keinstein Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 I 1990 innførte Pakistan en ny lov som gjør det lett å slippe straff for æresdrap (Qisas og Diyat-loven). Ifølge denne loven kan en morder betale seg fri ved at offerets forsørger og verge (wali) aksepterer tilgivelse og/eller en viss pengesum. Gjennom et eksempel fra virkeligheten, illustrerer Human Rights Commission of Pakistan ved I.A.Rehman, hvordan denne loven kan misbrukes: En far drepte sin datter og fikk sønnen til å ta på seg skylden. Deretter offentliggjorde faren, som anses som datterens wali, at han tilga sønnen for drapet. Både far og sønn slapp dermed straffeforfølgelse. Dette kan du lese mer om på www.mnet.fr/aiindex/samia.html 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Du har stadig interessante innlegg. Dette høres så villt ut at jeg ønsker det ikke var sant. Er de dyr? 0 Siter
keinstein Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 Du har stadig interessante innlegg. Dette høres så villt ut at jeg ønsker det ikke var sant. Er de dyr? De begikk 1200 æresdrap i Pakistan i fjor, men mørketallene er store. Bare i den provinsen som de fleste i Norge kommer fra ble 600 (offisielt 300) kvinner myrdet i fjor. Itillegg kommer ca 1000 på landsbasis som blir brent i hjel som hevn fordi svigerfamilien ikke fikk medgiften fra brudens far fort nok. HRS regner med at halvparten av de æresdrepte kvinnene ble drept fordi ryktene sa hun hadde vanæret familien. Rykter er like vanærende og farlige som sannheten. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 De begikk 1200 æresdrap i Pakistan i fjor, men mørketallene er store. Bare i den provinsen som de fleste i Norge kommer fra ble 600 (offisielt 300) kvinner myrdet i fjor. Itillegg kommer ca 1000 på landsbasis som blir brent i hjel som hevn fordi svigerfamilien ikke fikk medgiften fra brudens far fort nok. HRS regner med at halvparten av de æresdrepte kvinnene ble drept fordi ryktene sa hun hadde vanæret familien. Rykter er like vanærende og farlige som sannheten. Jeg orker nesten ikke høre om sånt. Og mange tenker og føler vel som meg. Det er kanskje en av årsakene til at slikt som det du beskriver kan forekomme. Hva skal man gjøre?? 0 Siter
keinstein Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 Jeg orker nesten ikke høre om sånt. Og mange tenker og føler vel som meg. Det er kanskje en av årsakene til at slikt som det du beskriver kan forekomme. Hva skal man gjøre?? I Oslo er det nå 3500 gjengmedlemmer og vi har hatt vårt første beviselige leiemord. 40-50 av toppene lar seg ikke arrestere fordi vitnene trues til taushet. Neste år ventes denne å være på rundt 2-300 personer. Flere har mer enn 100 saker på seg. Hittil i år er det beslaglagt mer enn dobbelt så mange våpen fra disse som samme periode i fjor. Og det er blitt tre ganger så mange automatvåpen og maskinpistoler som i fjor. Til og med et maskingevær i år. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 I Oslo er det nå 3500 gjengmedlemmer og vi har hatt vårt første beviselige leiemord. 40-50 av toppene lar seg ikke arrestere fordi vitnene trues til taushet. Neste år ventes denne å være på rundt 2-300 personer. Flere har mer enn 100 saker på seg. Hittil i år er det beslaglagt mer enn dobbelt så mange våpen fra disse som samme periode i fjor. Og det er blitt tre ganger så mange automatvåpen og maskinpistoler som i fjor. Til og med et maskingevær i år. Noe er forferdelig galt. Det beste man kan gjøre er vel muligens å tenke seg nøye om før man avleverer stemme ved neste valg. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Noe er forferdelig galt. Det beste man kan gjøre er vel muligens å tenke seg nøye om før man avleverer stemme ved neste valg. Dette så vi i Norge underforbudstida, smuglerne væpnet seg og drepte politi og tollere. I USA ble titusenvis drept, derfor opphevet de forbudet. Samfunnet ble truet til å vike. ........................ VG: De pågrepne personene var utstyrt med store mengder våpen da narkotikaen ble transportert. Det skal dreie seg om automatvåpen som Kalasjnikov og AG-3, samt pistoler og revolvere. Det var også skarpe skudd til våpnene. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118302 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Dette så vi i Norge underforbudstida, smuglerne væpnet seg og drepte politi og tollere. I USA ble titusenvis drept, derfor opphevet de forbudet. Samfunnet ble truet til å vike. ........................ VG: De pågrepne personene var utstyrt med store mengder våpen da narkotikaen ble transportert. Det skal dreie seg om automatvåpen som Kalasjnikov og AG-3, samt pistoler og revolvere. Det var også skarpe skudd til våpnene. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118302 Stensrud, ja. Nesten så jeg blir litt overtroisk når du tipser omen link med en med et slikt etternavn. Uansett, har ikke satt meg godt nok inn i denne problemstillingen til å kunne mene så mye. Men du er jo flink til å opplyse. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Du har vel ikke vurdert å søke deg jobb i UD? Er du politisk aktiv? Du burde skrevet politiske leserinnlegg, på andre fora enn DOL. Interessante opplysninger. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Du har vel ikke vurdert å søke deg jobb i UD? Er du politisk aktiv? Du burde skrevet politiske leserinnlegg, på andre fora enn DOL. Interessante opplysninger. Jeg prøver for å se om noen kvinner på DOL reagerer på slike tradisjoner. Både tvangsekteskap, kastesystemet, ryktetyranniet og moskeens udeokratiske makt er på plass i Norge. Men jeg lurer på om noen kan se gjennom medias tåjekegging av dette og miljøets tjukke murer mot nordmenn. Det er uhyre vanskelig for media å få innsikt i dette, disse folkene holder korta tett inntil brystet og holder nordmenn unna. De vet at fokus på dette er veldig skadelig for dem. det vil være en katastrofe om f eks demokratiet skulle få innpass, ville det føre til katastrofe. Også hvis det skule bli vanlig at kvinnene gifter seg med nordmenn, makten of systemet bryter sammen uten mennenes kontroll over kvinnene. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Du har vel ikke vurdert å søke deg jobb i UD? Er du politisk aktiv? Du burde skrevet politiske leserinnlegg, på andre fora enn DOL. Interessante opplysninger. Jeg prøver for å se om noen kvinner på DOL reagerer på slike tradisjoner. Både tvangsekteskap, kastesystemet, ryktetyranniet og moskeens udemokratiske makt er på plass i Norge. Men jeg lurer på om noen kan se gjennom medias tåkekegging av dette og miljøets tjukke murer mot nordmenn. Det er uhyre vanskelig for media å få innsikt i dette, disse folkene holder korta tett inntil brystet og holder nordmenn unna. De vet at fokus på dette er veldig skadelig for dem. det vil være en katastrofe om f eks demokratiet skulle få innpass, det ville føre til katastrofe. Også hvis det skule bli vanlig at kvinnene gifter seg med nordmenn, makten og systemet bryter sammen uten mennenes kontroll over kvinnene. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Jeg prøver for å se om noen kvinner på DOL reagerer på slike tradisjoner. Både tvangsekteskap, kastesystemet, ryktetyranniet og moskeens udemokratiske makt er på plass i Norge. Men jeg lurer på om noen kan se gjennom medias tåkekegging av dette og miljøets tjukke murer mot nordmenn. Det er uhyre vanskelig for media å få innsikt i dette, disse folkene holder korta tett inntil brystet og holder nordmenn unna. De vet at fokus på dette er veldig skadelig for dem. det vil være en katastrofe om f eks demokratiet skulle få innpass, det ville føre til katastrofe. Også hvis det skule bli vanlig at kvinnene gifter seg med nordmenn, makten og systemet bryter sammen uten mennenes kontroll over kvinnene. Medienes makt er ikke bare medienes, det er også politisk styrt. Da saken om omskjæring kom opp i de Norske mediene, for første gang, under ledelse av Kadra - var både KrF`s Bondevik og Prest Staalesen, sterke talsmenn, som ble brukt i mediene, for å dysse ned fremmedhatdebatten mot muslimene i Norge. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Medienes makt er ikke bare medienes, det er også politisk styrt. Da saken om omskjæring kom opp i de Norske mediene, for første gang, under ledelse av Kadra - var både KrF`s Bondevik og Prest Staalesen, sterke talsmenn, som ble brukt i mediene, for å dysse ned fremmedhatdebatten mot muslimene i Norge. Kritikere har fort lært seg å "dukke under" rasisme- og fremmefryktanklagene, og ordlegge seg mer smart. Håpet om en "flerkulturell" verden er lagt i grus av religiøse fanatikere og kriminelle, med hjelpeløse naive myndigheter som tilskuere. De har lagt lokk på forholdene i Oslo i et tiår, og resultatene av inkompetansen vises i all sin gru. Vi er i ferd med å få to store fremmedkulturelle enklaver som produserer problemer i et vanvittig eskalerende tempo. Andelen fremmedkulturelle i disse områdene er doblet på tre år og passerer nå 70%. Innbyggerne er i ferd med å slutte å snakke norsk, og folk flytter over hals og hode fra problemskoler og bomiljø som er ubeboelig. Det er ingenting vi kan gjøre, og i resten av verden skjer det samme. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Medienes makt er ikke bare medienes, det er også politisk styrt. Da saken om omskjæring kom opp i de Norske mediene, for første gang, under ledelse av Kadra - var både KrF`s Bondevik og Prest Staalesen, sterke talsmenn, som ble brukt i mediene, for å dysse ned fremmedhatdebatten mot muslimene i Norge. Vi har feil fokus, islam er bare en liten, men viktig brikke. Problemet er en arabisk-asiatisk-afrikansk eldgammel kultur som har noen grotesk skadelige fellestrekk. Menneskene i dette er slaver av det og er selv hjelpeløse. Når de flytter på seg, så tar de med seg byggetenene og oppskriftene på hvordan de skal innrette seg så de kan isolere seg fra samfunnet og få det som de er vant til. De kommer for å kolonisere og suge ut verdier, ikke integrere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.