Gå til innhold

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Firefox finnes på norsk, du kan laste ned fra www.firefox.no

:-)

Gemini, du kan også en del om katter, sant? Kan du lese innlegget til Prozak? Kanskje du har noe fornuftig å si om det. Det er så vanskelig når en vil bevare en god tone oppe i alt, men dog ikke på bekostning av kattungen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

8

• Gyda

7

• Simen

6

• Prozak

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg bruker IE på jobb (i mangel på andre muligheter), men jeg ser ikke disse reklamedingstene dere snakker om. Firefox tar riktignok bort mer enn IE, men det er ingen plagsom reklame å se her. Det er jo reklameblokker også i nyere utgaver av IE.

Det som dog er plagsomt er at reklamen tar så mye plass at feltet vi skriver i bli for for lite. Det synes f.eks. alt for godt når noen legger ved linker - og vi må scrolle sidelengst for å lese teksten. Utrolig at dol ikke kan gjøre noe med dette.

Skrevet

Kan jeg spørre deg om et kattespørsmål? Uten at du flyr i taket. Jeg tar sjansen, for jeg vil gjerne ha flere argumenter enn dem jeg selv har.

Jeg er litt irritert, fordi noen skal ta en av kattungene våre, og jeg jar sagt tolv uker, slik jeg alltid gjør. Tar de to har jeg vel gitt vekk i uke elleve. Men nå skal de på død og lib ga han når han er 8 mnd. gammel, og jeg sier dte er for tidlig. Han trenger søskenene, og moren sin, og moren er ikke ferdig med ham. Da sier de at i dette spesielle tilfellet er det best at han er så liten, side det er to voksne rasekatter i en leilighet i huset, og to fra før hos de som vil ha den tredje. De påstår det er best for alle at katten er minst mulig, og jeg synes det høres meningsløst ut. Den ene rasekatten blir så lett stresset, og hun har veldig greie på kattestell siden hun har rasekatter må jeg vite..

Det spiller vel en mye større rolle for min kattunge at den er stor nok, enn om de får den om noen få uker. Den er da plenty liten da, og ingen trussel mot fire store katter.

Eller finnes det liksom unntak fra regelen? Jeg har tenkt å ringe ned til veterinær for å høre i dette spesielle tilfellet, men de får den ike nå når den er 8 mnd, men de synes jeg er vanskelig.

Kan du please svare meg, uten leksjoner om det vi er uenige om? Det jeg ønsker er gode argumenter som jeg kan slå i hodet på denne rasekattviteren.

Ingen presser meg til å gi fra meg en kattunge før jeg synes det er riktig. Finnes det noen gang eksepler på at det er bedre at de er litt små? Jeg kan ikke forstå det når jeg ser på dette vakre kullet mitt. De er ikke ferdige med hverandre.

Ellers har kattene det bra der.

Please ikke la oss krangle nå.

Jeg spør deg om et faglig råd til tross for uenigheter om mangt. Du er fri til å la være å svare. Men har du vært borte i noe liknende, og har gode faglige begrunnelser er det det jeg er etter.

Ta en titt på NRR - tror de har en del konkret om hvorfor 12 uker. En veterinær kan du risikere har liten greie på det - selv om det er mange som har god greie.

Ellers har du omtrent det jeg sier, i litt mer utdypene og formell form (tror jeg) her:

http://www.dyrebeskyttelsen-kristiansand.no/index.php?i d=2

http://www.breedlist.com/faq/young.html

http://www.dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=Katt&h=d&i d=198

Kan jeg spørre hvilken rase disse idiotene har? Jeg skulle meget gjerne visst hvem dette var, slik at jeg kunne tatt det til klubben deres. Det er ikke bare rasekatter som skal være 12 uker.

Ukene mellom 8 og 11-12 består av MYE preging fra kattemors side, og er meget viktig for ungenes helse, både mentalt og psykisk. Det foregår også en god del fysisk stimuli - bl.a stimulerer kattemorens slikking til at fordøyelsessystemet til ungene utvikler seg ordentlig. Enda viktigere er kattungens immunforsvar, som hovedsaklig utvikles mellom 8 og 12 uker (noen mener enda senere, uten at det er noen vanlig norm).

