Gjest noen som vet dette? Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Hva er egentlig tema i denne historien? 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Den lille prinsen. En nydelig bok. For både barn og voksne. Hva handler den om? Mye moral. Forskjellige mennesketyper er beskrevet og deres forhold til livet og menneskene... 0 Siter
Gjest dilly Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Trenger du det til en bokanalyse? I så fall kan (nesten) alltid kjærlighet benytes som tema. Ellers vil jeg kanskje foreslå ensomhet som tema i boken. 0 Siter
Gjest morentilfire Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Den lille prinsen. En nydelig bok. For både barn og voksne. Hva handler den om? Mye moral. Forskjellige mennesketyper er beskrevet og deres forhold til livet og menneskene... Ja, og starten er herlig. Forfatteren, som barn, fikk beskjed om å tegne en elefant. Det gjorde han - på sin egen måte. Han tegnet en eske, og alle burde jo forstå at elefanten var der inne! Så delte han menneskene sine inn i to grupper, de som så elefanten, og de som så bare boksen. Noe til ettertanke.. 0 Siter
Gjest dilly Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Ja, og starten er herlig. Forfatteren, som barn, fikk beskjed om å tegne en elefant. Det gjorde han - på sin egen måte. Han tegnet en eske, og alle burde jo forstå at elefanten var der inne! Så delte han menneskene sine inn i to grupper, de som så elefanten, og de som så bare boksen. Noe til ettertanke.. For å pirke var det en sau. Elefanten ble tegnet inni en slange. Men ja, boken er nydelig. Og voksne kan absolutt lære noe. 0 Siter
Perlemoren Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 toleranse, forståelse, tolmodighet, sette pris på de tingene man har, ikke ta noe for gitt. utrolig nydelig bok. mitt favoritt sitat (etter egen husk vel å merke...) il faut supporter quelques chenilles pour trouver un vrai papillon (som betyr for dem som ikke er så stø i fransk:man må holde ut med et par åmer/larver for å finne en virkelig sommerfugl..) sukk,tror jeg skal ta meg en titt i boken igjen:) 0 Siter
Gjest morentilfire Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 For å pirke var det en sau. Elefanten ble tegnet inni en slange. Men ja, boken er nydelig. Og voksne kan absolutt lære noe. Ja, du har helt rett, det var jo sauen som var inni boksen. Husker du historien om den første ene rosen som ble vannet og beundret - og så alle rosene som gjorde det vanskelig å se den ene. Herlig, lett skrevet, men så dyp. Hva tror du er nedre aldersgrense for å fatte interesse for problemstillingene? 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 toleranse, forståelse, tolmodighet, sette pris på de tingene man har, ikke ta noe for gitt. utrolig nydelig bok. mitt favoritt sitat (etter egen husk vel å merke...) il faut supporter quelques chenilles pour trouver un vrai papillon (som betyr for dem som ikke er så stø i fransk:man må holde ut med et par åmer/larver for å finne en virkelig sommerfugl..) sukk,tror jeg skal ta meg en titt i boken igjen:) ...eller kysse en frosk for å finne en prins - og så holde ut med at prinsen er ganske froskete likevel? 0 Siter
Gjest dilly Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Ja, du har helt rett, det var jo sauen som var inni boksen. Husker du historien om den første ene rosen som ble vannet og beundret - og så alle rosene som gjorde det vanskelig å se den ene. Herlig, lett skrevet, men så dyp. Hva tror du er nedre aldersgrense for å fatte interesse for problemstillingene? Ja, historien om rosen er kjempesøt. Tror de fleste kan ha glede av historiene, men for å "forstå" boken bør man nok generelt like å lese og være ganske gammel. Leste boken for første gang da jeg gikk første året på videregående. Følte det var ganske passe alder egentlig. Men jeg leste den på fransk da og var ikke sånn alt for god i språket enda). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.