Gjest Personifica Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Jeg er realist, jeg kan ikke noe for det. De fleste blir funnet liggende i senga. Men det mest skremmende er de som stoler på at en hund skal bjeffe når det begynner å brenne. Det gjør de ikke hvis de ikke er lært opp til det. De kryper heller under sofaen uten en lyd og gjemmer seg. Men det er lurt å lære dem å bjeffe når røykvarsleren uler. Å brenne inne pga manglende batteri i varsleren er...ja finner ikke ord. Også alle tilfellene med feil på elektrisk materiell. Da har vi vel topp to. 0 Siter
keinstein Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Å brenne inne pga manglende batteri i varsleren er...ja finner ikke ord. Også alle tilfellene med feil på elektrisk materiell. Da har vi vel topp to. 4 her i nærheten er døde i branner hittil i år, og ganske sikkert døde de fordi røykvarslerne ikke virket. Brannårsakene vet jeg ikke. Det blir som med sikkerhetsbelte, i gamle dager døde folk fordi de "kjørte som idioter", og belte ble ikke ansett for å være noe å henge seg opp i. I dag dør folk fordi de ikke bruker belte. Belte og røykvarsler er skadebegrensning. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 4 her i nærheten er døde i branner hittil i år, og ganske sikkert døde de fordi røykvarslerne ikke virket. Brannårsakene vet jeg ikke. Det blir som med sikkerhetsbelte, i gamle dager døde folk fordi de "kjørte som idioter", og belte ble ikke ansett for å være noe å henge seg opp i. I dag dør folk fordi de ikke bruker belte. Belte og røykvarsler er skadebegrensning. Artig vinkling. Små saker som er så veldig lett å glemme. Men som får så veldig tragiske og store konsekvenser. Tenker da på batteri og belte selvsagt. Lurer på om det er flere sammenlignbare saker.. 0 Siter
Piraye Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Du kan få 230V i deg om du er litt uheldig. 230V er ikke å spøke med! 0 Siter
fnutt Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 Du kan få 230V i deg om du er litt uheldig. 230V er ikke å spøke med! Har fått 230v i meg flere ganger, så det bruker å gå bra. Men det er jo ikke direkte behagelig. 0 Siter
Piraye Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Har fått 230v i meg flere ganger, så det bruker å gå bra. Men det er jo ikke direkte behagelig. Hehe. 230V "bruker" kanskje å gå bra, men ofte ender det med amputasjon eller død. Så stiller meg litt tvilende til at det du har fått i deg er 230V. Sannsynligvis en svakstrømkrets på rundt 24V. Det er vondt bare det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.