Disse tingene kan _ikke_ kompenseres for ved at det er andre voksne katter til stede. Det er minimal sjanse for at andre voksne katter (fortrinnsvis hunkatter) skal "ta til seg" en ny kattunge og behandle den på samme måte som kattemor. Kattungen må også avvennes fra amming til å begynne å hovedsaklig spise fast føde. Dette er det _bare_ kattemoren som kan gjøre. Blir ikke ungen avvent på ordenlig vis, så kan den få adferdsproblemer.

Igjen - jeg er veldig nyskjerrig på hvem disse er, og i det minste hvilke rase de driver med. Folk som driver så useriøst som dette bør ikke slippe unna med det.

"........................................"

Skrevet

Kan jeg spørre deg om et kattespørsmål? Uten at du flyr i taket. Jeg tar sjansen, for jeg vil gjerne ha flere argumenter enn dem jeg selv har.

Jeg er litt irritert, fordi noen skal ta en av kattungene våre, og jeg jar sagt tolv uker, slik jeg alltid gjør. Tar de to har jeg vel gitt vekk i uke elleve. Men nå skal de på død og lib ga han når han er 8 mnd. gammel, og jeg sier dte er for tidlig. Han trenger søskenene, og moren sin, og moren er ikke ferdig med ham. Da sier de at i dette spesielle tilfellet er det best at han er så liten, side det er to voksne rasekatter i en leilighet i huset, og to fra før hos de som vil ha den tredje. De påstår det er best for alle at katten er minst mulig, og jeg synes det høres meningsløst ut. Den ene rasekatten blir så lett stresset, og hun har veldig greie på kattestell siden hun har rasekatter må jeg vite..

Det spiller vel en mye større rolle for min kattunge at den er stor nok, enn om de får den om noen få uker. Den er da plenty liten da, og ingen trussel mot fire store katter.

Eller finnes det liksom unntak fra regelen? Jeg har tenkt å ringe ned til veterinær for å høre i dette spesielle tilfellet, men de får den ike nå når den er 8 mnd, men de synes jeg er vanskelig.

Kan du please svare meg, uten leksjoner om det vi er uenige om? Det jeg ønsker er gode argumenter som jeg kan slå i hodet på denne rasekattviteren.

Ingen presser meg til å gi fra meg en kattunge før jeg synes det er riktig. Finnes det noen gang eksepler på at det er bedre at de er litt små? Jeg kan ikke forstå det når jeg ser på dette vakre kullet mitt. De er ikke ferdige med hverandre.

Ellers har kattene det bra der.

Please ikke la oss krangle nå.

Jeg spør deg om et faglig råd til tross for uenigheter om mangt. Du er fri til å la være å svare. Men har du vært borte i noe liknende, og har gode faglige begrunnelser er det det jeg er etter.

Jeg tror jeg hadde prøvd å finne noen andre eiere til den kattungen, de høres ikke ut til å ha så veldig mye peiling på katt akkurat...

Skrevet

Jeg er så fokusert på alt det interessante som står i selve dol at jeg ikke legger merke til hva som skjer til høyre på skjermen.

(Kanskje jeg skal gå til legen og sjekke om jeg har tunnellsyn? ;).)

Unntaket var forresten den ekstremt irriterende dama som stod og dro ned trusa i ett sett.

Skrevet

Jeg bruker IE på jobb (i mangel på andre muligheter), men jeg ser ikke disse reklamedingstene dere snakker om. Firefox tar riktignok bort mer enn IE, men det er ingen plagsom reklame å se her. Det er jo reklameblokker også i nyere utgaver av IE.

Det som dog er plagsomt er at reklamen tar så mye plass at feltet vi skriver i bli for for lite. Det synes f.eks. alt for godt når noen legger ved linker - og vi må scrolle sidelengst for å lese teksten. Utrolig at dol ikke kan gjøre noe med dette.

Enig meg deg - om det smale skrivefeltet. Lavmål!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er så fokusert på alt det interessante som står i selve dol at jeg ikke legger merke til hva som skjer til høyre på skjermen.

Unntaket var forresten den ekstremt irriterende dama som stod og dro ned trusa i ett sett.

At du har litt tunellsyn tror jeg på!

Når jeg skifter msn-bilde, så får jeg kommentarer på det fra alle jeg chatter med bortsett fra deg.

Men når tunellsynet ditt hindrer deg i å bli forstyrret av reklame, så må det bare være en fordel.

