laban Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Er det noen som orker å skrive av teksten på "Funny" av Jan Erik Vold og legge den ut her eller maile den til [email protected]? En i familien trenger det til en opplesning. Det er det diktet med "Sorry brødre, det ble meg - jeg får gjøre så godt jeg kan" (etter hukommelsen). Diktet sto i et ressurshefte for en eller annen eksamen i 2004, såpass har jeg funnet ut ved å søke på nettet. Dessuten står det i Volds diktsamling "Mor Godhjertas glade versjon. Ja", men jeg rekker ikke å få tak i den i tide. 0 Siter
birdie Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 http://avis.skolenettet.no/cgi-bin/skoleavis/imaker?id=33969 0 Siter
Gjest blame Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Jan Erik Vold FUNNY Tenk at jeg er født - hvor urimelig det er at jeg skulle bli født, jeg født i Oslo den attende oktober nittenhundreogniogtredve etter Kristus, på Vor Frues Hospital, jeg født som gutt, veiende 4100 gram, sunn og frisk, født medio oktober (visstnok på en onsdag) og altså unnfanget i januar bør det bli, at det ble jeg som ble født, jeg som ble unnfanget da, min sædcelle som fant veien fram og var først (eller den foretrukne om nå eggcellen, min eggcelle, hadde noe valg), det er da til den rene usannsynlighet grensende at det var jeg, nettopp jeg og ingen annen enn jeg det skulle nedlegges grunnstein for der og da, hvem skulle ant noe slikt januar 39? jeg Jan Erik Vold blindt umælende allerede i gang med å samle sine bokstaver og celledele seg gjennom morula og blastula til et froskevesen sprengende mot mavens labyrinter, altinnsugende, for så oktober samme år være klar til å presse seg ut til et menneske - har jeg forresten fortalt vi ble tatt med keisersnitt, min søster og jeg, februar 44 oktober 39, i soldrakt et bredt dobbeltarr nedover moderens mave, det var på grunn av hennes smale bekkenparti, derav vår smukke hode form (sies det) - at denne statistiske så godt som umulighet, sjansene mindre enn én til en milliard, har gått bort og gjort virkelighet av seg: DET BLE MEG! - dette tenker jeg på i stunder det ikke faller helt greit å være født, jeg strammer meg opp og tenker høyt: SORRY BRØDRE, DET BLE MEG JEG FÅR PRØVE Å GJØRE SÅ GODT JEG KAN Det ble litt vanskelig å få rett linjeskift, så her er link: http://avis.skolenettet.no/cgi-bin/skoleavis/imaker?id=33969 0 Siter
laban Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 http://avis.skolenettet.no/cgi-bin/skoleavis/imaker?id=33969 Tusen takk! Jeg forsøkte virkelig å søke selv, uten å få napp. Den står som "ikke frigitt" i div. diktdatabaser, så jeg trodde ikke det var så store sjanser til å finne det på nett. 0 Siter
laban Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Skrevet 1. juni 2006 Jan Erik Vold FUNNY Tenk at jeg er født - hvor urimelig det er at jeg skulle bli født, jeg født i Oslo den attende oktober nittenhundreogniogtredve etter Kristus, på Vor Frues Hospital, jeg født som gutt, veiende 4100 gram, sunn og frisk, født medio oktober (visstnok på en onsdag) og altså unnfanget i januar bør det bli, at det ble jeg som ble født, jeg som ble unnfanget da, min sædcelle som fant veien fram og var først (eller den foretrukne om nå eggcellen, min eggcelle, hadde noe valg), det er da til den rene usannsynlighet grensende at det var jeg, nettopp jeg og ingen annen enn jeg det skulle nedlegges grunnstein for der og da, hvem skulle ant noe slikt januar 39? jeg Jan Erik Vold blindt umælende allerede i gang med å samle sine bokstaver og celledele seg gjennom morula og blastula til et froskevesen sprengende mot mavens labyrinter, altinnsugende, for så oktober samme år være klar til å presse seg ut til et menneske - har jeg forresten fortalt vi ble tatt med keisersnitt, min søster og jeg, februar 44 oktober 39, i soldrakt et bredt dobbeltarr nedover moderens mave, det var på grunn av hennes smale bekkenparti, derav vår smukke hode form (sies det) - at denne statistiske så godt som umulighet, sjansene mindre enn én til en milliard, har gått bort og gjort virkelighet av seg: DET BLE MEG! - dette tenker jeg på i stunder det ikke faller helt greit å være født, jeg strammer meg opp og tenker høyt: SORRY BRØDRE, DET BLE MEG JEG FÅR PRØVE Å GJØRE SÅ GODT JEG KAN Det ble litt vanskelig å få rett linjeskift, så her er link: http://avis.skolenettet.no/cgi-bin/skoleavis/imaker?id=33969 Tusen takk! Jeg forsøkte virkelig å søke selv, uten å få napp. Den står som "ikke frigitt" i div. diktdatabaser, så jeg trodde ikke det var så store sjanser til å finne det på nett. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke fant det selv, men takk for hjelpen! 0 Siter
birdie Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Tusen takk! Jeg forsøkte virkelig å søke selv, uten å få napp. Den står som "ikke frigitt" i div. diktdatabaser, så jeg trodde ikke det var så store sjanser til å finne det på nett. Rart! Jeg markerte tittelen på innlegget ditt og googlet det, og fikk linken jeg la inn som femte treff på lista. Men nå har du det i alle fall - dobbelt opp også, ser jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.