Gå til innhold

Skapdol'er du også?

Anbefalte innlegg

Gjest Debra irl
Skrevet

Hvorfor forteller vi ikke om at vi er her? VGnett er jo akseptert og ansett som ok å være på. Har ikke problemer med å fortelle om at jeg er der. Så hva er så spesielt med dol? Jeg er skapdol'er jeg også. Er det noe med navnet? At det har doktor i seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker jo litt "harry" å henge på et legeforum, da.

Men nå forteller jeg ikke om andre forum jeg henger på heller, det går vel litt på det at man fortsatt blir sett på som litt taper hvis man har venner i cyberspace, og at det er ansett som bedre av en eller annen grunn å diskutere i RL enn å diskutere på nett.

Gjest abrahamsen
Skrevet

I mine kretser (hahaha, hørtes skikkelig teit ut) så er ikke dol noe særlig anerkjent. MAnge tror det er bare premenstruelle, hysteriske kvinnfolk som er inne her og syns det hele er tullete.

Jeg forteller ingen at jeg er dol- bruker .Det er det bare min mann som vet og han syns også dol er teit...

Gjest litt skapdoler
Skrevet

At vi skriver mye personlig......

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det blir litt vanskelig å forklare at det ikke bare er sykdommer og slikt, men bare et skravleforum. :)

Sikkert fordi det har doktor i navnet, ja.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

I mine kretser (hahaha, hørtes skikkelig teit ut) så er ikke dol noe særlig anerkjent. MAnge tror det er bare premenstruelle, hysteriske kvinnfolk som er inne her og syns det hele er tullete.

Jeg forteller ingen at jeg er dol- bruker .Det er det bare min mann som vet og han syns også dol er teit...

Jeg forteller ikke at jeg bruker dol, men det er ikke fordi jeg er flau over å være her.

Det er bare for å holde på anonymiteten min. Mannen min er den eneste som kjenner nicket mitt her.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er vel egentlig ikke verre enn at jeg vil ha dol for meg selv.

Nettaktive venner av meg leser det jeg skriver i enkelte andre fora, men der skriver jeg ofte om helt andre ting enn jeg gjør her inne - og på andre internettsteder er jeg ikke på langt nær så aktiv som her.

Det er så enkelte som at jeg vil ha stedet for meg selv.

Dessuten klinger ikke legetittelen i nettstedets navn spesielt godt. Det åpner opp for en del spørsmål og lumske teorier.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg forteller de fleste jeg kjenner godt om DOL hvis det passer seg slik.

Underholder stadig min mann med morsomme historier her inne fra. Han og mine gode venninnner vet godt at jeg henger her inne.

Men det er ingen som vet hva som er nicket mitt.

Skrevet

Skap-DOLer her også :-) Eller, samboer vet at jeg skriver en del her, men aldri om han får vite nicket mitt!

Forresten, ville nok ikke vært så vanskelig for ham å gjenkjenne, men han respekterer at jeg vil ha det for meg selv. Teit, men slik er det ;-)

Skrevet

Med fare for å bli kalt for hypokonder, holder jeg dette klokelig for meg selv. Kun min mann og én person til vet at jeg doler.

Skrevet

Tror det er noe med navnet ja. "Doktor Online" høres bare ikke særlig kult ut, hehe.

Gjest det er slik jeg vil ha det
Skrevet

Dette handler om mitt privatliv. Jeg forteller gjerne at jeg er mye på nettet, på forskjellige chatte steder og surfer mye. Jeg kom først inn her da jeg var syk (og sykemeldt for lengere periode). Jeg forteller heller ingen at jeg dater menn fra nettet. Det er også en privat sak på samme måte.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dette handler om mitt privatliv. Jeg forteller gjerne at jeg er mye på nettet, på forskjellige chatte steder og surfer mye. Jeg kom først inn her da jeg var syk (og sykemeldt for lengere periode). Jeg forteller heller ingen at jeg dater menn fra nettet. Det er også en privat sak på samme måte.

Hvor forteller du vennene dine at du har møtt dine dater da? Hvis det blir så mye mellom dere at datene treffer vennene dine?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Enig.

Ikke vanlig i "mine kretser" heller.

Også enig i at det innefor "" virker teit.

Gjest blame
Skrevet

Jeg vil rett og slett ikke at noen av mine nære og kjære skal begynne å lese her inne og kjenne meg igjen, så jeg kan få lufte det jeg vil her, med nicket mitt, uten at noen vet hvem jeg er :)

Skrevet

Jeg har ikke sagt noe til mine nærmeste om at jeg er her. Det er vel fordi jeg ikke vil bli gjenkjent...

Har gjenkjent en nær slektning på et annet forum. H*n har skrevet veldig mye om privatlivet og mer intime greier. Har ikke sagt noe om det, og har ikke tenkt å gjøre det heller...

Skrevet

Jeg har ikke vanskeligheter med å fortelle at jeg er på et diskusjonssted på nettet, men det høres rart ut å si at jeg er på Doktor Online, liksom. Alle som ikke kjenner stedet vil jo tro at det bare diskuteres sykdommer her og at jeg må være syk enten slik eller slik for å holde meg her.

For det andre så liker jeg ikke tanken på at ved å anbefale det, så kan venner og kjente begynne å vanke her og kjenne meg igjen. Det ønsker jeg ikke.

Skrevet

Fordi jeg har sagt såpass mye her inne som jeg ikke ønsker kommer ut på bygda.

Gjest sirikat
Skrevet

DOL er virkelig guilty pleasure for meg. Noen har reality-tv og annet søppel, jeg har DOL. Uheldigvis har andre personer, som keinstein og co, også det :/ Det gjør meg bare enda mer skamfull over det hele.

Derfor..for å beholde det lille jeg har selvrespekt ;)

Gjest det er slik jeg vil ha det
Skrevet

Hvor forteller du vennene dine at du har møtt dine dater da? Hvis det blir så mye mellom dere at datene treffer vennene dine?

Jeg kan godt fortelle mine beste venner at jeg har møtt dem på nettet, men ellers ville jeg vridd spørsmålet. Så langt har jeg ikke presentert nettdater for familie så den problemstillingen har ikke vært aktuell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...