(Dessuten er jeg ubesjeden nok til å gjøre deg oppmerksom på bildeskiftene mine)

Skrevet

Nå du klikker på et innlegg, 100 nyeste eller Svar til meg, prøv å høyreklikk for så å velge Åpne i nytt vindu eller åpne i ny fane.

Da får du et "rent" vindu for hver rapport/side. Bytt/hopp mellom vinduer med Alt-TAB.

Bytt mellom faner med F6 og Shift-F6.

Det gjør jeg. Anbefales.

Mozilla Firefox f eks har innstillinger slik at all reklamen forsvinner, også Flash. Høyreklikk på reklamen, velg Blokker bilder fra.... Flash må deaktivers i innstillinger.

Skrevet

Enten tunnelsyn - eller dolsyn?

Skrevet

At du har litt tunellsyn tror jeg på!

Når jeg skifter msn-bilde, så får jeg kommentarer på det fra alle jeg chatter med bortsett fra deg.

Men når tunellsynet ditt hindrer deg i å bli forstyrret av reklame, så må det bare være en fordel.

(Dessuten er jeg ubesjeden nok til å gjøre deg oppmerksom på bildeskiftene mine)

"Når jeg skifter msn-bilde, så får jeg kommentarer på det fra alle jeg chatter med bortsett fra deg."

Det har du jammen rett i! Jeg er ekstrem lite flink til å la blikket vandre ...

Men, så kan det ha andre fordeler, kanskje?

(Og du må fortsette å gjøre meg oppmerksom.)

PS. Fikk du det vedlegget i går?

Skrevet

Har svart deg en annen plass i tråden. Browser = nettleser.

Å!

Her har du damen som må ha inn dataspråk med teskje...

Og takk skal du ha.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Når jeg skifter msn-bilde, så får jeg kommentarer på det fra alle jeg chatter med bortsett fra deg."

Det har du jammen rett i! Jeg er ekstrem lite flink til å la blikket vandre ...

Men, så kan det ha andre fordeler, kanskje?

(Og du må fortsette å gjøre meg oppmerksom.)

PS. Fikk du det vedlegget i går?

Ja, jeg fikk vedlegget og jeg kommenterte det i en mail til deg.(Ikke til den mailen jeg fikk vedlegget fra)

Jeg sendte deg også en annen mail.

Skrevet

Enten tunnelsyn - eller dolsyn?

Ja, dolsyn er nok et mye bedre uttrykk. Takk for tipset!

Mel.: Lille måltrost:

Jeg har dolsyn, jeg har dolsyn, og kan leve med det - jeg har dolsyn, jeg har dolsyn, og kan leve med det. Og jeg slipper reklamer og alt som er med - langt inn i teksten den blåe (og røde).

Skrevet

Ja, jeg fikk vedlegget og jeg kommenterte det i en mail til deg.(Ikke til den mailen jeg fikk vedlegget fra)

Jeg sendte deg også en annen mail.

OK. Sjekker nå! :-)

Skrevet

Jeg har dolsyn, jeg har dolsyn, og kan leve med det - jeg har dolsyn, jeg har dolsyn, og kan leve med det. Og jeg slipper reklamer og alt som er med - langt inn i teksten den blåe (og røde).

*nynner*

Bra ingen ser meg, da hadde jeg vært på vei til legevakta nå...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hey!

Flott sang, den likte jeg :-)

Du burde nesten selge den til dol og kreve royalty ;-)

Skrevet

Hey!

Flott sang, den likte jeg :-)

Du burde nesten selge den til dol og kreve royalty ;-)

Godt poeng. Jeg skal kontakte TONO og få den registrert der.

Hehe!

Skrevet

*nynner*

Bra ingen ser meg, da hadde jeg vært på vei til legevakta nå...

:o) Du må bare passe på at du ikke får bot på noen som helst måte ... (Nynner du rent, så kan folk rundt deg sikkert leve med deg.)

Skrevet

Gemini, du kan også en del om katter, sant? Kan du lese innlegget til Prozak? Kanskje du har noe fornuftig å si om det. Det er så vanskelig når en vil bevare en god tone oppe i alt, men dog ikke på bekostning av kattungen.

Jeg kan egentlig ikke så mye om katter. Jeg har hund selv. Ikke finner jeg det innlegget om katter heller. Beklager!

Hvis du har en link til selve innlegget, så kan jeg jo alltids se om det er noe jeg kan svare på, men jeg er altså ingen katte-ekspert :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...