Gjest lei av dette Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Hva gjør man med dette da? Begynner nå å bli mektig lei. Jeg får ikke gjort jobben jeg er satt til da denne ansatte beordrer meg til andre ting. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Tja, hvis han som du skriver bare er en "vanlig" ansatt, har han vel strengt tatt ingen myndighet over deg? Jeg ville bedt vedkommende gjøre jobben sin selv, ettersom du har mer enn nok med dine egne oppgaver. Dette kan selvsagt sies på ok vis; "jeg har dessverre ikke tid til å hjelpe deg XX" "beklager, men jeg har egentlig nok med mine egne oppgaver i dag jeg" etc etc. Dersom det blir sure miner eller ingen endring, ville jeg gått over hodet hans. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Da svarer du at du ikke kan gjøre det han beordrer deg til, for det er ikke den jobben du skal gjøre akkurat nå..? 0 Siter
Gjest lei av dette Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Da svarer du at du ikke kan gjøre det han beordrer deg til, for det er ikke den jobben du skal gjøre akkurat nå..? Ikke så enkelt skjønner du. Han bortforklarer det med f.eks. at jeg kan jo gjøre det sånn i dag, da sjefen ikke er til stede. Jeg liker selvsagt ikke dette, men har litt problemer med å få sagt fra hva jeg mener til vedkommende. Er litt for genert. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Ikke så enkelt skjønner du. Han bortforklarer det med f.eks. at jeg kan jo gjøre det sånn i dag, da sjefen ikke er til stede. Jeg liker selvsagt ikke dette, men har litt problemer med å få sagt fra hva jeg mener til vedkommende. Er litt for genert. Slike personer irriterer meg noe voldsomt, så jeg er nok ikke den rette til å gi råd.. :-) Men hva med - da snakker vi med sjefen om det når han/hun er tilbake, i dag må jeg gjøre dette. 0 Siter
Gjest lei av dette Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Slike personer irriterer meg noe voldsomt, så jeg er nok ikke den rette til å gi råd.. :-) Men hva med - da snakker vi med sjefen om det når han/hun er tilbake, i dag må jeg gjøre dette. Vanskelig å si det slik også da gjøremålene forandres fra dag til dag. Jobber i butikk. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Vanskelig å si det slik også da gjøremålene forandres fra dag til dag. Jobber i butikk. Er det en mulighet å be sjefen din om mer eksakte stillingsbeskrivelser, om du og kollegen har ulike oppgaver? Evt snakke med sjefen direkte om at kollegen har et ønske om å styre deg når dere er alene. 0 Siter
keinstein Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Dere mangler stillingsinstrukser og medarbeidersamtaler. I flg norsk lov skal dere ha det. 0 Siter
Gjest lei av dette Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Mulig han viser mer ansvar enn deg? Langt i fra, heller tvert i mot. 0 Siter
Gjest ArneV Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Langt i fra, heller tvert i mot. Sannsynligvis har sjefen en mening om dette, og det skulle ikke forundre meg om den meningen går i din disfavør? 0 Siter
flisa Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Vet akkurat hva du snakker om - man må jekke ned sånne folk -fortelle dem akkurat hvordan ting henger sammen -det hender til og med at det hjelper 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Jeg kjenner veldig godt til det problemet. *Telle til 10* 0 Siter
Gjest lei av dette Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Sannsynligvis har sjefen en mening om dette, og det skulle ikke forundre meg om den meningen går i din disfavør? Hvordan kan du mene det? 0 Siter
Gjest ArneV Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Hvordan kan du mene det? Ren og skjær intuisjon. 0 Siter
Gjest lei av dette Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Ren og skjær intuisjon. Det forekommer meg merkelig at det er å _vise mer ansvar_ når man forhindrer kolleger i å gjøre oppgaver som de er blitt pålagt av sjefen! 0 Siter
org Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Har h*n vært ansatt der veldig mye lenger enn deg? Er du mye yngre? 0 Siter
Gjest lei av dette Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Har h*n vært ansatt der veldig mye lenger enn deg? Er du mye yngre? Nei, han er faktisk relativt nyansatt. Jeg er eldre. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Snakk med sjefen din, og spør om det er riktig at det skal være slik. Jeg kjenner typen som forsøker å klatre på andre, for å oppnå egen status. Vær forsiktig, og ta dine forhåndsregler. Det vil hjelpe deg om du får problemer med den ansatte. Gjør sjefen din klar over at du syns dette er problematisk. 0 Siter
Gjest lei av dette Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Snakk med sjefen din, og spør om det er riktig at det skal være slik. Jeg kjenner typen som forsøker å klatre på andre, for å oppnå egen status. Vær forsiktig, og ta dine forhåndsregler. Det vil hjelpe deg om du får problemer med den ansatte. Gjør sjefen din klar over at du syns dette er problematisk. Har nå snakket med NK og han sa at dette skulle han ta opp med sjefen når han kom tilbake til uka. Han sa han skjønte godt at det ble irriterende når andre kolleger gikk rundt og lekte "småsjefer". NK hadde visst blitt kommandert litt han også. Mulig det er for å sette seg selv i godt lys at han gjør det, men det spørs om han ikke har "bæsja litt på leggen" nå. Jeg er veldig glad for at det nå blir gjort noe med dette for det har vært litt pes i den siste tiden, kan man si. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.