Gjest Aina E Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Det begynner å bli litt plagsomt, for om morgenen kan det hende jeg står opp og finner glass i bittesmå partikler spredd rundt et helt rom. I natt var det lampa i kjøkkentaket, en helt vanlig osram lyspære hadde spredd seg over hele kjøkkenet, sokkelen sitter igjen. For to netter siden, var det spotpæra på det ene badet. Et helt annet merke, så ingen dårlig serie fra samme produsent. Denne VIRKELIG smalt, altså. Det stod splinter i veggen etterpå... Noen dager før dette igjen, var det en 40-watts i stuelampa. Det har skjedd enda fler, men kun denne uken var disse. Alle går på forskjellige kurser, så de har ingenting med hverandre å gjøre. Det er litt skummelt, for jeg har et barn som av og til er ute og vandrer i søvne, så å tråkke over dette vil jeg ikke tenke på en gang. (Jeg må legge til at det er mange batterileker som plutselig har begynt å virke igjen også i det siste, men jeg finner ingen logisk forklaring... Kan det finnes magnetisme, eller radiobølger som kan påvirke ting i en leilighet så kraftig??) Mvh. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Har sett på "Åndenes makt" og der skjedde det sånne ting. Det er nok gjenferd i huset ditt! 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1149114904' post='3142662] Har sett på "Åndenes makt" og der skjedde det sånne ting. Det er nok gjenferd i huset ditt! Ja, det sa healeren min også... Men det skulle dempes litt, etter at vi tok en prat med åndene. Men det har det altså ikke gjort, så nå spør jeg andre. En elektriker f.eks?? 0 Siter
flisa Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Ja, det sa healeren min også... Men det skulle dempes litt, etter at vi tok en prat med åndene. Men det har det altså ikke gjort, så nå spør jeg andre. En elektriker f.eks?? Kjøp sparepærer på IKEA -vi hadde samme problem -og e-verket sa at det er fordi vi bor så nært en vei at rystelser når tungtransport dundrer forbi kan være nok for slike lyspærer. Etter vi skiftet til sparepærer i hele huset, har vi ikke hatt disse problemene. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Kjøp sparepærer på IKEA -vi hadde samme problem -og e-verket sa at det er fordi vi bor så nært en vei at rystelser når tungtransport dundrer forbi kan være nok for slike lyspærer. Etter vi skiftet til sparepærer i hele huset, har vi ikke hatt disse problemene. Hehe, ja det er dårlig med tungtransportrystelser i 3 etg. i en blokk, men. Det skjer også bare midt på natta, men jeg skal jammen prøve det du sa! Får et lite problem med spot'ene på badet, for de er innebygde, men... Så bra at det ikke bare er hos meg :-) Jeg tror heller det er åndene dine som synes sparepærer har vanskeligere glass å knuse. Nå gir de sikkert uttrykk for seg på andre måter. Hihi. 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Er nok sterke energier rundt deg,sett åndenes makt? 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Hehe, ja det er dårlig med tungtransportrystelser i 3 etg. i en blokk, men. Det skjer også bare midt på natta, men jeg skal jammen prøve det du sa! Får et lite problem med spot'ene på badet, for de er innebygde, men... Så bra at det ikke bare er hos meg :-) Jeg tror heller det er åndene dine som synes sparepærer har vanskeligere glass å knuse. Nå gir de sikkert uttrykk for seg på andre måter. Hihi. Midt på natten,mellom tre og seks? 0 Siter
laban Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Hadde pærene bare gått (sluknet) altfor ofte, hadde jeg spurt om du bor like ved transformatoren. Spenningen er ikke helt lik overalt i nettet, og den _kan_ være såpass høy hos noen at lyspærene varer kortere. Dere kjenner ikke strøm i dusjen? I så fall er det jordfeil (altså feil på jordingen), men jeg vet ikke om den kan sprenge lyspærer. 0 Siter
mrxx Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Du har nok ganske høy spenning i huset ditt. Ved bare noen få volt økning i spenningen så vil levetiden på pærene gå drastisk ned. Hvis jeg ikke husker feil så mener jeg at ved en økning på 5% så vil levetiden gå ned til det halve. Normalt har ei vanlig lyspære en levetid på 2.500 timer. Inne i en vanlig pære så sitter det en liten sikring, denne skal gå før pæra eksploderer. Sjekk ut hvem som er leverandør av pærene dine (står på pakka) i tilfelle det er en leverandør som ikke har denne sikringen. Noen jeg mener alle skal ha, men kanskje det er en leverandør som ser sitt snitt til å spare noen kroner. Ved vanlige spenninger vil i utgangspunktet ikke pærene ekplodere, men hvis man får høy spenning og dårlige pærer så vil du få eksplosjon eller at pærene går ofte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.