Gå til innhold

Jordfeil på vaskemaskin - farlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Personifica
Skrevet

Jeg er realist, jeg kan ikke noe for det. De fleste blir funnet liggende i senga.

Men det mest skremmende er de som stoler på at en hund skal bjeffe når det begynner å brenne. Det gjør de ikke hvis de ikke er lært opp til det. De kryper heller under sofaen uten en lyd og gjemmer seg. Men det er lurt å lære dem å bjeffe når røykvarsleren uler.

Å brenne inne pga manglende batteri i varsleren er...ja finner ikke ord.

Også alle tilfellene med feil på elektrisk materiell.

Da har vi vel topp to.

Skrevet

Å brenne inne pga manglende batteri i varsleren er...ja finner ikke ord.

Også alle tilfellene med feil på elektrisk materiell.

Da har vi vel topp to.

4 her i nærheten er døde i branner hittil i år, og ganske sikkert døde de fordi røykvarslerne ikke virket.

Brannårsakene vet jeg ikke.

Det blir som med sikkerhetsbelte, i gamle dager døde folk fordi de "kjørte som idioter", og belte ble ikke ansett for å være noe å henge seg opp i. I dag dør folk fordi de ikke bruker belte.

Belte og røykvarsler er skadebegrensning.

Gjest Personifica
Skrevet

4 her i nærheten er døde i branner hittil i år, og ganske sikkert døde de fordi røykvarslerne ikke virket.

Brannårsakene vet jeg ikke.

Det blir som med sikkerhetsbelte, i gamle dager døde folk fordi de "kjørte som idioter", og belte ble ikke ansett for å være noe å henge seg opp i. I dag dør folk fordi de ikke bruker belte.

Belte og røykvarsler er skadebegrensning.

Artig vinkling.

Små saker som er så veldig lett å glemme. Men som får så veldig tragiske og store konsekvenser. Tenker da på batteri og belte selvsagt. Lurer på om det er flere sammenlignbare saker..

Skrevet

Du kan få 230V i deg om du er litt uheldig.

230V er ikke å spøke med!

Skrevet

Du kan få 230V i deg om du er litt uheldig.

230V er ikke å spøke med!

Har fått 230v i meg flere ganger, så det bruker å gå bra. Men det er jo ikke direkte behagelig.

Skrevet

Har fått 230v i meg flere ganger, så det bruker å gå bra. Men det er jo ikke direkte behagelig.

Hehe. 230V "bruker" kanskje å gå bra, men ofte ender det med amputasjon eller død. Så stiller meg litt tvilende til at det du har fått i deg er 230V. Sannsynligvis en svakstrømkrets på rundt 24V. Det er vondt bare det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...