men besluttet at en annen lege skulle ta en ekstra innvendig en, og da var det faktisk et lite hjerte som slo der inne! Så ringte de opp på sengeposten og avbestilte plassen min _inntil videre_, og jeg fikk beskjed om å dra hjem og la naturen gå sin gang og komme igjen om noen dager, for det ville garantert ende i spontanabort! Jeg dro hjem og etter noen dager dro jeg tilbake, og da var det fortsatt liv, og nøyaktig på termin fødte jeg en stor fin gutt!! Glad de tok feil, og priser meg lykkelig over den ekstra ultralyden!! Ja, det er tydeligvis vanligere enn man skulle tro, det der.. Må ha vært en ekstra påkjenning for deg da, å bli sendt hjem med "bare vent litt, det blir nok spontanabort" *grøsse*. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Så grusomt ( Jeg var 19 da jeg begynte å blø i ca uke 12. Kom på sykehuset der var det bestilt ul og muligens utskrapning. Da jeg kom dit var spørsmålet "Var det deg som skulle til utskrapning?" Nei, det var jeg som skulle på ultralyd svarte jeg da... Skikkelig teit spørsmål. -Nei, jeg tror ikke jeg ser liv her. mumlet de mens de tok ultralyd.. Jeg slo meg ikke til ro med "jeg tror" så da tilkalte de flere folk, men de hørtes ikke helt overbevisende ut. Men hva vet vel jeg som førstegangsgravid 19 åring? Når jeg hører slike historier kan man jo lure... -Jeg ble sendt til utskraping forresten.. men hvem vet... Huff, det høres jo forferdelig ut... 0 Siter
Speak Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har også hørt om ei som tok utskrapning, men fødte en frisk liten gutt 7 mnd. senere. 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Huff, det høres jo forferdelig ut... Ikke noe gøy nei. Har hatt to aborter etter den, men da var jeg bra sikker på at de var døde. Jeg blødde noe grusomt og hadde voldsomme sammentrekninger. Men jeg har klart å fullføre 2 svangerskap da ) Jeg unner ingen å gå gjennom en spontanabort nei.. kan være ganske tøft. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Ikke noe gøy nei. Har hatt to aborter etter den, men da var jeg bra sikker på at de var døde. Jeg blødde noe grusomt og hadde voldsomme sammentrekninger. Men jeg har klart å fullføre 2 svangerskap da ) Jeg unner ingen å gå gjennom en spontanabort nei.. kan være ganske tøft. Man får glede seg over de barna man har Nå er det jo slik at årsaken til de fleste spontanaborter rett og slett er at fosteret ikke er levedyktig, eller at det er alvorlig sykt. Så det er ikke rent tilfeldig, det som skjer.. 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Man får glede seg over de barna man har Nå er det jo slik at årsaken til de fleste spontanaborter rett og slett er at fosteret ikke er levedyktig, eller at det er alvorlig sykt. Så det er ikke rent tilfeldig, det som skjer.. Helt sant, men ikke så lett å takle der å da.. -spesielt ikke om det kan være et snev av tvil på om det er liv eller ikke iallefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.