keinstein Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Oslo kommune ville bruke 10 mill for å gi alle -innvandrerbarn- i Oslo mellom 4 og 5 år gratis barnehageplass. De etnisk norske skulle ikke få. Det gikk ikke regjeringen med på. Og i stedet fikk -alle- barn mellom 4 og 5 i -Stovner- bydel gratis barnehage. Minoritetsandelen av beboere i Stovner bydel nærmer seg 70%, og halvparten av barnehagene har over 80% minoritetsbarn. I denne bydelen kan nesten ingen minoritetsbarn norsk når de begynner på skolen lenger, heller ikke de som er født i Norge og har gått i barnehage hele tida. Hvorfor det er så om å gjøre å få innvandrerbarn i barnehage da, er en gåte. De lærer ikke norsk i barnehagene fordi det nesten ikke går norske barn der lenger. Dette bekymrer visst byrådet noe veldig. Minoritetsandelen har eksplodert siste 2 år i Søndre Nordstrand, Grønland og Groruddalen inkl Stovner. De få norske barn som er igjen har begynt å snakke punjabi og andre språk, avhengig av hvilken barnehage og skole de går på. Er norske usolidariske som flytter fra innvandretette områder, eller er innvandrerne usolidariske som flytter vekk fra nordmenn? Eller hva er det som skjer? Oslo vest har 8% minoritetsfolk til sammenligning. Det kan ikke være boligprisene, for ingen tvinger noen til å bo i det svinedyre Oslo. De får dobbelt så mye hus for penga på landet. Så politiekerne er bekymret nå? I fjor hadde vi ikke problemer i det hele tatt i flg optimistiske og løgnaktige kilder som drømte om det fargerike fellesskap. Hvor ble det av fellesskapet? Hvem flykter fra hvem? Hvor er denne integreringen som i flg maoisten i SSB gikk så fryktelig bra? 0 Siter
lambi Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Alt er så såre enkelt i prat, verre i handling. Har ikke satt meg så mye inn i saken, men det første som jeg reagerte på når jeg hørte om dette på nyhetene var at de kan gi gratis barnehage til disse, mens de ikke klarer å skaffe nok barnehageplasser til andre. Da er det noe som ikke rimer. Det er ikke det at ikke innvandrerbarn skal integreres, men mener de får først skaffe nok barnehageplasser, så kan de heller prøve ut disse "tiltakene" sine etterhvert. Dette var kanskje helt utenfor tema ifh. til tråden, men som en av de mange som sitter uten barnehageplass så er det surt.. 0 Siter
keinstein Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Skrevet 31. mai 2006 Alt er så såre enkelt i prat, verre i handling. Har ikke satt meg så mye inn i saken, men det første som jeg reagerte på når jeg hørte om dette på nyhetene var at de kan gi gratis barnehage til disse, mens de ikke klarer å skaffe nok barnehageplasser til andre. Da er det noe som ikke rimer. Det er ikke det at ikke innvandrerbarn skal integreres, men mener de får først skaffe nok barnehageplasser, så kan de heller prøve ut disse "tiltakene" sine etterhvert. Dette var kanskje helt utenfor tema ifh. til tråden, men som en av de mange som sitter uten barnehageplass så er det surt.. Politikerne er helt rådville, de vet ikke hva de skal gjøre. Situasjonen er ute av kontroll, og de tør ikke krangle offentlig. For å si det sånn: katta er ute av sekken. Lobbyvirksomheten som moskeene driver er intens og lover dårlig for kommunevalget i Oslo. Moskeene kontakter partier og enkeltpersoner. Lover å kommandere sine medlemmer å stemme på det partiet og de folkene som gir dem mest. Og det fungerer. De undergraver demokratiet. 45 000 medlemmer er svært mye i lille Oslo. Barnehagesaken er bare begynnelsen. En evt ny Rushdie-demonstrasjon kan mønstre 20-25 tusen menn, og det er mange som vil se en slik som en fordel. Det blir spennende å se hva som skjer i kommunevalget. 0 Siter
lambi Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Politikerne er helt rådville, de vet ikke hva de skal gjøre. Situasjonen er ute av kontroll, og de tør ikke krangle offentlig. For å si det sånn: katta er ute av sekken. Lobbyvirksomheten som moskeene driver er intens og lover dårlig for kommunevalget i Oslo. Moskeene kontakter partier og enkeltpersoner. Lover å kommandere sine medlemmer å stemme på det partiet og de folkene som gir dem mest. Og det fungerer. De undergraver demokratiet. 45 000 medlemmer er svært mye i lille Oslo. Barnehagesaken er bare begynnelsen. En evt ny Rushdie-demonstrasjon kan mønstre 20-25 tusen menn, og det er mange som vil se en slik som en fordel. Det blir spennende å se hva som skjer i kommunevalget. Virkelig skremmende å høre at det er så ille, at ting foregår på den måten.. tydeligvis alt for makten. Er det rart man vurderer å stemme blankt noen ganger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.